Yhteyspiste ja Yhteyspiste Plus (kiinteä IP)

Hanki liittymällesi kaksisuuntainen datayhteys joko vaihtuvalla tai kiinteällä julkisella IP-osoitteella.
Tämä ohje on yritysasiakkaille

Yhteyspiste-palvelun (ent. Open Gate) avulla saat liittymällesi kaksisuuntaisen datayhteyden vaihtuvalla julkisella IP-osoitteella. Yhteyspiste-palvelussa kaikki TCP/UDP portit ovat auki paitsi TCP-portti 25, joka on suljettu tieturvasyistä.

Yhteyspiste Plus -palvelu (ent. Open Gate Plus) tuo liittymällesi kaksisuuntaisen datayhteyden kiinteällä julkisella IP-osoitteella. Yhteyspiste Plus -palvelussa kaikki portit ovat auki.

Telia Yhteyspiste mahdollistaa ja helpottaa sovelluksien etäkäyttöä ja valvontaa mobiiliverkossa. Käyttökohteita voivat olla esimerkiksi: 

  • VPN-yhteyden muodostaminen 
  • Erilaiset etävalvontajärjestelmät ja portit 
  • Riistakamerat 
Tilaa Yhteyspiste-palvelu liittymän lisäpalveluna verkkokaupasta

Voit tilata Yhteyspiste- tai Yhteyspiste Plus -palvelun mobiililaajakaistaliittymän tai M2M-liittymän lisäpalveluna.

  1. Siirry yritysverkkokauppaan ja tilaa mobiililaajakaistaliittymä tai M2M-liittymä
  2. Valitse haluamasi liittymätyyppi
  3. Valitse Yhteyspiste Lisäpalvelut-osiosta ja klikkaa Lisätiedot-linkkiä
  4. Valitse avautuvasta valikosta Yhteyspiste tai Yhteyspiste Plus
  5. Valitse oikeasta alakulmasta Lisää ostoskoriin
  6. Tuote on nyt lisätty ostoskoriin. Siirry eteenpäin valitsemalla Kassalle
  7. Tarkista ostoskorin tuotteet ja valitse Jatka
  8. Tunnistaudu, täytä toimitus-, käyttäjä- ja laskutustiedot ja vahvista tilaus
Tilaa Yhteyspiste-palvelu Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

Uudelle liittymälle

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Avaa uusi matkapuhelinliittymä.
  3. Kulje liittymän avauspolku normaalisti ja rastita sivulla 5 kohta Telia Yhteyspiste.
  4. Jatka avauspolku loppuun asti ja lopussa vahvista liittymän avaus.
     

Olemassa olevalle liittymälle

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Lisäpalvelut-otsikon alta löytyy kohta Telia Yhteyspiste, klikkaa sitä.
  5. Valitse haluamasi vaihtoehto ja klikkaa Tilaa.
  6. Palvelu on käytettävissä liittymällä heti.

 

Voit tilata Yhteyspiste-palvelun myös asiakaspalvelun kautta. 

 

Palvelun käyttöönotto tilauksen jälkeen

Yhteyspiste-palvelun toiminta edellyttää, että mobiililaitteen asetuksissa APN-yhteysosoite on opengate.  

Sähköpostiasetukset esimerkiksi valvonta- tai riistakameroihin: 

  • Lähettävä sähköposti: Sähköpostiosoite, johon haluat lähettää kameran ottamat kuvat 
  • Käyttäjätunnus: Jätetään yleensä tyhjäksi  
  • Salasana: Jätetään yleensä tyhjäksi  
  • APN: opengate  
  • Palvelin: smtp.tele.fi  
  • Portti: 25  

Vinkki! Tilattuasi Yhteyspiste Plus -palvelun voit katsoa käytössäsi olevan julkisen IP-osoitteen https://myip.fi/ -sivuston kautta.

Tiesithän? Telia Käyttötuki auttaa laitteiden ja ohjelmistojen asennus-, käyttö- ja ongelmatilanteissa.

Ongelmatilanteet

Kohtasitko Yhteyspisteen käytössä ongelmia? Tästä löydät ratkaisut yleisimpiin ongelmatilanteisiin.

  • Jos verkkoyhteys ei toimi ollenkaan, sammuta laitteesta virta, käynnistä se uudelleen ja kokeile toimiiko yhteys.
  • Jos olet juuri ottanut palvelun käyttöön, varmista mobiililaitteen asetuksista, että APN-yhteysosoite on ”opengate”, eikä esimerkiksi ”internet”.
  • Varmista, että Yhteyspiste-palvelu on kytkettynä liittymään. Voit varmistaa sen esimerkiksi kirjautumalla Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun ja tarkastamalla sieltä kyseisen liittymän lisäpalvelut. Jos sinulla on meiltä useita liittymiä ja olet vasta hankkinut Yhteyspisteen, varmista ettei palvelua ole kytketty väärään liittymään.
  • Voit varmistaa käytössä olevan IP-osoitteen alkuosasta, käyttääkö yhteys Yhteyspistettä. Jos IP-osoitteen alkuosa on jotain muuta kuin 10 tai 100 (eli osoite ei ole muotoa 10.XXX.XXX.XXX tai 100.XXX.XXX.XXX), on Yhteyspiste käytössä. Löydät IP-osoitteen tiedon laitteesi verkkoasetuksista.
 
Irtisano Yhteyspiste-palvelu Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

Olemassa olevan Yhteyspiste tai Yhteyspiste Plus -palvelun poistat liittymältä näin:

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Valitse Lisäpalvelut -kohdasta Muuta lisäpalveluja.
  5. Valitse haluamasi lisäpalvelu ja paina Poista palvelu. 
Huolehdi tietoturvasta

Muista huolehtia käyttämäsi laitteen tietoturvasta asianmukaisella tavalla. Internetistä päin tuleva mahdollinen haittaliikenne kasvattaa käytettyä tiedonsiirtomäärää ja siten myös kuluttaa nettipakettia. Suosittelemme palvelun käyttöön vain suuria tai käyttömäärältään rajoittamattomia nettipaketteja. Huolehdithan myös laitteen asianmukaisesta tietoturvasta.

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Nettiliittymän avaus

Nettiliittymän irtisanominen

Nettiliittymän luovutus yksityishenkilölle tai toiselle yritykselle

Yrityksen nettiliittymien siirto (kaikki tai osa)

Nettiyhteyden muuttoilmoitus

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan