Huawei F617 -pöytäpuhelimen käyttöohje

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Huawei F617 on gsm-kotipuhelin, jolla voi korvata perinteisen lankapuhelimen. Laitteessa on isot näppäimet, selkeä näyttö, tehokas antenni ja liuta ominaisuuksia, jotka tekevät siitä oivallisen korvaajan vanhalle lankapuhelimelle.

Tarvitset kotipuhelimeen myös sim-kortin ja liittymän.

Tietoa kotipuhelimen liittymistä
Tilaa liittymä kotipuhelimeen

Puhelimen käyttöönotto
Sim-kortin asentaminen
  1. Avaa takakansi.
  2. Irroita akku.
  3. Liu'uta sim-kortti varovasti paikalleen.

Puhelimen käynnistäminen
  • Puhelin käynnistyy painamalla virtanäppäin hetkeksi pohjaan.
  • Jos sim-kortilla on pin-koodin kysely päällä, niin laite kysyy sitä automaattisesti käynnistyessään. 
  • Puhelin sammuu painamalla virtanäppäin hetkeksi pohjaan.

Puhelimen käyttäminen
Puhelun aloitus ja lopetus
  • Syötä haluttu numero numeronäppäimillä aloitusnäkymässä. 
  • Puhelu alkaa painamalla vihreää luurinäppäintä. Jos fyysinen luuri on paikoillaan alas laskettuna, niin puhelu kuuluu kaiuttimisesta. 
  • Luurin nostaminen siirtää puhelun kaiuttimesta luuriin. Luurin alas laskeminen lopettaa puhelun. Puhelun voi lopettaa myös painamalla Poistu-painiketta.

 

Numeron lisääminen yhteystiedoksi

Syötä haluttu numero numeronäppäimillä aloitusnäkymässä. Tämän jälkeen pääset lisäämään numeron yhteystietoihin Valinnat-painikkeella. Vaihtoehtoina on lisätä numero kokonaan uutena yhteystietona tai vaihtoehtoisesti lisätä se jo olemassa olevaan yhteystietoon. Kun valinnan on tehnyt, niin seuraavaksi valitaan tallennetaanko yhteystieto puhelimen muistiin vai sim-kortille. Tämän jälkeen tulee valita millainen numero on kyseessä esim. koti, matkapuhelin tai työ. Seuraavaksi syötetään yhteystietoon haluttu nimi, jonka jälkeen yhteystiedon pääsee tallentamaan.

 

Äänenvoimakkuuden säätäminen puhelussa

Kun puhelu on käynnissä, voit säätää äänenvoimakkuutta nuolinäppäimillä:

Ylös/oikealle -näppäimet: äänen voimakkuuden lisääminen
Alas/vasemmalle -näppäimet: äänen voimakkuuden vähentäminen

Laitteen valikot

Pääset alkunäytöstä puhelimen päävalikkoon painamalla Valikko-näppäintä. Päävalikosta löytyvät puhelimen eri ominaisuudet ja asetukset. 

Yhteystiedot-valikosta löytyvät laitteelle ja sim-kortille tallennetut numerot sekä erilaisia tietoja yhteystietoihin liittyen, kuten tallennustilan määrä ja ryhmät. 

Viestit-valikosta pystyy lähettämään tekstiviestejä ja lukemaan saapuneet viestit.

Puheluloki-valikosta näkee vastaamattomat, vastatut ja soitetut puhelut.

Työkalut-valikosta löytyy Bluetooth, FM-radio, hälytykset ja maailmankello.

Profiilit-valikosta pystyy muokkaamaan ääniin liittyviä asetuksia. Esimerkiksi puhelimen soittoääni ja sen voimakkuus sekä laitteen asettaminen äänettömäksi. 

Asetukset-valikosta muutetaan puhelimen, näytön, puhelujen ja verkon asetuksia sekä päivitetään puhelimen ohjelmisto.

Laitteen ominaisuudet
  • 2.4" taustavalaistu näyttö
  • 3G 2100/900MHz ja 2G 1800/900MHz
  • Normaali sim-kortti
  • Akku 1000 mAh (150 h valmius ja 4 h puheaikaa)
  • Bluetooth 2.1
  • FM radio
  • 3.5 mm -kuulokeliitäntä
Pakkauksen sisältö
  • Pöytäpuhelin
  • Virtajohto
  • Käyttöohje
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,25 €/min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Kotipuhe ja Kotinumero

Uuden puhelimen käyttöönotto ja tiedonsiirto

Matkapuhelinten käyttöohjeeet

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.