VIP-palvelun kytkentä ja irtisanominen sekä profiilien hallinnointi

Voit hallinnoida VIP-palvelua sekä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa että VIP-kotisivuilla.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

VIP-palvelun pääkäyttäjänä voit tehdä seuraavia muutoksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa:

  • lisätä VIP-palvelun uudelle liittymälle liittymäavauksen yhteydessä
  • lisätä VIP-palvelun olemassaolevalle liittymälle
  • muuttaa ja muokata VIP-profiileita
  • muuttaa käyttäjä- ja laskutustietoja
  • poistaa VIP-palvelun liittymältä.

Kaikki muu palvelun hallinnointi tapahtuu VIP-kotisivuilla.

HUOM! Jos haluat irtisanoa kokonaan VIP-palvelun, teethän siitä palvelupyynnön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun kautta.

VIP-kotisivun käyttöohjeet

Kirjaudu VIP Kotisivulle. VIP Kotisivulla pääkäyttäjä voi:

  • Muokata käyttäjien tietoja. Katso video.
  • Hallita ryhmiä, joihin käyttäjät kuuluvat. Katso ohje.
  • Luoda uusia asiakaspalvelu- ja vaihdenumeroita. Ohje tulossa pian.
  • Muuttaa palvelunumeroiden aukioloaikoja. Katso ohje.
  • Luoda uusia ja muokata käytössä olevia tiedotteita. Katso ohje.
  • Luoda uusia ja muuttaa olemassa olevia soittorinkejä. Ohje tulossa pian.
  • Muokata valittavissa olevien olotilojen, eli aktiviteettien ja roolien määrää ja niiden nimiä. Katso ohje.
  • Tehdä muutoksia käyttäjien puhelureitityksiin. Katso ohje.
  • Hallita lisäpalveluita. Ohje tulossa pian.
  • Antaa toiselle käyttäjälle pääkäyttäjäoikeudet ja poistaa ne. Katso ohje.

Rajoitetuilla oikeuksilla oleva pääkäyttäjä voi muuttaa olemassa olevien käyttäjien tietoja, hallita ryhmiä ja voi muokata olemassa olevia asiakaspalvelu-, vaihde- ja soittorinkinumeroita sekä hallinnoida käytössä olevia tiedotteita. Rajoitetuilla oikeuksilla oleva pääkäyttäjä ei voi tehdä muutoksia puhelureitityksiin.

Käyttäjän lisäys

Pääkäyttäjänä voit kytkeä VIP-palvelun liittymän käyttöön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Kytkentä liittymäavauksen yhteydessä

  1. Kirjaudu asiointipalveluun. Kirjaudu
  2. Avaa uusi yritysasiakkaan puhelinliittymä.
  3. Liittymän lisäpalvelut -kohdassa valitse lisäpalveluksi VIP-viestintäpalvelu.
  4. Täytä Käyttäjätiedot ja valitse haluamasi VIP-profiili.
  5. Täytä tarvittaessa Lisätiedot ja paina Valitse.
  6. Jatka liittymän avaus loppuun.

Video: Näin lisäät uudelle liittymälle avauksen yhteydessä VIP-viestintäpalvelun.

Kytkentä olemassaolevalle liittymälle

  1. Kirjaudu asiointipalveluun. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita -kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Valitse Viestintäpalvelut-otsikon oikealta puolelta Lisää VIP-käyttäjä.
  4. Valitse Yritys ja täytä matkapuhelinnumero jonka haluat lisätä VIPiin. Palvelu tarkistaa, että liittymä on yrityksen nimissä
  5. Käyttäjän nimeksi tulee matkapuhelinliittymän käyttäjän tiedot. Tarkista käyttäjätiedot.
  6. Valitse haluamasi VIP-profiili ja lisää tarvittavat lisätiedot.
  7. Valitse Vahvista.
Käyttäjän nimenmuutos

Tästä löydät pääkäyttäjän ohjevideon, kuinka teet käyttäjän nimenmuutoksen.

Video: käyttäjän nimenmuutos.

Profiilien muokkaaminen

Pääkäyttäjänä voit korottaa VIP-palvelun profiileita eli käyttäjiä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. 

Profiileiden korottaminen tehdään näin:   

  1. Kirjaudu asiointipalveluun. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät
  3. Valitse Viestintäpalvelut -otsikon alta haluamasi liittymä.
  4. Valitse Muokkaa otsikon Käyttäjätiedot vierestä.
  5. Valitse haluamasi profiili Päivitä VIP-profiili kohdasta.
  6. Valitse Tallenna.

Mikäli haluat alentaa profiileita (esim. Mobiili-profiilin muutos Vakio-profiiliksi), tulee sinun tehdä palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. Vaihtoehtoisesti voit myös soittaa asiakaspalveluumme. VIP-profiilin valinta vaikuttaa käytettävissä oleviin palveluominaisuuksiin. 

Kirjaudu

Käyttäjän poisto

Voit irtisanoa VIP-palvelun yksittäiseltä liittymältä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita -kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Valitse Viestintäpalvelut-otsikon alta oikea matkapuhelinliittymä painamalla liittymätietoriviä.
  4. Paina laatikon yläkulmasta Poista käyttäjä ja hyväksy muutos.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)
Numero yhdistyy 1.6. yleiseen Telian yritysasiakaspalvelunumeroon 0200 20300


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Varaa soittoaika
Jätä yhteydenottopyyntö


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityspisteet

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Löydä lähin Telia Kaupan yrityspiste


PK-yritysten yritysmyynti

0200 20 300
Arkisin 8–16
(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan