Tästä ohjeesta löydät neuvot, miten yrityksen pääkäyttäjänä tai vastuuhenkilönä
- tilaat uuden liittymän SIM-kortilla
- tilaat olemassa olevaan liittymään SIM-kortin
- tilaat SIM-kortteja etukäteen varastoon
Vaihtoehtona perinteiselle SIM-kortille on sähköinen SIM-kortti eli eSIM, jonka ohjeet löydät täältä.
Mikäli olet yritysliittymän käyttäjä ja tarvitset uuden SIM-kortin, käännythän yrityksesi liittymäasioita hoitavan henkilön puoleen.
Mikäli SIM-kortin tilauksen yhteydessä on annettu sähköpostiosoite, lähetetään vastaanottajalle sähköpostilla Postin seurantakoodi.
Huom! Jos SIM-korttisi on hankittu vuonna 2010 tai sen jälkeen, se toimii myös 4G- ja 5G-verkoissa. Voit tarkistaa SIM-kortin iän helposti korttiin painetusta numerosarjasta. Kortin ensimmäinen ja toinen numero muodostavat vuosiluvun, eli luvun tulisi olla 10 tai suurempi.
Tilattavat korttityypit: Telia ID ja No PIN
- Telia ID -kortti sopii puhekäyttöön tuleviin laitteisiin. ID-tuki tarkoittaa sitä, että käyttäjä voi rekisteröidä kortille Telia ID –mobiilivarmenteen, joka on SIM-korttiin kytkettävä henkilöllisyystodistus. Telia ID -kortti on Trio-kortti eli se sisältää kaikki kolme sim-korttikokoa (normaali, mikro tai nano), josta käyttäjä voi valita puhelimeensa sopivan koon.
- Telia No PIN -kortti ei vaadi pin-koodia. Tämä korttityyppi sopii tilanteisiin, joissa pin-koodin syöttäminen laitteeseen on hankalaa tai jopa mahdotonta, kuten riistakamerat tai hälytyslaitteet. Telia No PIN -kortti on Trio-kortti eli se sisältää kaikki kolme sim-korttikokoa (normaali, mikro tai nano), josta käyttäjä voi valita puhelimeensa sopivan koon.