Puhelinliittymän siirto yrityksellesi

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Tästä ohjeesta löydät tiedon, miten voit tehdä puhelinliittymän siirtopyynnön yrityksesi omistukseen. 

Liittymän omistajan muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä toiselta asiakkaalta yrityksellesi eli yrityksesi vastaanottaa numeron.

Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:

  • Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin 
  • Oman liittymäsi siirto yrityksesi nimiin
  • Liittymän siirto toiselta yritykseltä yrityksellesi
  • Liittymän siirto toiselta operaattorilta Telialle (vaatii valtakirjan)

Omistajan muutos ei aiheuta katkosta liittymän toimintaan ja puhelinnumero pysyy samana. Kun liittymä siirretään uudelle omistajalle, liittymän sopimus päivitetään samalla uuteen. Siirron yhteydessä liittymälle määritetään tarpeisiin sopivat lisäpalvelut.

Alta löydät ohjeet puhelinliittymän siirtopyynnön tekemiseen yrityksesi omistukseen Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse etusivun Pikalinkit-osiosta Matkapuhelinliittymän siirto yritykselle. Siirry etusivulle
  3. Syötä haluamasi puhelinnumero Siirrettävän liittymän numero -kenttään ja valitse Tarkista.
  4. Valitse oikea vaihtoehto Valtakirja/Siirtokoodi -valikosta ja paina Seuraava
    Huom! Tarvitset valtakirjan, jos liittymä siirtyy Telialle toiselta operaattorilta. 
    Lataa tästä valtakirjapohja (pdf) 
    Kaipaatko apua valtuutuksen tekemiseen? Katso valtuutusvaihtoehdot täältä
  5. Valitse alasvetovalikosta yritys, jolle liittymä on tarkoitus siirtää ja valitse Jatka.
  6. Täytä haluamasi henkilön käyttäjätiedot.
  7. Valitse haluamasi liittymätyyppi Liittymät matkapuhelimeen -alasvetovalikosta.
  8. Valitse SIM-kortti sekä toivottu aktivointipäivämäärä.
    Huom! Jos yrityksellesi siirrettävä liittymä on toisen operaattorin liittymä, lisääthän haluamasi toimitusosoitteen, johon lähetämme uuden SIM-kortin.
  9. Valitse haluamasi lisäpalvelut
  10. Valitse estot ja rajoitukset.
  11. Tarkista esikatselussa siirtämäsi liittymän tilaustiedot ja lähetä tilaus Vahvista-painikkeesta.

Lue ohjeesta, miten yrityksen työntekijänä voit antaa luvan puhelinliittymän siirrolle henkilökohtaisesta omistuksestasi yrityksen omistukseen. 

Tarvitset puhelinliittymän luovuttamiseen yritykselle:

  • siirrettävän liittymän puhelinnumeron
  • pankkitunnukset tai Mobiilivarmenteen
  • Mikäli liittymä siirtyy toiselta operaattorilta Telialle, tarvitset valtakirjan. Täytä valtakirja ja toimita se työnantajallesi. Lataa tästä valtakirjapohja (pdf) 

Seuraa alla olevia ohjeita liittymän siirtokoodin luomiseksi:

  1. Kirjaudu nettiselaimella Minun Teliaan tai avaa Minun Telia -sovellus.
  2. Avaa liittymän hallinnointisivu.
    Selaimella: Klikkaa luovutettavan liittymän kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
    Sovelluksessa: Paina luovutettavan liittymän kohdalta.
  3. Valitse Omistussuhteen muutos ja etene ohjeiden mukaan.
  4. Lähetämme luovutettavaan liittymään tekstiviestillä siirtokoodin, jolla uusi omistaja vastaanottaa liittymän. Omistajan muutos on valmis sitten, kun uusi omistaja on vastaanottanut liittymän.

Liittymä luovuttaminen onnistuu myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Telian siirtokoodi on 9-numeroinen koodi, jota käytetään yhdessä matkapuhelinnumeron kanssa Telian liittymän siirrossa asiakkaalta toiselle.

Siirtokoodi toimii valtakirjana, jolloin ei tarvita paperista valtakirjaa allekirjoituksineen.

Kun liittymä siirretään yrityksen nimiin, tarvitaan valtuutus liittymän nykyiseltä omistajalta. Minun Telia Yrityksille -palvelu tarjoaa tähän useita vaihtoehtoja.

Valtuutusvaihtoehdot liittymän vastaanottoon:

  1. Minulla on siirtokoodi tälle liittymälle
    Telian liittymissä siirtokoodi syntyy liittymän luovutuksen yhteydessä. Nykyinen käyttäjä saa siirtokoodin, jonka avulla liittymä voidaan siirtää joko hänen nimiinsä tai suoraan yritykselle. Kysy siirtokoodia nykyiseltä käyttäjältä, jos tiedätte liittymän olevan Telialla. Huom! Siirtokoodia ei voi käyttää numeronsiirroissa.
  2. Valtuutus on jo toimitettu Telialle
    Jos olette jo liittymän omistaja toisella operaattorilla, valitkaa tämä, erillistä valtakirjaa ei tarvitse. Tai jos nykyinen omistaja on jo toimittanut valtakirjan Telialle muuta kautta, valitse tämä vaihtoehto. Käsittelijä etsii valtakirjan saapuneista viesteistä. Huomioithan kuitenkin, että liittymä ei voida siirtää, mikäli valtuutusta ei löydy.
  3. Valtuutuspyyntö yksityishenkilöltä sähköisesti Telian toimesta
    Jos liittymän nykyinen käyttäjä on myös liittymän omistaja (yksityishenkilö), Telia hoitaa valtuutuksen (Telia Sign) allekirjoituspalvelulla lähettämällä SMS viestin liittymänumeroon ja ohjaa sähköiseen valtuutukseen. Teidän ei tarvitse tehdä mitään – valitkaa vain tämä vaihtoehto tilauksessa. Huom! Tämä prosessi ei siis koske yritysten omistuksessa olevia liittymiä. 
  4. Valtuutus ei ole toimitettu Telialle
    Mikään edellisistä ei ole mahdollinen? Tällöin tarvitaan allekirjoitettu valtakirja. Järjestelmä tarjoaa valtakirjapohjan, mutta voitte käyttää myös vapaamuotoista versiota, kunhan se sisältää samat tiedot. Liittäkää valtakirja tilaukseen ohjeiden mukaisesti.

     

Voit myös ottaa yhteyttä

kirjautuneena chatissa, tai

 soittamalla yritysasiakaspalveluun

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika
Jätä yhteydenottopyyntö

Ota yhteyttä meihin chatin kautta

Avaa chat

Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Etsi lähin Telia Kauppa

Näin palvelemme yrityksiä Kaupoissa – katso vinkit asiointiin