Tästä ohjeesta löydät tietoa, miten saat avattua lukittuneen SIM-kortin. Turvallisuussyistä PUK-koodia ei toimiteta sähköpostilla.
Miksi puhelin pyytää PUK-koodia?
SIM-kortti lukittuu turvallisuussyistä, jos näppäilet PIN-koodin väärin kolme kertaa peräkkäin. Tällöin puhelin pyytää 8-numeroista PUK-koodia, jolla sen saa avattua.
Huom! SIM-kortti lukittuu pysyvästi, jos PUK-koodi syötetään liian monta kertaa väärin. Tällöin SIM-kortti täytyy vaihtaa uuteen. Ei siis kannata arvailla numeroita.
Hae PUK-koodi yrityksen liittymälle
Yrityksen vastuuhenkilönä tai Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä löydät yrityksen nimissä olevien liittymien PUK-koodit Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta. Katso ohje
Hae PUK-koodi työsuhdeliittymälle
Työsuhdeliittymän käyttäjänä löydät PUK-koodin Minun Teliasta, jos olet hakenut sinne salasanan jo aikaisemmin. Mikäli sinulla ei ole salasanaa, käännythän yrityksenne liittymäasioista vastaavan henkilön puoleen.
Minun Telia -sivustolta Katso ohje
Minun Telia -sovelluksesta Katso ohje
Jos yritys on antanut työsuhdeliittymän käyttäjille luvan liittymän maksullisiin muutoksiin, saat PUK-koodin myös asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta. PUK-koodi asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta on maksullinen palvelu.
Huom! Jos pyydät PUK-koodin Telia Kaupasta, varaathan mukaasi henkilöllisyystodistuksen.
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä näet kaikkien yrityksen omistamien liittymien PUK-koodit.
Etusivulta
- Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
- Syötä etusivun Puk-koodin haku -kenttään liittymän numero tai käyttäjän nimi.
- Valitse hakutuloksesta oikea liittymä.
- Saat PUK1 ja PUK2 koodit suoraan hakukentän alle.
- Näppäile PUK-koodi puhelimeen ja määrittele PIN-koodi uudelleen puhelimesi antamien ohjeiden mukaisesti.
Liittymän hallinnoinnista
- Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Kirjaudu
- Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
- Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä. Avautuvalle näytölle tulee liittymän tietoja ja PUK-koodi.
- Näppäile PUK-koodi puhelimeen ja määrittele PIN-koodi uudelleen puhelimesi antamien ohjeiden mukaisesti.
Minun Telia -sivustolla työsuhdeliittymälle
Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit tarkastella liittymätietoja Minun Teliassa.
Lue lisää työsuhdeliittymällä kirjautumisesta Minun Teliaan.
- Kirjaudu Minun Teliaan Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä.
Kirjaudu
- Valitse liittymänumerosi.
- Näet PUK-koodin liittymätiedoista.
- Näppäile PUK-koodi puhelimeesi ja määrittele PIN-koodi uudelleen puhelimesi antamien ohjeiden mukaisesti.
Huom! Jos puhelimesi on jo lukkiutunut, etkä muista salasanaa, ole yhteydessä yrityksenne puhelinasioista vastaavaan henkilöön. Hän voi tarkistaa PUK-koodisi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta.
Minun Telia -sovelluksella työsuhdeliittymälle
Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit tarkastella liittymätietoja Minun Teliassa.
Lue lisää työsuhdeliittymällä kirjautumisesta Minun Teliaan.
Alla olevat ohjeet ovat Minun Telia -sovelluksen versioille 8.0.0 ja uudemmat. Tarkistathan, että käytössäsi on päivitetty versio.
- Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä. Kirjaudu >
- Valitse liittymänumerosi.
- Näet PUK-koodin liittymän Tiedot -valikosta.
- Näppäile PUK-koodi puhelimeesi ja määrittele PIN-koodi uudelleen puhelimesi antamien ohjeiden mukaisesti.
Huom! Jos puhelimesi on jo lukkiutunut, etkä muista salasanaa, ole yhteydessä yrityksenne puhelinasioista vastaavaan henkilöön. Hän voi tarkistaa PUK-koodisi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta.
Voit myös ottaa yhteyttä
kirjautuneena chatissa, tai
soittamalla yritysasiakaspalveluun
Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.