SIM-kortin aktivointi

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Löydät alta ohjeet erilaisiiin tapoihin aktivoida uusi SIM-kortti yrityksen liittymälle. Jos tilasit eSIMin, katso eSIMin ohje. Jos liittymääsi oli ennestään Telian SIM-kortti, vanha kortti lakkaa toimimasta.

Jatka SIM-kortin aktivoinnin jälkeen SIM-kortin käyttöönottoon.

SIM-kortin aktivointi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

Yrityksen pääkäyttäjänä voit aktivoida SIM-kortin Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Valitse Vaihda SIM-kortti. 
  5. Syötä tiedot ja vahvista ne.
SIM-kortin aktivointi työsuhdeliittymälle Minun Teliassa

Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit tarkastella liittymätietoja Minun Teliassa. 
Lue lisää työsuhdeliittymällä kirjautumisesta Minun Teliaan

Voit aktivoida SIM-kortin, mikäli yrityksesi liittymäasioista vastaava henkilö on antanut oikeudet maksullisiin tilauksiin. Tarvittaessa käännythän hänen puoleen. 

 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä. Kirjaudu
  2. Valitse etusivulta liittymä, johon olet tilannut uuden sim-kortin.
  3. Valitse Aktivoi SIM-kortti ja seuraa ohjeita.
SIM-kortin aktivointi tekstiviestillä

Kun haluat ottaa uuden SIM-kortin käyttöön, lähetä tekstiviesti AKTIVOI ja puhelinnumerosi numeroon 18100 (esim. AKTIVOI 0401234567). Viesti on maksuton. Voit lähettää viestin millä tahansa liittymällä, myös vanhalla SIM-kortillasi. Uusi SIM-kortti on käytettävissä kuittausviestin saatuasi.

SIM-kortin aktivointi soittamalla

Voit aktivoida kortin käyttöösi myös soittamalla asiakaspalvelunumeroomme. Asiakasneuvojamme kysyy sinulta uuden SIM-korttisi 12-numeroisen sarjanumeron, joka löytyy SIM-kortin kääntöpuolelta. Aktivoinnista peritään palvelumaksu.

Muut tavat

Voit myös ottaa yhteyttä chatissa tai soittaa yritysasiakaspalveluun. Huomaathan, että veloitamme asiakaspalveluun tulevista tiedusteluista yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluun

Varaa maksuton soittoaika

Palvelemme numerossa kaikkia Telian asiakkaita ja Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaita.


  0200 20 300

(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
Arkisin 8–16
 

Palvelemme numerossa Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaita.

 060 016 171

(mpm/pvm)
Arkisin 9–15

 

Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.

Vikailmoitukset 24/7
 

Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja

Yrityspalvelut

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
 

Kirjaudu ja hallinnoi

Luo käyttäjätunnus


Työsuhdeliittymä

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu ja hallinnoi


Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

24/7
 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan