Huijausviestejä Telian nimissä liikkeellä

Sähköpostitse ja tekstiviestitse liikkuu Telian nimellä varustettuja viestejä, joissa pyydetään vastaamaan kyselyyn. Osa näistä kyselyistä on Telia Rahoituksen lähettämiä aitoja asiakaskyselyitä mutta harmillisesti joukossa on myös huijausviestejä. Erotat oikean Telia Rahoituksen asiakaskyselyn huijausviestistä helposti siitä, että aito Telian lähettämä viesti ei sisällä klikattavaa linkkiä, vaan pyytää asiakasta siirtymään oikealle verkkosivulle kirjoittamalla osoitteen itse selaimeen.

Huijausviestit eivät ole Telian lähettämiä, eikä Telialla ole niiden kanssa mitään tekemistä. Ethän siis klikkaa huijausviesteissä olevia linkkejä tai varsinkaan anna henkilö- tai luottokorttitietojasi niihin. Telia ei koskaan kysy sinulta arkaluonteisia tietoja suoraan sähköpostitse tai tekstiviestitse.

Pyrimme estämään uusien huijausviestin lähetyksen, mutta niiden pysäyttäminen kokonaan on nykypäivänä haasteellista. Teemme jatkuvasti töitä asiakkaidemme tietoturvallisuuden parantamiseksi myös monella muulla tavalla.

Lue lisää tietojenkalastelusta >