Laajennamme ensimmäisen maksukehotuksen toimittamista sähköisesti

Ympäristöystävällisyyden vuoksi olemme vähentäneet paperipostin lähettämistä, ja Lasku Minun Teliaan -laskutustavan käyttäjien ensimmäinen maksukehotus on toimitettu paperikirjeen sijaan sähköisesti Minun Teliaan jo vuoden 2024 lopulta alkaen. Lisäksi tulemme sähköistämään e-laskuasiakkaidemme ensimmäiset maksukehotukset 1.12.2025 alkaen.

E-laskuasiakkaat tulevat saamaan maksukehotukset jatkossa verkkopankkiin, samalla tavalla kuin alkuperäiset e-laskut. Kehotuksen liitteenä on alkuperäinen erääntynyt lasku, ja pääset katsomaan nämä molemmat verkkopankissa olevan linkin kautta. Palvelu on käytettävissä OP:n, Danske Bankin, Nordean, S-Pankin ja Ålandsbankenin asiakkailla. Aktia Pankin, Säästöpankin ja POP Pankin asiakkaille palvelu tulee käyttöön myöhemmin, kun nämä pankit ottavat sähköisen maksukehotuksen toimittamisen käyttöönsä. Siihen asti toimitamme e-laskuja koskevat muistutukset näiden pankkien asiakkaille paperikirjeinä.

Kaikkien asiakkaiden ensimmäinen maksukehotus on nähtävissä Minun Teliassa, riippumatta siitä, miten lasku on toimitettu. Paperilaskua vastaanottavat asiakkaat saavat jatkossakin maksukehotuksen paperisena.

Tarkistathan yhteystietosi Minun Teliassa. Ajantasaiset yhteystiedot auttavat meitä tarjoamaan parasta mahdollista palvelua ja varmistamaan, että saat tarvitsemasi tiedot ajallaan.

Tässä muutamia esimerkkejä:

 

Esimerkki 1:

"E-laskuani ei ole veloitettu tililtä laskun eräpäivänä ja se on erääntynyt. Miten saan maksukehotuksen?"

Vastaus: Jos olet OP:n, Danske Bankin, Nordean, S-Pankin tai Ålandsbankenin asiakas, maksukehotus toimitetaan 1.12.2025 jälkeen e-laskuna verkkopankkiisi. Näet maksukehotuksen myös Minun Telian Laskut ja viestit -osiosta. Muiden pankkien e-laskuasiakkaille toimitamme muistutuksen toistaiseksi paperikirjeenä. Maksukehotus näkyy verkkopankin tilitapahtumissa laskuna, mutta näet tarkemmat tiedot kehotuksesta sekä alkuperäisestä laskusta avaamalla verkkopankkiin toimitetun e-laskumuistutuksen linkin kautta.

 

Esimerkki 2:

"Käytän sekä e-laskua että Kivraa. Jos e-laskun maksu on jäänyt hyväksymättä tai maksu muuten epäonnistunut, niin olen saanut maksukehotuksen Kivraan. Tuleeko muistutus sinne jatkossakin?"

Vastaus: Lähetämme e-laskua koskevan ensimmäisen kehotuksen jatkossa suoraan verkkopankkiin josta se on helppo maksaa, eli kehotuskirje ei enää jatkossa tule Kivraan.

 

Esimerkki 3:

"Lasku Minun Teliaan -laskuni on erääntynyt, enkä ole muistanut maksaa sitä eräpäivään mennessä. Miten saan maksukehotuksen?"

Vastaus: Maksukehotus toimitetaan Minun Teliaan Laskut ja viestit -osioon. Saat siitä tekstiviesti-ilmoituksen yhteysnumeroosi.

 

Esimerkki 4:

"Olen purkanut sopimukseni. Miten pääsen katsomaan, olenko saanut maksukehotuksen?"

Vastaus: Löydät laskut ja maksukehotukset Minun Teliasta. Pääset edelleen kirjautumaan sinne, vaikka sinulla ei olisi enää aktiivista asiakkuutta meille.

 

 Käytäthän jo maksumuistutuspalvelua?

Maksumuistutuspalvelu auttaa, jotta laskut eivät unohdu. Kun palvelu on käytössä, saat muistutuksen, jos lasku on maksamatta ja eräpäivästä on kulunut noin viikko.

Tutustu Maksumuistutuspalveluun

Medialle

Telian lehdistötiedotteet
sekä viestinnän yhteystiedot.

Siirry sivustolle