Tietosuojalausunnon muutoshistoria

 

Kehitämme palveluitamme jatkuvasti, sillä haluamme tarjota parhaan
mahdollisen asiakaskokemuksen. Kun henkilötietojen käsittelyssä tapahtuu muutoksia, päivitämme tietosuojalausuntoa ja tiedotamme muutoksista tarvittaessa myös erikseen. Tällä sivulla kerromme tietosuojalausuntoomme tehdyistä päivityksistä.

Löydät voimassa olevan tietosuojalausunnon tietosuojasivustoltamme telia.fi/tietosuoja.

Tällä sivulla voit myös tarkastella aiempia tietosuojalausuntojamme.

Uusimmat muutokset

20.9.2023

Päivitetty internet-lokien (IP-osoitteiden) tallennusaika vastaamaan nykytilannetta, 45 vrk ⇒ 14 vrk. Muutos on voimassa 1.2.2023 alkaen.

11.7.2022

Päivitetty internet-lokien (IP-osoitteiden) tallennusaika vastaamaan nykytilannetta, 90 vrk ⇒ 45 vrk. Muutos on voimassa 1.12.2021 alkaen.

1.4.2020

Telian Tietosuojalausuntoa on päivitetty 1.4.2020 alkaen. Päivityksen yhteydessä olemme tarkentaneet käytäntöjä, joilla voimme varmistaa henkilötietojen tietosuojan myös uusien palvelujemme osalta.

Henkilötietojen käsittelyä on tarkennettu mm. tilanteissa, kun

  • mobiilivarmennetta käytetään sähköiseen tunnistautumiseen
  • puhelinliittymää käytetään maksuvälineenä
  • tietoja käsitellään Telia-yhtiöiden välillä
  • tehdään luottopäätöksiä

Olemme selkeyttäneet seuraavia asioita:

”Mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta?”

  • Tarkennettu ja selvennetty käsiteltäviä henkilötietoja

”Mihin tarkoituksiin käsittelemme henkilötietojasi?”

  • Lisätty maininta Telia-yhtiöiden sisällä tapahtuvasta tietojen käsittelystä
  • Lisätty maininta siitä, että Telia ja Facebook ovat yhteisrekisterinpitäjiä Facebookissa olevien Telian yritys- ja fanisivujen osalta
  • Lisätty 1. kappaleeseen tarkennuksia automatisoidusta päätöksenteosta, jossa kuvattu luottopäätösprosessia, sekä kerrottu mitä tietoja luottopäätösten tekemisessä käytetään ja millä perusteilla luottopäätöksiä tehdään
  • Lisätty 3. kappaleeseen tarkennuksia lakisääteisistä velvoitteista

”Kenelle luovutamme henkilötietojasi?”

  • Lisätty 4. kohtaan tarkennuksia, missä tilanteissa voimme luovuttaa henkilötietoja muille teleyrityksille tai palveluntarjoajille esimerkiksi mobiilivarmenteen käytön yhteydessä tai kun asiakas hyödyntää puhelinliittymän maksuominaisuutta eli käyttää maksupalveluita