Pidennetty palautusoikeus

Jos löytösi ei ollutkaan sopiva, liittymäasiakkaanamme voit palauttaa ennen joulua ostamasi tuotteet veloituksetta aina 24.1.2021 saakka.

Kaikille laitteille pidennetty palautusaika

Sinä tai lahjansaaja voitte tutustua ostokseen kaikessa rauhassa, sillä voit palauttaa 9.11.–24.12.2020 hankitun tuotteen veloituksetta aina 24.1.2021 saakka. Palauttavan tuotteen tulee kuitenkin olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Pidennetty palautusoikeus koskee kaikista myyntikanavistamme ostamiasi tuotteita, pois lukien liittymät tai palvelut, pelit tai latauskortit, joiden sinetti on rikottu.

Voit hyödyntää joulunajan pidennettyä palautusoikeutta, mikäli käytössäsi on vähintään yksi voimassaoleva Telian liittymätuote.

Katso tarkat ehdot

Kysymyksiä ja vastauksia

Koskeeko pidennetty palautusoikeus kaikkia tuotteita?

Pidennetty palautusoikeus koskee kaikkia valikoimamme tuotteita, pois lukien liittymät tai palvelut sekä konsoli- ja tietokonepelit, ohjelmistot tai latauskortit, joiden sinetti on rikottu tai joiden sisältö on toimitettu sähköisesti. Pidennetty palautusoikeus koskee siis mm. puhelimia, tabletteja ja tietokoneita.

Missä kunnossa palautettavan tuotteen tulee olla? Voiko lahjansaaja tutustua tuotteeseen?

Kyllä, lahjansaaja voi kaikessa rauhassa tutustua tuotteeseen. Tuotepaketin saa avata ja laitteen ominaisuuksiin tutustua. Palautetun tuotteen tulee kuitenkin olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Paketti saa olla avattu, mutta kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden tulee olla mukana palautuksessa. Myös mahdollisesti näytön päällä olevan suojakalvon tulee olla paikallaan. Laitteeseen ei saa ladata tai asentaa mitään ohjelmistoja tai sisältöä, asettaa lukituskoodia, asentaa SIM-korttia tai muuta vastaavaa älykorttia, eikä yhdistää viestintäverkkoon minkään langattoman tai langallisen yhteyden kautta (esim. WiFi- ja Ethernet-yhteydet).

Mihin voin palauttaa tuotteen?

Tuotteen voi palauttaa samaan myyntikanavaan, mistä se ostettiinkin. Telia Kaupoista ostetut tuotteet tulee palauttaa takaisin Telia Kauppoihin. Asiakaspalvelun sekä Telian verkkokaupan tilausten mukana saat palautusohjeet takaisin varastollemme.

Miten maksu palautetaan?

Maksu palautetaan rahana, luottotilihyvityksenä tai lahjakorttina, riippuen alkuperäisestä maksutavasta. Rahoitussopimukset hyvitetään aina Telia Rahoituksen luottotilille. Muilla maksutavoilla tehdyt ostokset voidaan palauttaa tilille, luottokortille tai käteisellä.

Sain laskun tilaamastani tuotteesta. Tuleeko lasku maksaa, vaikka palauttaisin tuotteen käyttämättömänä myöhemmin palautusajan puitteissa?

Telia Rahoituksen lasku tulee maksaa normaalisti eräpäivään mennessä. Mikäli päädyt palautukseen palautusajan puitteissa, palautamme maksamasi osuuden pankkitilillesi kahden viikon kuluessa, ilmoitettuasi tilinumerosi asiakaspalveluumme. Jos sinulla on luottotililläsi muitakin ostoksia, palauttamastasi tuotteesta maksettu osuus kohdistuu lyhentämään kokonaisvelkaasi automaattisesti, kun palautuksesi on käsitelty.

Tilaus on tehty 9.11.–24.12.2020 välisenä aikana, mutta toimitus on tullut vasta tämän jälkeen. Voinko palauttaa tuotteen?

Pidennetty palautusoikeus on voimassa tilaushetken mukaan, ja voimassa siis 24.1.2021 asti. Huomioithan, että 24.12.2020 jälkeenkin tehdyillä etämyynnin tilauksilla on voimassa 14 vuorokauden peruuttamisoikeus tilatuille tuotteille.

En ole Telian liittymäasiakas, voinko silti palauttaa tuotteen?

Pidennettyyn palautusoikeuteen ovat oikeutettuja Telian liittymäasiakkaat, katso tarkemmat ehdot 

Huomioithan kuitenkin, että etämyynnin tilauksilla on voimassa 14 vuorokauden peruuttamisoikeus riippumatta siitä, oletko liittymäasiakkaamme vai et.

   

Ehdot

Pidennetty palautusoikeus Telian liittymäasiakkaille

 

Telia tarjoaa liittymäasiakkailleen pidennetyn palautusoikeuden ajalla 9.11.–24.12.2020 ostetuille laitteille. Edellä mainittuna ajanjaksona ostetut laitteet voi palauttaa 24.1.2021 asti.

 

Pidennetty palautusoikeus mahdollistaa, että voit avata saamasi paketin ja tutustua rauhassa sen sisältöön sekä tarkastaa laitteen ominaisuudet ja toimivuuden.

 

Pidennetty palautusoikeus annetaan:

  • Kaikkiin ajalla 9.11.–24.12.2020 Telialta ostetuille laitteille pois lukien konsoli- ja tietokonepelit, ohjelmistot ja latauskortit ja -koodit, joiden sinetti on rikottu tai joiden sisältö on toimitettu sähköisesti.
  • Telian myymälöistä ja myyntipisteiltä sekä puhelimitse tai verkkokaupan kautta ostetuille laitteille

Pidennetty palautusoikeus ei koske liittymiä tai palveluita.

 

Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen

  • Laitteeseen ei saa asentaa SIM-korttia tai muuta vastaavaa älykorttia, eikä yhdistää viestintäverkkoon minkään langattoman tai langallisen yhteyden kautta kuten (WiFi tai Ethernet -yhteydet)
  • Laitteeseen ei saa ladata tai asentaa mitään ohjelmistoja tai sisältöä eikä asettaa lukituskoodia.
  • Paketti saa olla avattu, mutta kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden, lisälaitteiden ja ohjeiden tulee olla mukana palautuksessa sekä mahdollisesti näytön päällä olevan suojakalvon paikallaan.

Mikäli laite on otettu käyttöön ja sen jälkeen tilaus peruutetaan peruutusajan puitteissa, varaamme oikeuden periä laitteen arvon alentumisesta 30 % laitteen myyntihinnasta. Mikäli laite on palautettaessa myyntikelvoton, veloitetaan laitteen koko myyntihinta. Laitteen käyttöönotosta aiheutuva mahdollinen arvon alentuminen tai myyntikelvottoman laitteen arvo laskutetaan jälkikäteen, kun laitteen palautuskäsittely on tehty. Varaamme oikeuden olla hyväksymättä palautusta väärinkäytösten ilmentyessä.

 

Pidennettyyn palautusoikeuteen ovat oikeutettuja kaikki Telia Finlandin kuluttaja-asiakkaat, joilla on vähintään yksi seuraavista tuotteista:

  • puhelinliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • mobiililaajakaista (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • kodin laajakaista (pois lukien Taloyhtiönetti ilman lisänopeutta), tai
  • Telia TV digiboksi laajakaistalla.

Pidennetty palautusoikeus edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostohetkestä sen palautushetken käsittelyyn.

 

Palautus tulee tehdä Telian myymälöissä tai normaalien etämyyntiehtojen palautusohjeiden mukaan. Ohjeet täällä telia.fi/palautusohjeet. Jos haluat palauttaa kotiinkuljetuksella tilaamasi suurikokoisen tuotteen, kuten pelituolin, näytön tai television pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun ja sopimaan palautuksesta.

 

Pidennetty palautusoikeus ei rajaa miltään osin kuluttajan normaalia oikeutta peruuttaa puhelimitse tai Telian verkkokaupan kautta tehtyä tilausta 14 vuorokauden kuluessa laitteen vastaanottamisesta.