Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Pidennetty palautusoikeus

Jos löytösi ei ollutkaan sopiva, liittymäasiakkaanamme voit palauttaa ennen joulua ostamasi tuotteet veloituksetta aina 12.1.2020 saakka.

Kaikille laitteille pidennetty palautusaika

Sinä tai lahjansaaja voitte tutustua ostokseen kaikessa rauhassa, sillä voit palauttaa 8.11.–24.12.2019 hankitun tuotteen veloituksetta aina 12.1.2020 saakka. Palauttavan tuotteen tulee kuitenkin olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Pidennetty palautusoikeus koskee kaikista myyntikanavistamme ostamiasi tuotteita, pois lukien liittymät tai palvelut, pelit tai latauskortit, joiden sinetti on rikottu.

Voit hyödyntää joulunajan pidennettyä palautusoikeutta, mikäli käytössäsi on vähintään yksi voimassaoleva Telian liittymätuote.

Katso tarkat ehdot

Kysymyksiä ja vastauksia

Koskeeko pidennetty palautusoikeus kaikkia tuotteita?

Pidennetty palautusoikeus koskee kaikkia valikoimamme tuotteita, pois lukien liittymät tai palvelut, pelit tai latauskortit, joiden sinetti on rikottu. Pidennetty palautusoikeus koskee siis mm. puhelimia, tabletteja ja tietokoneita.

Missä kunnossa palautettavan tuotteen tulee olla? Voiko lahjansaaja tutustua tuotteeseen?

Kyllä, lahjansaaja voi kaikessa rauhassa tutustua tuotteeseen. Tuotepaketin saa avata ja laitteen ominaisuuksiin tutustua. Palautetun tuotteen tulee kuitenkin olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Paketti saa olla avattu, mutta kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden tulee olla mukana palautuksessa. Laitteiden mahdollinen sisältö ja lukituskoodit ovat poistettava laitteesta ennen palautusta.

Mihin voin palauttaa tuotteen?

Tuotteen voi palauttaa samaan myyntikanavaan, mistä se ostettiinkin. Telia Kaupoista ostetut tuotteet tulee palauttaa takaisin Telia Kauppoihin. Asiakaspalvelun sekä Telian verkkokaupan tilausten mukana saat palautusohjeet takaisin varastollemme.

Miten maksu palautetaan?

Maksu palautetaan rahana, luottotilihyvityksenä tai lahjakorttina, riippuen alkuperäisestä maksutavasta. Rahoitussopimukset hyvitetään aina Telia Rahoituksen luottotilille. Muilla maksutavoilla tehdyt ostokset voidaan palauttaa tilille, luottokortille tai käteisellä.

Sain laskun tilaamastani tuotteesta. Tuleeko lasku maksaa, vaikka palauttaisin tuotteen käyttämättömänä myöhemmin palautusajan puitteissa?

Telia Rahoituksen lasku tulee maksaa normaalisti eräpäivään mennessä. Mikäli päädyt palautukseen palautusajan puitteissa, palautamme maksamasi osuuden pankkitilillesi kahden viikon kuluessa, ilmoitettuasi tilinumerosi asiakaspalveluumme. Jos sinulla on luottotililläsi muitakin ostoksia, palauttamastasi tuotteesta maksettu osuus kohdistuu lyhentämään kokonaisvelkaasi automaattisesti, kun palautuksesi on käsitelty.

Tilaus on tehty 8.11.–24.12.2019 välisenä aikana, mutta toimitus on tullut vasta tämän jälkeen. Voinko palauttaa tuotteen?

Pidennetty palautusoikeus on voimassa tilaushetken mukaan, ja voimassa siis 12.1.2020 asti. Huomioithan, että 24.12.2019 jälkeenkin tehdyillä etämyynnin tilauksilla on voimassa 14 vuorokauden peruuttamisoikeus tilatuille tuotteille.

En ole Telian liittymäasiakas, voinko silti palauttaa tuotteen?

Pidennettyyn palautusoikeuteen ovat oikeutettuja Telian liittymäasiakkaat, katso tarkemmat ehdot 

Huomioithan kuitenkin, että etämyynnin tilauksilla on voimassa 14 vuorokauden peruuttamisoikeus riippumatta siitä, oletko liittymäasiakkaamme vai et.

   

Ehdot

Pidennetty palautusoikeus on voimassa 8.11.–24.12.2019 välisenä aikana ostetuille tuotteille. Voit palauttaa edellä mainittuna ajanjaksona ostetut tuotteet aina 12.1.2020 asti.
 
Pidennettyyn palautusoikeuteen ovat oikeutettuja kaikki Telia Finlandin kuluttaja-asiakkaat, joilla on vähintään yksi seuraavista tuotteista:

  • puhelinliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • mobiililaajakaista (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • kodin laajakaista (pois lukien Taloyhtiönetti ilman lisänopeutta)
  • Telia TV digiboksi laajakaistalla.

Pidennetty palautusoikeus edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on voimassa palautettavan tuotteen oston tai palautuksen hetkellä. 
 
Pidennetty palautusoikeus ei koske liittymiä tai palveluita, pelejä tai latauskortteja, joiden sinetti on rikottu.
 
Voit avata saamasi paketin ja tutustua rauhassa sen sisältöön sekä tarkastaa laitteen ominaisuudet ja toimivuuden. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Paketti saa olla avattu, mutta kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden tulee olla mukana palautuksessa.

Laitteiden mahdollinen sisältö ja lukituskoodit on poistettava laitteesta ennen palautusta.

Mikäli laite on palautettaessa myyntikelvoton, veloitamme sinulta laitteen koko myyntihinnan. Laitteen käyttöönotosta johtuva mahdollinen arvon alentuminen tai myyntikelvottoman laitteen arvo laskutetaan jälkikäteen, kun laitteen palautuskäsittely on tehty.

Kuule eduista ja tarjouksista

Varmista, etteivät parhaat tarjoukset ja edut jää sinulta huomaamatta. Tilaamalla uutiskirjeen osallistut lisäksi arvontaan, josta voit voittaa laitepalkintoja.