Spotify Premium Telialta

Spotify Premium on musiikkipalvelu matkapuhelin- ja laajakaista-asiakkaillemme. Spotifylla voit kuunnella ja ladata musiikkia helposti ja laillisesti.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Kiinteällä kuukausimaksulla saat käyttöösi miljoonien kappaleiden musiikkikirjaston, jota voit kuunnella rajoittamattomasti. Offline-soittolistoja voidaan tallentaa enintään kolmeen eri laitteeseen. Offline-tilaa voidaan käyttää samaan aikaan esimerkiksi tietokoneessa, tabletissa ja puhelimessa. Palvelun käyttämiseen tarvitaan Spotify-tunnus.

Ajankohtaista: Spotify Premium -palvelun myynti on päättynyt 31.12.2020. Muutoksella ei ole vaikutusta jo voimassa oleviin Spotify-tilauksiin, vaan ne jatkuvat toistaiseksi kuten ennenkin.

Asennus ja käyttäminen

Palvelun käyttämiseen vaaditaan Spotify-tunnus ja tunnusta voi käyttää useissa laitteissa. Musiikkia voi kuitenkin kuunnella vain yhdeltä laitteelta kerrallaan. Voit aloittaa käytön heti, kun olet luonut tunnuksen ja ladannut Spotifyn laitteellesi.

Ohjeet Spotifyn käyttöön, kuten soittolistojen luomiseen, soittolistojen kopiointiin, muuttamisesta yhteissoittolistoiksi tai jakamisesta ystäville löydät Spotifyn tuesta.

Perhe-Premium

Spotify Family eli Perhe-Premiumin myynti on päättynyt. 

Spotify Perhe-Premium on saatavana sinulle ja enintään viidelle muulle perheenjäsenelle, jotka kaikki asuvat samassa osoitteessa. Jokaisella perheenjäsenellä on oma Spotify-käyttäjätilinsä, jonne kukin voi luoda omat soittolistansa.

Meiltä tilattu tili toimii päätilinä, jota hallinnoidaan spotify.comissa. Alatilit päivitetään Premiumiksi kirjautumalla Spotify.comiin päätilin käyttäjätunnuksilla. Spotify Perhe-Premiumin käyttäminen muiden kuin perheenjäsenten kesken on kielletty.

Jotta muiden perheenjäsenten tilit voidaan lisätä Perhe-Premiumiin, tulee niiden olla Free-tilassa. Premium-tilaisia tilejä ei voi lisätä Perhe-Premiumiin.

Lisätietoja Spotifyn tuki-sivustolla osoitteessa support.spotify.com

Ongelmia tunnusten ja kirjautumisen kanssa
Miten saan palautettua unohtuneen salasanan tai käyttäjätunnuksen?

Voit tilata unohtuneen Spotify-tilin salasanan tai käyttäjätunnuksen osoitteessa spotify.com/fi kohdasta Unohditko käyttäjätunnuksesi tai salasanasi.

Miten voin vaihtaa Spotifyn käyttäjätunnukseni?

Valitettavasti käyttäjätunnuksen vaihtaminen ei ole mahdollista. Jos välttämättä haluat vaihtaa käyttäjätunnusta, sinun tulee rekisteröityä uudelleen palveluun.

Miksi en voi luoda Spotify Premium -tunnusta Facebookin käyttäjätiedoillani?

Turvallisuussyistä et voi käyttää Facebook-käyttäjätietojasi rekisteröityessäsi Spotify Premium -palveluun. Hae itsellesi Spotify-käyttäjätunnus (6 numeroa, esim. 111212) suoraan Spotifyn verkkosivuilta. Tarvitset Spotify-käyttäjätunnuksen ja sähköpostiosoitteen aktivoidaksesi itsellesi Spotify Premium -tilin.

Voit hakea Spotify-käyttäjätunnuksesi profiilisivultasi.

Kirjautumiseni epäonnistuu ja Spotify ilmoittaa ohjelman olevan offline-tilassa

Jos Spotify jatkuvasti ilmoittaa, että olet offline-tilassa, on todennäköistä, että sillä on vaikeuksia löytää Internet-yhteys. Jos käytössäsi on palomuuri, esim. Norton Security tai F-Secure, poista kaikki Spotifyihin viittaavat asetukset ja sen jälkeen lisää Spotify uudelleen palomuuriasetuksiin.

Minun täytyy kirjautua joka kerta, kun käynnistän Spotifyn Android-puhelimella

Poista Spotify-sovellus puhelimen valikossa kohdassa Asetukset > Ohjelmat. Lataa ja asenna sitten Spotify uudelleen Google Playsta.

Ongelmia soittolistojen ja ohjelmiston kanssa
Soittolistani eivät lataudu tai päivity

Jos soittolistasi eivät lataudu tai päivity, älä tee palvelussa muutoksia. Todennäköisesti Spotifylla on tällöin ongelmia soittolistapalvelimien kanssa. Soittolistat tulevat takaisin saataville heti, kun tekniset ongelmat on ratkaistu.

Spotify Premium herjaa ohjelmistovirheestä

Ilmoita asiasta Spotifyn keskustelupalstalle ja liitä viestiisi seuraavat tiedot virhetilanteesta:

  • Miten vikatilanne ilmenee?
  • Miten se tapahtui?
  • Tarkempaa tietoa laitteesi kokoonpanosta (esimerkiksi käyttöjärjestelmä)
iPhone ja Error 117

Error 117 -virheilmoitus tarkoittaa, että valittuun langattomaan verkkoon yhdistäminen ei ole sallittua tai palomuuri estää yhdistämisen. Kokeile toista langatonta verkkoa tai yhdistä laitteesi Spotifyhin 3G-yhteydellä.

Spotify ei mene Offline-tilaan

Jos huomaat, että et voi merkitä soittolistaa offline-käyttöön, uudelleenkäynnistä laite, jotta voit sallia sen offline-synkronoinnin uudelleen.

Olen liittynyt Spotify Mobilen kautta langattomaan verkkoon, mutta en voi synkronoida kappaleita offline-käyttöön. Kappaleet ovat "odotustilassa (pending)" ja alkuun Spotifyn yläosa on sininen.

Kun Spotify Mobilen yläosa on sininen, se on offline-tilassa ja ei voi muodostaa yhteyttä Internetiin. Tämä on yleinen ongelma, kun Spotify Mobilen käyttöön on asetettu WiFi-rajoituksia (usein työpaikoilla).

Kokeile yhdistämistä toiseen langattomaan verkkoon synkronoidaksesi soittolistoja offline-tilassa tai käytä 3G:tä musiikin kuunteluun.

Irtisanominen

Voit irtisanoa Spotify-tilauksesi, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan:

  1. Mene sivulle Liittymäni ja palveluni.
  2. Valitse se liittymä, jolle Spotify on tilattu.
  3. Valitse Lisäpalvelut > Käytössäsi nyt > Spotify > Poista palvelu.

Irtisanomisen jälkeen käyttöösi jää Spotifyn maksuton Free-versio, jossa kuulet mainoksia. Voit tilata myöhemmin samoilla tunnuksilla Premium-version uudelleen käyttöösi.

Voit aina olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,25 €/min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.