02001000 Numeropalvelun ohjeet

Telia 02001000 Numeropalvelusta saat selvitettyä kotimaan henkilö- ja yritysyhteystietoja sekä ajoneuvotietoja.
Tämä ohje on kuluttaja- ja yritysasiakkaille.

Telia 02001000 Numeropalvelu palvelee 24 tuntia vuorokaudessa, viikon jokaisena päivänä. Tallenna palvelun numero puhelimesi muistiin!

Numeropalvelusta löydät julkiset kotimaan henkilö- ja yritysyhteystiedot sekä ajoneuvotiedot. Palvelu on perinteinen yhteystietojen hakupalvelu, jonka käyttäminen on turvallista, eikä aiheuta yhteystietojesi käyttämistä mainosviestien lähettämiseen.

  • Edullinen numeropalvelu puhelin- ja matkapuhelinasiakkaillemme
  • Puhelun yhdistäminen ilman lisämaksua
  • Soittaessa tiedot tekstiviestillä matkapuhelimeesi samaan hintaan
  • Joka päivä 24 h

Ulkomailta numeropalveluun 0200 1000 ei voi soittaa, sillä se on valtakunnallinen palvelunumero.

Katso hinnat

Haku soittamalla

Telia 02001000 Numeropalveluun soittaaksesi sinulla täytyy olla käytössäsi meiltä hankittu matkapuhelinliittymä tai kiinteän verkon puhelinliittymä.

Etsimääsi numeroon yhdistämisestä ei peritä erillistä lisämaksua. Yhdistämisen jälkeen puhelun ajalta peritään normaali puhelumaksu. Jos puhelu yhdistetään maksulliseen yritys- tai palvelunumeroon, yhdistetyn puhelun maksu on kyseisen numeron voimassa oleva puhelumaksu.

Matkapuhelimesta soittaessa saat automaattisesti samaan hintaan myös tekstiviestin, joka sisältää haetut tiedot.

Telia 02001000 Numeropalveluun voi soittaa vain Suomesta ja puhelusi voidaan yhdistää vain kotimaiseen puhelinnumeroon.

Haku tekstiviestillä

Lähettämällä viestin numeroon 02001000 voit selvittää:

  • Henkilön puhelinnumeron: Lähetä viesti (esim. Matti Meikäläinen).
  • Jos tiedät etsimäsi henkilön asuinkunnan, lisää se nimen perään (esim. Matti Meikäläinen Espoo).
  • Jos haluat selvittää kenelle numero kuuluu, laita viestiin selvitettävä numero (esim. 050 123 4567).

Paluuviestin mukana saat linkin, jonka kautta pääset selaamaan lisää hakutuloksia. Linkki  on voimassa 24 tuntia.

Hae ajoneuvon tiedot

Ajoneuvon tiedot voit hakea soittamalla tai lähettämällä viestin numeroon 02001000

Tekstiviestillä voit hakea ajoneuvojen tietoja pelkän rekisterinumeron perusteella, eli kirjottamalla viestiin vain haluamasi rekisterinumeron (esim. XXX-123). Voit myös hakea näillä hakusanoilla:

  • Auto – kirjoita viestiin rekisteritunnus: XXX-123
  • Moottoripyörä – kirjoita viestiin: mp XXX-123
  • Mopo – kirjoita viestiin: mopo XXX-123
  • Perävaunu – kirjoita viestiin: vaunu XXX-123
  • Siirtokilpi – kirjoita viestiin: siirto XXX-123

Ajoneuvohakujen lähteenä on Liikenteen turvallisuusviraston, Traficomin, ajoneuvoliikennerekisteri.

Huomioithan ennen palvelun käyttöä, että palvelussa palautuvia tietoja ei saa käyttää millään tavalla lainvastaisesti tai sellaiseen käyttötarkoitukseen, jolla vaarannettaisiin henkilöiden yksityisyydensuojaa. Palvelun palauttamia tietoja on tarkoitus hyödyntää lähtökohtaisesti kuluttajien ajoneuvokaupan yhteydessä varmistamaan kaupan luotettavuutta ajoneuvotietojen tai omistajan osalta esimerkiksi selvittämällä, että myyjä omistaa ajoneuvon.

Muiden hyväksyttyjen käyttötarkoitusten on liityttävä liikenneturvallisuuteen, ajoneuvoihin, ajoneuvoliikenteeseen tai sen aiheuttamiin ympäristöhaittoihin taikka ajoneuvon kuljettamiseen. Palvelua käyttäessäsi sitoudut noudattamaan edellä mainittuja ehtoja.

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.