Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Milloin päivitit viimeksi?

Lataa nettitikkuusi tai 4G-reitittimeesi uusimmat ohjelmistopäivitykset ja varmista paras käyttökokemus ja turvallisuus.

Päivitys tuo nopeutta ja turvaa

Nettitikkujen ja 4G-reitittimien ohjelmistopäivitysten lataaminen on tärkeää. Kun käytössäsi ovat uusimmat päivitykset, mobiilinetillä surffailu sujuu sukkelasti. Lisäksi tuoreimmat ohjelmistopäivitykset mahdollistavat turvallisemman netin käytön, kun päivitysten myötä esimerkiksi tietoturvaa on parannettu.

Alla olevien ohjeiden avulla päivitys sujuu helposti.

Kaipaatko apua asennukseen?

Ohjelmien ja sovellusten asennus ja päivitys

29,00
Tutustu

SIM-KORTIN KOKO, UUDEN TILAAMINEN JA AKTIVOINTI

Kaikki toimittamamme SIM-kortit ovat trio-SIM-kortteja, jotka sisältävät kaikki kolme SIM-korttikokoa (normaali eli mini, mikro ja nano), ja ne sopivat kaikkiin SIM-korttipaikan sisältäviin päätelaitteisiin.

Voit vaihtaa uuden SIM-kortin liittymällesi, puhelinnumerosi ja liittymän palvelut säilyvät kuitenkin ennallaan.

TOIMINTAOHJE

Voit vaihtaa SIM-kortin uuteen, mikäli nykyinen SIM-korttisi rikkoutuu, lakkaa toimimasta, katoaa tai jos puhelimesi ei tue vanhaa SIM-korttia. Ottaessasi uuden SIM-kortin käyttöön, vanha kortti lakkaa toimimasta. Kortinvaihdosta huolimatta puhelinnumerosi säilyy samana. Samoin liittymällä olevat palvelut (esim. puhe- ja tekstiviestipaketit) säilyvät ennallaan.

Valitse laitteeseesi oikea SIM-korttikoko, koska jos irrotat vahingossa esim. nano-SIM-kortin kehyksestä ja tarvitsetkin mikro-kokoista SIM-korttia, pitää sinun hankkia uusi SIM-kortti.

Huom! Tavallisen SIM-kortin leikkaaminen pienemmäksi saattaa vahingoittaa SIM-korttia.

Telia trio-SIM-kortit (Telia eID Trio ja Telia No Pin Trio) sisältävät kaikki korttikoot.

TILAAMINEN

Uuden SIM-kortin voit tilata kirjautumalla Teliaan, asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta. Otathan huomioon, että SIM-kortin vaihdosta aiheutuu kustannuksia.

Tilaa SIM-kortti

Katso puhelinliittymien ja -palvelujen hinnasto

Kirjautuneena Teliaan voit tilata SIM-kortin tätä polkua seuraamalla:

  1. Liittymäni ja palveluni
  2. Klikkaa liittymää, johon haluat tilata uuden SIM-kortin
  3. Kohdan "Liittymäsi" alta löytyy otsikko Hallinnoi liittymääsi ja sen alta Tilaa uusi SIM-kortti
  4. Tee tilaus klikkaamalla Lähetä tilaus
  5. Kortin mukana saat aktivointiohjeet.

UUDEN SIM-KORTIN KÄYTTÖÖNOTTO (AKTIVOINTI) KIRJAUTUNEENA

Kirjautuneena Teliaan voit aktivoida SIM-kortin tätä polkua seuraamalla:

  1. Liittymäni ja palveluni
  2. Klikkaa liittymää, johon haluat tilata uuden SIM-kortin
  3. Kohdan "Liittymäsi" alta löytyy otsikko Hallinnoi liittymääsi
  4. Klikkaa Aktivoi SIM-kortti ja seuraa ohjeita.

Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä.

UUDEN SIM-KORTIN KÄYTTÖÖNOTTO (AKTIVOINTI) TEKSTIVIESTILLÄ

Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida sen) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.

  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosinumeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.
  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.

Mikäli vanha SIM-korttisi on toimintakunnossa, suosittelemme, että kopioit puhelinnumerot ja viestit puhelimellesi (puhelimen muistiin), jolloin sinun ei tarvitse tallentaa numeroita yksitellen uudelle SIM-kortille. Numeroiden tallennus onnistuu myös tietokoneelle Android-puhelimella Googlen kautta ja iPhonella iTunes -ohjelman kautta.

Joidenkin kauppiaiden luona on mahdollista kopioida vanhan SIM-kortin tiedot uudelle kortille, tiedustele tätä mahdollisuutta ja hintaa kauppiaalta. Kadonneesta tai rikkoutuneesta SIM-kortista tietoja ei ole mahdollista palauttaa.

Sim-kortin koko