Takaisin

Telia Avustaja

Telia Avustaja on ohjelma, joka pyörii taustalla tietokoneellasi ja löytää sekä korjaa mahdolliset ongelmat. Avustaja auttaa esimerkiksi internetyhteyden, langattoman yhteyden, internetselaimen ja sähköpostin kanssa.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Telia Avustaja auttaa näin:

  • Tarkistamalla ja korjaamalla automaattisesti verkkoyhteyden, internetselaimen, ja laajakaistamodeemin asetukset
  • Tarkistamalla ja korjaamalla sähköpostin asetukset
  • Luomalla sähköpostitilin sähköpostiohjelmaan
  • Langattoman verkon luomisessa

Lataa Telia Avustaja maksutta tietokoneellesi. Näin saat apua yhteysongelmiin silloinkin, jos yhteys ei toimi lainkaan.

Windows  OS X

Telia Avustajan asennus
  1. Lataa asennusohjelma ja käynnistä se.
  2. Tervetuloa-ikkuna avautuu. Valitse Seuraava.

  3. Avustajan asennus alkaa ja siitä ilmoittava ikkuna avautuu näytölle.

  4. Ohjelman asennuksen jälkeen voit lukea ohjelman lisenssiehdot. Hyväksy lisenssiehdot valitsemalla Hyväksyn ja paina Seuraava.

  5. Asennus on valmis.

Järjestelmävaatimukset

Telia Avustaja toimii seuraavissa Windows-käyttöjärjestelmissä: Windows Vista, 7, 8, 8.1 ja 10 (32- ja 64-bit). Mac OS X:n versioista tuettuja ovat 10.8-10.11.

  • Internetselain: Internet Explorer, versio 7.0 tai uudempi, Firefox, versio 3 tai uudempi, Google Chrome ja Safari
  • Sähköpostiohjelma (POP3/IMAP): Outlook Express, Windows Mail, Windows Live Mail, Apple Mail ja Microsoft Outlook 2002-2013
  • Näytön resoluutio: vähintään 800x600 pikseliä
  • Kiintolevytila: vähintään 150 Mt vapaata kiintolevytilaa
Lisää samasta aiheesta

Usein kysyttyä nettiyhteyksistä

Yleispalveluvelvoite

Netin nopeuden mittaus

Telia Smart Wifi -laajentimien käyttöönotto ja asennus

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.