Kotipuhe ja Kotinumero

Telia Kotipuhe ja Kotinumero ovat perinteisen lankapuhelinliittymän seuraajia.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Kun käytössäsi on Kotipuhe- tai Kotinumero-liittymä, voit pitää kotipuhelinta tarvittaessa myös mukanasi, sillä liittymä toimii koko maassa.

  • Kotipuhe-liittymässä tietty määrä puheaikaa sisältyy kuukausimaksuun. Tarjolla on erikokoisia ja -hintaisia puhepaketteja tarpeittesi mukaan.
  • Kotinumero-liittymässä puhelut veloitetaan käytön mukaan.

Ajankohtaista: Kotinumero- ja Kotipuhe-liittymät ovat poistuneet uusmyynnistä 30.11.2020.

Yleistä hinnoittelusta
Kotipuhe

Puhelut lanka- ja matkapuhelimiin kuuluvat samaan pakettiin, joten voit soittaa kiinteällä kuukausimaksulla huoletta.

Telia Kotipuheen puhepaketti sisältää normaalihintaiset kotimaan puhelut. Erikoishinnoitelluista puheluista (esim. taksin tilaaminen ja numeropalvelu) peritään erillinen hinnaston mukainen maksu.

Katso tarpeisiisi sopiva paketti ja hinta (PDF) 

Kotinumero

Kiinteä kuukausimaksu 3,90 €/kk, puhelut veloitetaan käytön mukaan.

Katso tarkempi hinnasto (PDF)

Laitteet

Kotipuhe- tai Kotinumero-liittymän kanssa suosittelemme lankapuhelinta muistuttavaa pöytäpuhelinta. Halutessasi voit myös tilata pelkän liittymän tai laitteen. Uuden puhelimen käyttöönotto on helppoa.

Soitonsiirron tekeminen

HETISIIRTO

Hetisiirrossa puhelu siirtyy heti valitsemaasi numeroon

 

Kytke

Näppäile 119*21*numero, johon puhelu siirretään#*

Esimerkiksi 119*21*040123456#*

Hetisiirto on kytketty numeroon

Poista

Näppäile 119*21#*

Hetisiirto on poistettu

Tarkista Näppäile 119*21#*

Ilmoitus siirron asetustilasta

VIIVESIIRTO

Viivesiirrossa puhelu hälyttää 20 sekuntia ja siirtyy sitten haluamaasi numeroon

 
Kytke

Näppäile 119*61*numero, johon puhelu siirretään#*

Esimerkiksi 119*61*040123456#*

Viivesiirto on kytketty numeroon

Poista Näppäile 119*61#*

Viivesiirto on poistettu

Tarkista Näppäile 119*61#*

Ilmoitus siirron asetustilasta

VARATTUSIIRTO Varattusiirrossa puhelu siirtyy valitsemaasi numeroon, jos puhelimesi on varattu  
Kytke

Näppäile 119*67*numero, johon puhelu siirretään#*

Esimerkiksi 119*67*040123456#*

Varattusiirto on kytketty numeroon

Poisto

Näppäile 119*67#*

Varattusiirto on poistettu

Tarkista

Näppäile 119*67#*

Ilmoitus siirron asetustilasta

KOPUTUS Koputus ilmoittaa, jos meneillään olevan puhelun aikana on tulossa toinen puhelu  
Kytke Näppäile *43#

Merkkiääni

Poista Näppäile #43#

Merkkiääni

Koputukseen vastaaminen

Lopeta meneillään oleva puhelu laskemalla luuri, jonka jälkeen puhelin soi normaalisti. Vastaa, jolloin koputtava puhelu siirttyy puhelimeesi.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Erifon 132 -pöytäpuhelimen käyttöohje

Huawei F617 -pöytäpuhelimen käyttöohje

Mitä liittymän hintaan kuuluu?

Liittymän omistajan muutos

Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Puhelinliittymän tai mobiilinettiliittymän irtisanominen

eSIM – elektroninen, laitteeseen sisäänrakennettu SIM

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.