Usein kysyttyä asiakkuudesta ja kirjautumisesta

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Askarruttaako jokin asiakkuuteen tai kirjautumiseen liittyvä kysymys? Tästä ohjeesta löydät vastauksia yleisimpiin kirjautumiseen liittyviin kysymyksiin ja ongelmatilanteisiin.

Voinko kirjautua vanhalla Soneran tai Tele Finlandin tunnuksella?

Kyllä voit. Voit kirjautua Minun Teliaan kaikilla olemassa olevilla Soneran ja Tele Finlandin tunnuksilla.

Kirjaudu

Mitä teen, jos unohdin käyttäjätunnuksen tai salasanan?

Jos unohdat Telia-tunnukseen määrittelemäsi käyttäjätunnuksen tai salasanasi, voit uusia sen  tunnistautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Katso ohje Telia-tunnuksen salasanan uusimiseen
 
Matkapuhelinnumerosi tai Telia Internet -käyttäjätunnuksen salasanaan ja käyttäjätunnukseen on erillinen ohje.

Katso ohje

Miten pääsen tunnuksellani sähköpostiin tai lukemaan MMS-viestejä?

Sähköposti ja MMS-viestit ovat liittymän käyttäjän palveluja, jonka vuoksi liittymän omistajalla ole niihin lähtökohtaisesti oikeuksia. Pääset lukemaan viestejä kirjautumalla matkapuhelinnumerollasi tai laajakaistan Telia internet -tunnuksella.

Voit yhdistää yhden matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymän Telia-tunnukseesi. Tämän jälkeen voit käyttää liittymäkohtaisia palveluita, kuten lukea MMS-viestin, käyttää sähköpostia tai ajastaa Telia TV -etätallennuksen.

Miksi kaikki perheemme liittymät eivät näy kirjautuneelle?

Saat näkyville kaikki omalle henkilötunnuksellesi avatut matkapuhelin- ja laajakaistaliittymät kirjautumalla Minun Teliaan verkkopankkitunnuksella, mobiilivarmenteella tai Telia-tunnuksella. Kirjautuessasi puhelinnumerollasi tai laajakaistaliittymän Telia Internet -tunnuksilla näet ainoastaan kyseisen liittymän tiedot.

Kirjaudu

Sivuilla ei näytetä myöskään yrityksen nimellä olevia liittymiä. Yritysliittymällä voit kirjautua palveluun käyttämällä matkapuhelinnumeroa tai Telia internet -tunnusta.

Halutessanne voitte keskittää kaikki perheen liittymät samalle henkilölle tekemällä omistussuhteen muutoksen

Miten saan Telia-tunnukset, jos minulla ei ole verkkopankkitunnuksia?

Voit tunnistautua myös mobiilivarmenteella, jolloin näet kirjautuneena kaikki liittymäsi ja palvelusi.

Lue lisää mobiilivarmenteesta

Voit kirjautua palveluun myös matkapuhelinnumerollasi tai laajakaistan Telia internet -tunnuksella. Näin voit toimia myös silloin, jos pankkiasi ei löydy palvelusta pankkilistauksesta. 

Huom! Puhelinnumerolla tai Telia internet -tunnuksella kirjautuessa näet vain kyseisen liittymän tiedot.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.