Usein kysyttyä asiakkuudesta ja kirjautumisesta

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Askarruttaako jokin asiakkuuteen tai kirjautumiseen liittyvä kysymys? Tästä ohjeesta löydät vastauksia yleisimpiin kirjautumiseen liittyviin kysymyksiin ja ongelmatilanteisiin.

Miten käytän Minun Teliaa, jos minulla ei ole verkkopankkitunnuksia?

Verkkopankkitunnusten lisäksi voit kirjautua Minun Teliaan Mobiilivarmenteella, jonka saat käyttöösi verkkopankkitunnusten ohella myös poliisin myöntämällä sähköisellä henkilökortilla. Sirullisella henkilökortilla kirjautuminen Minun Teliaan on myös mahdollista.

Olet aina tervetullut myös asioimaan asiakaspalvelumme kanssa.

Miksi en näe kaikkia perheemme liittymiä?

Saat näkyville kaikki omalle henkilötunnuksellesi avatut matkapuhelin- ja laajakaistaliittymät sekä muut palvelut kirjautumalla Minun Teliaan verkkopankkitunnuksella tai Mobiilivarmenteella. Kirjautuessasi puhelinnumerolla, näet vain kyseisen liittymän tiedot.

Kirjaudu

Halutessanne voitte keskittää perheen liittymät yhdelle henkilölle tekemällä omistajan muutoksen.

Sivuilla ei näytetä myöskään yrityksen nimellä olevia liittymiä. Yritysliittymällä voit kirjautua palveluun matkapuhelinnumerolla tai Telia internet -tunnuksella.

Mitä teen, jos unohdin puhelinnumerolla kirjautumisen salasanan?

Jos olet kirjautumassa Minun Teliaan puhelinnumerolla ja salasana on unohtunut, niin ei hätää. Tässä ohjeet tilanteeseen:

Kirjautuminen puhelinnumerolla

Maksoin laskun Minun Telian kautta. Miksei se näy vielä maksettuna?

Maksettuasi laskun, sen tila päivittyy maksetuksi Minun Teliassa 2–3 pankkityöpäivän kuluttua.

Voiko maksupäivää vaihtaa, kun maksaa laskun Minun Telian kautta?

Maksaessasi laskun Minun Telian verkkopankkipainikkeiden kautta, maksu veloitetaan tililtä heti eikä maksupäivää ei ole mahdollista muuttaa. Jos haluat maksaa laskun eri eräpäivällä, voit kopioida laskun tiedot verkkopankkiisi tai tilata e-laskun.

Miksi en löydä Telian sähköpostiosoitetta?

Haluamme kannustaa sähköpostin sijaan käyttämään yhteydenottolomaketta niin häiriöilmoituksissa kuin muissakin asioissa. Lomakkeella on valmiit kentät, joten sinun on helppo täyttää kaikki tarvittavat tiedot. Vastaavasti meillä yhteydenottojen käsittely on sujuvampaa, kun niiden rakenne on määrämuotoinen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.