Sähköpostiliikenteessä Microsoftin sähköposteihin on häiriöitä

Häiriön alkamisaika: 28.03.2018 00:00:00

Osa sähköpostiviesteistä Telian sähköpostipalvelimilta mail.inet.fi ja smtp.tele.fi ei mene perille Microsoftin sähköpostipalveluihin, esim. hotmail.com, outlook.com, live.com. Sähköpostipalvelimen käyttämiä IP-osoitteita joutuu ajoittain Microsoftin estolistalle roskapostin vuoksi, jonka vuoksi viestit eivät mene aina perille. Tilannetta seurataan jatkuvasti ja teemme tarvittavia toimia ongelman ehkäisemiseksi.

Päivitys 28.03. 17:35: Sähköpostiliikenteessä havaittu edelleen ongelmaa Microsoftin sähköpostien suuntaan. Ongelman selvitys jatkuu edelleen.

Päivitys 03.04. 15:25: Ajoittaisia ongelmia edelleenkin. Viesti kannattaa yrittää lähettää uudelleen, jos ensimmäinen yritys epäonnistuu.

Päivitys 05.04. 13:05: Osa viesteistä voi ohjautua myös Microsoftin sähköpostipalvelussa roskapostikansioon.

Päivitys 10.04. 15:30: Ongelma on laajentunut koskemaan myös yritysasiakkaiden käyttöön tarkoitettua sähköpostipalvelinta smtp.tele.fi.

Päivitys 14.04. 13:32: Edelleen on ajoittaista ongelmaa osassa viesteistä. Häiriön selvitys on meneillään.

Päivitys 17.04. 15:53: Selvitystyö häiriön ratkaisemiseksi jatkuu edelleen.

Päivitys 19.04. 08:56: Osalla asiakkaista on edelleen ongelmia sähköpostin lähettämisessä Microsoftin osoitteisiin, vianselvitys jatkuu.

Pahoittelemme häiriötä.

Telia