Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Telia testaa DNSSEC-tarkistusta nimipalveluissaan

Häiriön alkamisaika: 14.11.2019 00:00:00
Häiriön päättymisaika: 19.11.2019 14:00:00

14.11. 14:50 Päivitys: DNSSEC-ominaisuuden käyttöönoton jälkeen palveluissa ei ole havaittu ongelmia, testausjakso jatkuu toistaiseksi.

Testeillä Telia valmistelee tarkistuksen käyttöönottoa Traficomin suosituksesta. Testien käynnistämisen jälkeen osissa nimipalvelu-osoitteista (DNS) voi esiintyä ongelmia, mikäli niiden asetukset eivät ole yhteensopivat DNSSEC-tarkistuksen kanssa. Voit tarkistaa osoitteen yhteensopivuuden Traficomin työkalun kautta. Mikäli tarkistuksessa osoitteessa ilmenee ongelmia, saat apua seuraavasti:

Jos omistamasi verkkotunnuksen ylläpito on Telialla, voit ottaa yhteyttä Asiakaspalveluumme tai Yritysasiakaspalveluumme.

  • Jos verkkotunnustasi ylläpitää jokin toinen palveluntarjoaja, ole hyvä ja ota yhteyttä kyseiseen palveluntarjoajaan.
  • Jos käytössäsi on Telian internetyhteys, etkä pääse enää haluamallesi verkkosivulle, voit tarkistaa FI-verkkotunnuksen omistajan ja välittäjän tiedot Traficomin työkalun kautta.
  • Muiden kuin FI-verkkotunnusten ylläpitäjien tietoja ei voida ilmoittaa julkisesti Euroopan Unionin GDPR-säädöksen vuoksi.

Jos tarkistuksen käyttöönoton jälkeen ilmenee laajempia ongelmia tulee Telia päättämään testit ilmoitettua aikaisemmin. Lisätietoja DNSSEC-tarkistuksesta löydät Traficomin verkkosivuilta.

Parannamme yhteyksiäsi,
Telia