Rajoituksia Nelosen kanavien jakeluun Telia TV digiboksilla

Nelonen Media ei ole antanut lupaa Nelonen-, Liv-, Jim- sekä Hero-ilmaiskanavien jakeluun Telia TV digiboksilla tapauksissa, joissa asiakas käyttää digiboksia jonkin muun operaattorin kuin Telian laajakaistalla.

Muutos vaikuttaa uusiin Telia TV digiboksi -asiakkaisiin, jotka ovat tilanneet pelkän digiboksin 8.5. jälkeen, sekä myös huhtikuussa Liiga-tilauksen yhteydessä digiboksin ennakkotilauksen tehneisiin uusiin asiakkaisiin. Nelosen ilmaiskanavat jäävät pois myös niiltä asiakkailta, jotka tilaavat Telia TV digiboksin ja Telian laajakaistan erikseen. Muutos ei sen sijaan vaikuta nykyisiin eikä uusiin Telia TV digiboksi -asiakkaisiin, jotka tilaavat digiboksin yhdessä Telian laajakaistan kanssa.

Telia TV digiboksin tilanneille viestitään lähipäivinä asiasta tietoa joko sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Miksi kanavia ei saa jakaa?

Nelonen ei ole antanut lupaa ilmaiskanaviensa jakeluun Telia TV digiboksilla tapauksissa, joissa asiakas käyttää digiboksia jonkin muun operaattorin kuin Telian laajakaistalla.

Toimivatko Nelosen ilmaiskanavat muissa vastaavissa digiboksipalveluissa Suomessa?

Muissa vastaavissa palveluissa Nelosen kanavat ovat jakelussa riippumatta siitä, mikä laajakaista asiakkaalla on käytössään.

Onko tämä pysyvä tilanne?

Keskustelut Nelosen kanssa jatkuvat, pyrimme pääsemään asiassa Nelosen kanssa yhteisymmärrykseen mahdollisimman pian.

Mihin asiakkaisiin tämä vaikuttaa?

Vaikuttaa uusiin Telia TV -digiboksiasiakkaisiin, jotka ovat tilanneet pelkän digiboksin 8.5. jälkeen, sekä myös huhtikuussa Liiga-tilauksen yhteydessä digiboksin ennakkotilauksen tehneisiin uusiin asiakkaisiin. Vaikuttaa myös niihin asiakkaisiin, jotka tilaavat Telia TV digiboksin ja Telian laajakaistan erikseen.

Miten kanavien pois jääminen vaikuttaa asiakkaisiin?

Nelosen kanavia ei voi katsoa eikä tallentaa Telia TV digiboksilla, jota käytetään jonkin muun operaattorin kuin Telian laajakaistalla tai jota ei ole tilattu yhdessä Telian laajakaistan kanssa.

Mihin digiboksiasiakkaisiin kanavien puuttuminen ei vaikuta?

Ei vaikuta nykyisiin eikä uusiin Telia TV -digiboksiasiakkaisiin, jotka tilaavat digiboksin yhdessä Telian laajakaistan kanssa.

Voiko Nelosen kanavia tallentaa jatkossa?

Tallennuspalvelu, joka on tilattavissa pelkälle Telia TV digiboksille, ei sisällä Nelosen kanavia. Niitä ei siis voi myöskään tallentaa.

Sen sijaan sekä verkkotallennuspalvelu Telia TV digiboksilla, joka on tilattu yhdessä Telian laajakaistan kanssa, että Telia TV sovelluksesta löytyvä Oma tallennus -palvelu, toimivat normaalisti.

Onko oikeus irtisanoa Telia TV digiboksin tilaus? Entä Tallennuspalvelu?

Digiboksi on vuokralaite, jonka kautta voi katsoa kulloinkin saatavilla olevia ilmaiskanavia. Ilmaiskanavien muutos ei oikeuta irtisanomaan Telia TV digiboksia. Tallennuspalvelun (6,50 €/kk) voi halutessaan irtisanoa.

Muuttuuko hinnoittelu?

Emme peri maksua ilmaiskanavista. Nelosen kanavat ovat olleet Telia TV digiboksillamme vapaasti asiakkaidemme katsottavissa. Telia TV digiboksin hinta ei tästä syystä myöskään muutu.

Miten ja missä kanavat ovat nähtävissä?

Nelosen ilmaiskanavat Nelonen, Liv, Jim sekä Hero ovat edelleen katsottavissa Telian kaapeli-tv-verkossamme normaalisti. Myös nykyiset Telia TV digiboksia, yhdessä Telian laajakaistan kanssa, käyttävät asiakkaamme näkevät Nelosen ilmaiskanavat normaalisti. Tämän lisäksi Nelosen ilmaiskanavat näkyvät edelleen antenniverkossa normaalisti.

Miten asiakkaita tiedotetaan?