Vinkit jouluajan asiointiin yksityisasiakkaille
Usein apu ongelmiin löytyy asiakastukemme ohjeista. Askarruttaako sinua esimerkiksi jokin näistä?
MMS-viestit eli multimediaviestit
- Katso ohje MMS-viestien lukemiseen ja MMS-asetusten tilaamiseen
- Jos MMS-viestien käytössä on ongelmia, tarkista Minun Teliasta ettei MMS-viestien esto ole päällä. Mene liittymän tiedoissa kohtaan Lisäpalvelut, valitse Estot ja rajoitukset ja sieltä Multimediaviestirajoitukset.
Matkapuhelinliittymällä ei pääse nettiin
- Jos datan käyttö on estetty, liittymällä ei pääse nettiin. Voit poistaa eston Minun Teliassa liittymän tiedoissa kohdassa Lisäpalvelut. Siirry kohtaan Estot ja rajoitukset ja siitä Muut rajoitukset.
- Varmista myös, että mobiilidata on sallittuna puhelimen asetuksista.
Mobiiliyhteyden tilaaminen älykelloon
- Katso ohje Multi-palvelun käyttöönottoon
- Jos palvelun tilaamisessa on ongelmia, tarkista Minun Teliasta että liittymän tilausoikeudet ovat päällä. Voit muuttaa niitä valitsemalla Omat tietoni ja asetukset -kohdasta Tilausoikeudet.
- Applen ja Samsungin älykelloissa pystyt siirtämään vanhan kellon eSIM:n ja liittymän uuteen kelloon käyttöönoton yhteydessä, kun valitset vanhan liittymän siirron uuden liittymän avauksen sijasta.
Uuden sim-kortin tilaus
- Voit tilata uuden sim-kortin Minun Teliassa liittymäsi tiedoista kohdasta Tilaa uusi SIM-kortti.
- Katso tarkemmat ohjeet uuden sim-kortin tilaamisesta
eSIMin tilaus ja aktivointi
- eSIMin tilaus toistaiseksi asiakaspalvelukanavistamme
- Jos käytössäsi on Applen iPhone ja eSIM, voit siirtää eSIM:n uuteen iPhoneen käyttöönoton yhteydessä.
Katso asiakaspalvelumme poikkeusaukioloajat jouluna ja vuodenvaihteessa.