Postin lakko voi vaikuttaa Telian kirjelähetyksiin

Posti- ja logistiikka-alan unioni on ilmoittanut Postin toimintaan vaikuttavasta lakosta, joka saattaa vaikuttaa myös Telian kirjelähetyksiin.

Postia koskeva lakko käynnistyi maanantaina 11.11.2019. Postin mukaan lakko päättyisi sunnuntaina 24.11. klo 24.00.

Telia ei ole osapuolena työtaistelussa, mutta lakko voi vaikuttaa Telian Postin kautta kuljetettaviin kirjelähetyksiin. Jakeluongelmia voi esiintyä Telian sim-korttien ja paperilaskujen postituksessa, mutta esimerkiksi verkkokaupasta lakon aikana tilatut sim-kortit toimitetaan asiakkaille maksuttomina postipaketteina

Lähipäivinä tarkentuneet tiedot tavaraliikennettä hidastavista tukilakoista saattavat vaikuttaa jatkossa Telian pakettilähetyksiin. Lähetämme etäkaupassa ostetut laitteet postipaketteina, joiden toimituksessa voi esiintyä viiveitä. Jos laiteostoksillasi on kiire, suosittelemme tarkistamaan laitteiden myymäläsaatavuuden verkkosivuiltamme.

Telia Kaupat ja suurimmat jälleenmyyjämme ovat varanneet sim-kortteja mahdollisia jakeluhäiriöitä silmälläpitäen, joten kaikki liittymäasiat pystytään hoitamaan nopeasti myyntipisteissämme.

Sähköiset laskut toimitetaan Postin lakon aikana normaalisti. Paperilaskun viivästyessä laskun tiedot voi hakea ja laskun maksaa Minun Telia -sovelluksen kautta, kirjautumalla osoitteeseen www.telia.fi ja Yritysportaalista. Myös e-laskut toimivat Postin lakon aikana normaalisti. Olemme lisänneet maksuaikaa lakon aikana lähetetyille paperilaskuille, emmekä peri viivästyskorkoja näiltä asiakkailta.

Telia turvaa kansalaisten turvallisuuden ja yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittiset toiminnot kaikissa poikkeusolosuhteissa. Pahoittelemme tilanteesta asiakkaillemme mahdollisesti koituvaa haittaa.

Päivitetty 18.11.2019 klo 20.20