Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Telian iso lahjakorttikampanja vauhditti pienyrittäjien kauppaa – Koronasokki on vaihtunut varovaiseen toiveikkuuteen myös alusasujen erikoisliikkeessä

2 min
Torin Lihamestarin yrittäjä Juha Riihijärvi ja alusasujen erikoisliike Chicin yrittäjä Minna Liedes Mehtälä ovat tyytyväisiä Telian lahjakorttikampanjaan.

Pizzat ja grilliruoka ovat maistuneet suomalaisille ja alusasuliikkeessä on riittänyt kävijöitä kesällä. Kesäale-kampanjassaan Telia jakoi 12 000 lahjakorttia asiakkailleen valittujen tuotteiden oston yhteydessä. Lahjakortteja on käytetty ahkerasti erilaisissa pienyrityksissä ympäri Suomen.

”Alkuperäinen tavoitteemme oli jakaa 10 000 lahjakorttia. Kesän aikana huomasimme, että koska menekkiä tuntuu olevan, niin voimme jakaa lahjakortteja enemmänkin”, kampanjan kaupallisesta toteutuksesta vastaava Mika Heinonen kertoo.

Kampanja on saanut kesän aikana myönteistä palautetta yrittäjiltä ja asiakkailta.

”Asiakkaat ovat olleet iloisia saatuaan ostamansa tuotteen yhteydessä lahjakortin ja monet ensimmäistä kertaa liikkeessä käyvät ovat tulleet liikkeeseen vielä uudelleen”, yrittäjä Juha Riihijärvi iloitsee.

Juha Riihijärvi omistaa Torin Lihamestari liha- ja herkkukaupan Oulussa. Torin Lihamestari on yksi Telian kampanjassa mukana olevista yrityksistä, joissa 30 euron arvoisen lahjakortin voi käyttää vuoden loppuun mennessä.

”On ollut positiivista huomata, että poikkeustilanteesta huolimatta ihmiset ovat halunneet tukea pienempiä yrityksiä. Kesäsesonki on ollut vilkas grillauskauden myötä”, Riihijärvi kertoo.

Kesä on nostanut myös alusasujen erikoisliikkeen Chicin kävijämääriä Oulussa ja Torniossa.

”Koronatilanne näkyi todella paljon maaliskuun puolen välin jälkeen asiakasmäärissä ja myynnissä. Huhtikuun lopulla ihmiset alkoivat hieman palailemaan ostoksille. Kesä kevensi onneksi ihmisten mielialaa, ja heinäkuussa päästiin jo normaalielämän makuun. Matkustamisen vähentyminen on kuitenkin näkynyt meillä esimerkiksi rantamuodin myynnissä”, Chicin yrittäjä Minna Liedes Mehtälä arvioi.

”Asiakkaat ovat käyttäneet lahjakorttia oikeastaan kaikkiin tuoteryhmiin, mitä meillä on myytävänä. Olen huomannut, että lahjakorttiasiakkaat ovat olleet meille suurimmalta osin aivan uusia, mikä tietysti on aivan huippujuttu”, Liedes Mehtälä iloitsee.

Pizza maistuu Vaasassa

Myös Vaasassa sijaitsevassa Pizzeria O Sole Miossa on riittänyt lahjakortinkäyttäjiä.

”Heinäkuussa on onneksi mennyt hyvin kevääseen verrattuna. Elokuukin lähti vauhdikkaasti käyntiin, vaikka koulujen alku vähentää tavallisestikin asiakkaiden määrää”, pizzerian yrittäjä Ingeborg Sjöblom-Kakkuri kertoo.

Perinteisten pizzojen lisäksi lahjakorttien käyttäjät ovat voineet tilata pizzeriassa myös pastaa, lasagnea, salaatteja ja jälkiruokia.

”Pizza on kuitenkin ollut ehdottomasti suosituin lahjakorttien käyttäjien joukossa. Meille on tullut yleensä kaksi henkilöä käyttämään yhden lahjakortin, jotta koko 30 euroa tulee hyödynnetyksi. Muistan kyllä yhden pojan, joka nautti koko lounasajan aikana yhden pizzan, lasagnen sekä vielä jälkiruuan”, Sjöblom-Kakkuri hymyilee.

 

Eeva Salmi

 

Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Medialle
Edellinen artikkeli
Someaspassa jalkaudutaan asiakkaiden luo eri kanavien kautta - "Kesä hioi viestinnällisiä taitojani"
Seuraava artikkeli
Rohkeutta, itseluottamusta ja ongelmanratkaisua – Aleksia pääsi kehittämään kaupallisella alalla tarvittavia taitoja taloyhtiöasukkaiden asiakaspalvelussa