Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Kuluttajat tyytyväisimpiä Teliaan koronatilanteen hoidossa

2 min

Telia nousi ykköseksi EPSI Ratingin tutkimuksessa, jossa selvitettiin kuluttajien tyytyväisyyttä suomalaisyhtiöiden toimintaan koronakriisissä. Tutkimuksessa vertailtiin myös eri toimialoja koronatilanteen hoidossa. Tyytyväisimpiä asiakkaat ovat olleet matkapuhelinoperaattoreiden toimintaan.

”Luotettavien yhteyksien merkitys korostuu tässä poikkeustilanteessa. Meidän operaattoreiden vastuulla on nyt pitää huolta verkkojen toimivuudesta, ja olemme siinä onnistuneetkin”, Telia Finlandin toimitusjohtaja Heli Partanen sanoo.

Puhe- ja dataliikenne ovat olleet viimeisen kuukauden aikana rajussa kasvussa etätyön ja -opiskelun lisääntyessä. Koronatilanne on nostanut kysyntää myös viihde- ja uutissisällöille, kun kotona vietetään entistä enemmän aikaa.

”Olemme halunneet tukea monin tavoin ihmisiä ja viranomaisten työtä kriisin keskellä. Annoimme esimerkiksi valtioneuvoston käyttöön ihmisvirtojen liikkeitä kuvaavaa anonymisoitua tilastotietoa päätöksenteon tueksi. Lisäksi olemme tarjonneet suomalaisille maksutta useita tv-kanavia ja korvanneet tauolla olevien urheilulajien lähetyksiä viihdesisällöillä. Pienyrittäjille olemme antaneet mainostilaa ja digityökaluja käyttöön ilmaiseksi”, Partanen kertoo.

Telia oli matkapuhelinoperaattoreista selvästi paras, yhtiön indeksipisteet olivat 76,5. Toiseksi operaattorivertailussa sijoittuneen DNA:n pisteet olivat 72,2 ja Elisan 69,4.

”Entistä parempi ja personoidumpi asiakaskokemus tuottaa korkeampaa asiakastyytyväisyyttä, ja näin korkeat indeksipisteet kertovatkin jo erinomaisesta suoriutumisesta”, EPSI Ratingin Suomen maajohtaja Heidi Laitinen kuvailee yhtiön tiedotteessa.

EPSI Ratingin tekemä tutkimus COVID-19-epidemian hoidosta mittaa eri toimialojen sekä yhtiöiden asiakastyytyväisyyttä. Noin 5000 haastattelua tehtiin 25.3-31.3. kaikissa Pohjoismaissa. Vastaajat olivat 18 vuotta täyttäneitä. Heiltä kysyttiin, miten tyytyväisiä he olivat niiden yhtiöiden toimintaan, joiden asiakkaita he ovat.

Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Medialle
Edellinen artikkeli
Katsaus lyhyen aikavälin ympäristötavoitteisiin Äiti Maan päivänä
Seuraava artikkeli
Telian paikkatietopalvelu auttaa Valtioneuvostoa koronaviruksen vastaisessa taistelussa – ”Haluamme seurata päätösten vaikuttavuutta”
Luotettava tieto ihmisvirtojen liikkeistä on keskeistä koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi. ...