Takaisin

Onko järkeä yhdistää sisältöjä ja yhteyksiä? – Kyllä, kaikki maailman järki, vastaa Telian toimitusjohtaja Heli Partanen

2 min
Telia on seilannut jo 1800-luvulta lähtien disruptiosta toiseen, kertoi yhtiön Suomen toimitusjohtaja Heli Partanen Women in Tech -tapahtumassa viime perjantaina..

Pohjoismaiden johtava teleoperaattori Telia on lähtenyt viime vuosina vauhdilla mukaan sisältöliiketoimintaan. Toimitusjohtaja Heli Partanen on uskossaan vahva – yhtiö hakee kasvua megatrendien aallonharjalla.

Viime perjantaina Women in Tech -tilaisuudessa puhunut Partanen kertoo, että päätös tehdä valtavia investointeja sisältöliiketoimintaan on jo tuottanut hyviä tuloksia.

”Haemme kasvua huippusisällöistä, joihin ihmiset suhtautuvat intohimoisesti. Kyseessä on kahden megatrendin, datan ja sisältöjen yhdistäminen – match made in heaven”, Partanen naurahtaa.

Telia on jo pitkään välittänyt muiden tuottamia sisältöjä. Ensimmäisen ison askeleen omaan sisältötuotantoon yhtiö otti kolme vuotta sitten ostamalla Suomen seuratuimman urheilusarjan, Liigan mediaoikeudet kuudeksi vuodeksi. Seuraavana vuonna yhtiö hankki omistukseensa Suomen suurimman pelaamisen yhteisön Assemblyn ja vuosi sitten vahvistettiin Bonnier Broadcastingin yrityskauppa. Suomessa MTV ja C More ovat osa tuota kauppaa.

”Verkossa liikkuva data kasvaa hurjaa vauhtia ja valtaosa kasvusta syntyy videoiden katselusta. Telian verkossa liikkuvasta datasta jo 63 prosenttia on videoita. Sisältöjä kulutetaan yhä useammin muuallakin kuin olohuoneiden sohvalta. Tätä kehitystä tukevat uudet nopeat verkkoteknologiat sekä kehittyvät päätelaitteet”, Partanen sanoo.

Disruptiosta toiseen

Partanen korostaa yhtiön siirtyneen yli 150 vuoden historian aikana disruptiosta toiseen. Nyt käsillä on taas yksi murrosvaihe, kun Telia luo nahkaansa perinteisestä teleoperaattorista nykyaikaiseksi media- ja teknologiayhtiöksi.

”Tulevaisuus näyttää erittäin hyvältä. Yhdistämällä Telian ja MTV:n analytiikkaa kykenemme nostamaan asiakaskokemuksen uudelle tasolle”, Partanen painottaa.

Partanen myös korosti perjantain esityksessään 5G-teknologian merkitystä mediaa ja yhteyksiä muokkaavana tekijänä.

”Pieni viive ja suuri kapasiteetti mahdollistavat uudenlaisia tapoja käyttää sisältöjä niin viihteessä kuin pelaamisessa. Haluamme olla Suomen viihdyttävin ja turvallisin 5G-teknologiaa tarjoava mediayhtiö, ja siksi valitsimme kumppaniksemme Nokian”

Janne Kaijärvi

Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Medialle
Edellinen artikkeli
Öljystä auringoksi – Eettisen datan tsekkilista
Olen yli kymmenen vuotta kuunnellut fraasia ”Data on uusi öljy”. Ei ole. Data on uusi aurinko, ...
Seuraava artikkeli
Miltäs nyt tuntuu, testivoittaja Lindqvist? - Jättimäinen kuluttajatutkimus nosti Telian liittymäkisan ykköseksi
Petri Lindqvist hymyilee leveästi, todella leveästi. Takataskussa on kaksi uunituoretta ...