Takaisin

AinaCom siirtyi Telian omistukseen – se vastaa nyt uudella nimellä entistä paremmin asiakkaiden tarpeisiin

Telia Communication Telia Communication
Vesa Selkälän, Miska Huttusen ja Anttoni Arvilahden mielestä omistajavaihdoksesta on paljon iloa asiakkaille.

Kanta-Hämeen yrityksiä palvellut AinaCom siirtyi Aina Groupilta Telian omistukseen viime vuoden lopussa. Nyt yritys tarjoaa ICT-ratkaisuita Telia Communication -nimellä.

”Telia Communication ratkaisee kokonaisvaltaisesti Hämeenlinnan seudun yritysten yritysverkko-, viestintäpalvelu- ja IT-tarpeita”, avainasiakaspäällikkö Miska Huttunen tiivistää. Huttunen on toiminut tiiviisti asiakasyritysten kanssa jo lähes 20 vuoden ajan.

Siirtyminen AinaComilta Telia Communicationin palvelukseen on sujunut Huttusen mukaan saumattomasti. Samalla siirtymä on tuonut hänelle itselleen ja muille myyjille rutkasti uutta opeteltavaa ja mahdollisuuksia. ”Asiakkaidemme käytössä on nyt koko Telian tarjooma, mikä on laajentanut palveluvalikoimaamme”, hän kertoo.

AinaComilta periytyneet palvelut korvautuvat Huttusen mukaan pikkuhiljaa Telian vastaavilla ratkaisuilla. Palvelusta toiseen siirtyminen aiheuttaa yleensä lyhyen palvelukatkoksen, mutta katkokset pystytään toteuttamaan hallitusti asiakasyritykselle sopivaan aikaan. ”Asiakastyytyväisyys on edelleen meille ehdoton prioriteetti.”

Telia Communicationin asiakkaat ovat antaneet yritykselle arvosanan 4,7 maksimin ollessa viisi. ”Yhteistyö asiakkaan kanssa alkaa aina asiakkaan liiketoiminnan tarpeista. Meillä tärkeintä on varmistaa asiakkaidemme menestyminen – nyt ja tulevaisuudessa.”

Isompi valikoima, parempi toimintavarmuus

Telia Communicationin asiakkailla on nyt myös mahdollisuus valita uusia tuotteita Telia-perheen laajasta ICT-tarjoomasta. ”Erityisesti Telian Mobiilivarmenne-tunnistautumispalvelu on herättänyt asiakkaissamme kiinnostusta. Näin lomakauden alla myös Telian kansainväliseen käyttöön soveltuvista Pro EU -puhelinliittymistä yrityksille on tullut kyselyjä”, Huttunen selostaa.

Omistajavaihdoksen etuihin kuuluu Huttusen mukaan myös reagointikyvyn ja -nopeuden paraneminen vikatilanteissa: ”Pystymme nyt tarjoamaan asiakkaillemme entistä kattavamman palveluverkon ja paremman toimintavarmuuden. Hartiamme ovat Telian mukaantulon myötä leventyneet, mistä hyödymme sekä me että asiakkaamme.”

Telian valikoimasta voidaan räätälöidä kaiken kokoisille yritykselle juuri sopiva ICT-kokonaisuus. ”Kun yksi kumppani hoitaa asiakkaan IT:n ja yhteydet, asiakkaalle jää enemmän aikaa oman liiketoimintansa kehittämiseen”, Huttunen toteaa.

Lopuksi Huttunen muistuttaa, että Telia Communication palvelee yritysasiakkaita paikallisesti niiden omalla toiminta-alueella. ”Ostamalla AinaComin Telia sai itselleen runsaasti paikallista osaamista Kanta-Hämeessä. Meillä Telia Communicationilla työskentelee kuutisenkymmentä ICT-alan ammattilaista, jotka tuntevat paikalliset yritykset ja niiden tarpeet jo vuosikymmenten ajalta”, Huttunen toteaa.

Laura Kultaranta

Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Medialle
Edellinen artikkeli
Älykellot ovat pian muodikkaita asusteita – ja niitä ohjaillaan puhumalla
Tulevaisuuden älykelloa ohjaillaan äänellä, eikä käyttäjän tarvitse enää näppäillä sen näyttöä. ...
Seuraava artikkeli
Bonnier Broadcasting -yrityskaupan tutkinta siirtyy odotetusti toiseen vaiheeseen
Euroopan komissio jatkaa arviointiaan Telia Companyn Bonnier Broadcastingin yrityskaupasta ja avaa ...