Takaisin

Miltäs nyt tuntuu, testivoittaja Lindqvist? - Jättimäinen kuluttajatutkimus nosti Telian liittymäkisan ykköseksi

2 min
Asiakkaat kiittelevät tutkimuksissa Telian liittymiä ja asiakaspalvelua. Kuva: Otto Uotila

Petri Lindqvist hymyilee leveästi, todella leveästi. Takataskussa on kaksi uunituoretta tutkimustulosta, jotka ovat Telian liittymäkaupan johtajan mielestä jopa hämmentävän hyviä.

”Tämä on laajin kuluttajien näkökulmasta tehty tutkimus, jonka olen urani aikana nähnyt”, Lindqvist pohdiskelee.

Hän viittaa Kuluttaja-lehden lokakuussa julkaisemaan jättiselvitykseen, jossa lehti pisti operaattorit paremmuusjärjestykseen monessa eri kategoriassa.

Telian liittymät nousivat testivoittajaksi nopean, tavanomaisen ja vähäisen netin käytön sarjoissa. Ykkössijat yllättivät jopa Lindqvistin.

”Usein kuulee sanottavan, ettei niissä liittymissä ole oikeasti mitään eroja. Tämä poikkeuksellisen perusteellinen tutkimus avasi silmät, että kyllä niissä on, itse asiassa pirun paljon eroja”, Lindqvist virnistää.

Erityisen mielissään Lindqvist on siitä, että Telian tarjoamat palvelut nousivat tutkimuksessa vahvasti esiin. Monipuolisesta palvelukokonaisuudesta saadut pisteet yhdistettynä edullisiin ja kattaviin liittymiin nostivat Telian kärkipaikalle.

”Etenkin ympäri vuorokauden palveleva chat-palvelumme sai hyvät arviot. Se on asiakkaille nopea, helppo ja ehdottoman tietoturvallinen tapa hoitaa omia asioitaan”, Lindqvist painottaa.

Korona-aika korostaa mobiilipalvelujen merkitystä

Viime viikolla Lindqvist sai lisää hyviä uutisia, kun asiakastyytyväisyyttä selvittävä EPSI Rating julkaisi tuoreimmat tuloksensa. Niiden mukaan Telia on menestynyt asiakkaiden silmissä erityisen hyvin poikkeuksellisena korona-aikana.

”Tänä aikana, jolloin mobiilipalvelujen käyttö on lisääntynyt sekä työelämässä että yksityiselämässä, nousevat palvelujen yksinkertaisuus sekä joustavuus kriittisen tärkeään asemaan”, EPSI Rating Finlandin maajohtaja Heidi Laitinen kiteyttää tiedotteessa.

Asiakkaiden mielestä Telia onnistui tammi-kesäkuussa operaattoreista parhaiten toiminnassaan. Myös DNA sai hyvät arviot ja kipusi lähes Telian rinnalle.

”Telia sai viime vuonna yritysasiakkaiden osalta korkeimmat asiakastyytyväisyysindeksipisteet, ja tänä vuonna näemme selkeää kehitystä myös yksityispuolella”, Laitinen kuvailee tulosta.

”Luotettavien ja turvallisten yhteyksien merkitys on noussut korona-aikana aivan uudelle tasolle. Olen todella iloinen, että määrätietoinen panostuksemme liittymiin ja asiakaspalveluun näkyy nyt myös tutkimuksissa”, Petri Lindqvist hymyilee, leveästi.

Janne Kaijärvi

Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Medialle
Edellinen artikkeli
Onko järkeä yhdistää sisältöjä ja yhteyksiä? – Kyllä, kaikki maailman järki, vastaa Telian toimitusjohtaja Heli Partanen
Pohjoismaiden johtava teleoperaattori Telia on lähtenyt viime vuosina vauhdilla mukaan ...
Seuraava artikkeli
Tässä on 100 miljoonan euron miehen paras kaveri - "Tavoitteena turvallisin 5G-verkko"
Sami Siiki seisoo poikamaisen innostuneena seuraavaksi valmistuvan 5G-tukiaseman juurella ...