Poissaolo- ja lomatiedote

Näin tilaat ja hallinnoit Poissaolo- ja lomatiedotetta.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Löydät alta ohjeet, kuinka voit tilata ja hallinnoida Poissaolo- ja lomatiedotetta. Poissaolo- ja lomatiedote on puhelinliittymääsi tilattava lisäpalvelu, jolla voit ohjata työpuhelut haluamallesi henkilölle tai vaikkapa yrityksen vaihteeseen poissaolosi ajaksi. 

Poissaolo- ja lomatiedote yrityksen liittymälle

Yrityksen vastuuhenkilönä ja Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä hallinnoit palvelua Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. 

Katso ohje

Poissaolo- ja lomatiedote työsuhdeliittymälle

Työsuhdeliittymän käyttäjänä hallinnoit palvelua Minun Teliassa.

Tarvittaessa pyydäthän yrityksenne liittymäasioista vastaavaa henkilöä lisäämään sinulle oikeudet tilata lisäpalveluita.

Näin palvelu toimii

Kun olet aktivoinut tiedotteen, äänivalikko ohjaa soittajaa eteenpäin. Soittaja voi valita seuraavista vaihtoehdoista:

  1. Puhelu yhdistetään työasioissa määrittelemääsi yrityksen yhteysnumeroon.
  2. Puhelu yhdistetään sinulle.
  3. Puhelu yhdistetään vastaajaasi (jos vastaaja on käytössä).

 

Lomaviesti Touchpointissa

Loma- ja poissaolotiedote Viestintäpalvelu VIPissä

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

Jotta voit tilata poissaolo- ja lomatiedotteen, tulee sinulla olla oikeudet hallita yrityksen liittymiä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Tilaaminen 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Klikkaa liittymän numeroa ja valitse lisäpalveluista Poissaolotiedote
  4. Syötä numero, johon puhelut ohjataan työasioissa. Valitse Tilaa.

Huom! Poissaolo- tai lomatiedotetta ei voi tilata Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa, jos yritykselläsi on käytössä Viestintäpalvelu VIP tai Touchpoint. Lisäksi 4G-puhe-lisäpalvelu poistuu liittymältä tilauksen yhteydessä.

Hallinnointi 

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Klikkaa liittymän numeroa ja valitse lisäpalveluista Muokkaa poissaolotiedotetta
  4. Valitse Poissaolotiedotteen tila -alasvetovalikosta Ei käytössä, Poissaolotiedote käytössä tai Lomatiedote käytössä.
  5. Valitse haluamasi ajankohta, jolloin tiedote astuu voimaan. Voit halutessasi valita tiedotteen astuvan voimaan heti tai syöttää haluamasi päivämäärän.
  6. Valitse viikonpäivät ja kellonajat, jolloin tiedote on voimassa. Voit valita, että tiedote on voimassa joka päivä tai pelkästään arkisin. Valitessasi arkipäivät voit myös määrittää kellonajat tiedotteelle.
  7. Valitse tarvittavat ohjaukset haluamiisi puhelinnumeroihin.
  8. Voit halutessasi myös määrittää ohituslistan enintään kahdeksalle puhelinnumerolle, jotka eivät kuule tiedotetta, vaikka se on kytketty päälle. Tällöin puhelut yhdistyvät omaan puhelinnumeroosi.
  9. Valitse Tallenna muutokset.

Irtisanominen 

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Klikkaa liittymän numeroa ja valitse lisäpalveluista Muokkaa poissaolotiedotetta
  4. Valitse Poista palvelu.
Minun Telia -sivustolla työsuhdeliittymälle

Voit tilata palvelun Minun Teliassa, jos yritys on antanut henkilöstölle luvan tilata maksullisia lisäpalveluita. 

Palvelun tilaus 

  1. Kirjaudu Minun Teliaan liittymän käyttäjänä. Kirjaudu
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Valitse puhelinliittymäsi ja siirry Lisäpalvelusi-välilehdelle.
  4. Valitse Lue lisää poissaolotiedotteen kohdalta.
  5. Valitse numero, johon puhelut ohjataan poissaollessasi ja lähetä tilaus.

Palvelun hallinnointi 

  1. Kirjaudu Minun Teliaan työliittymäsi puhelinnumerolla. Kirjaudu
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Valitse puhelinliittymäsi ja siirry Lisäpalvelusi-välilehdelle.
  4. Valitse lisäpalveluista Poissaolotiedote kohdasta Muokkaa
  5. Valitse Poissaolotiedotteen tila -alasvetovalikosta Ei käytössä, Poissaolotiedote käytössä tai Lomatiedote käytössä. Jotta pääset muokkaamaan tietoja, tiedotteen tilan tulee olla käytössä. 
  6. Valitse haluamasi voimassaoloasetukset ja tarvittavat ohjaukset haluamiisi puhelinnumeroihin. Tiedotteen voi laittaa alkamaan korkeintaan kuukauden päähän.
  7. Päivitä asetukset.

Palvelun irtisanominen liittymältä

  1. Kirjaudu Minun Teliaan työliittymäsi puhelinnumerolla. Kirjaudu
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Valitse puhelinliittymäsi ja siirry Lisäpalvelusi-välilehdelle.
  4. Valitse lisäpalveluista Poissaolotiedote kohdasta Muokkaa
  5. Valitse alhaalta Poista palvelu. 
Minun Telia -sovelluksessa työsuhdeliittymälle

Voit tilata palvelun Minun Teliassa, jos yritys on antanut henkilöstölle luvan tilata maksullisia lisäpalveluita. 

Lataa ensin Minun Telia -sovellus, jos sitä ei ole vielä puhelimessasi. Latauksen jälkeen asenna ja avaa sovellus.

LATAA SOVELLUS

Alla olevat ohjeet ovat Minun Telia -sovelluksen versioille 8.0.0 ja uudemmat. Tarkistathan, että käytössäsi on päivitetty versio. 

Palvelun tilaus 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä. Salasanan voit tilata lähettämällä viestin SALASANA numeroon 15400. Paluuviestinä saat salasanan tekstiviestillä.
  2. Valitse liittymäsi Puhelinliittymät -kohdasta.
  3. Valitse ylhäältä Palvelut.
  4. Valitse Tilaa lisää palveluita -kohdasta Poissaolotiedote. Lisää numero, johon puhelut ohjataan ja paina Lähetä tilaus.

Huom! Varmista, että yrityksesi on antanut henkilöstölle luvan tilata maksullisia lisäpalveluita.

Palvelun hallinnointi 

  1. Kirjaudu Minun Telia -sovellukseen puhelinnumerolla ja salasanalla. Salasanan voit tilata lähettämällä viestin SALASANA numeroon 15400. Paluuviestinä saat salasanan tekstiviestillä.
  2. Valitse liittymäsi Puhelinliittymät -kohdasta.
  3. Valitse ylhäätä Palvelut  ja käytössä olevista palveluista Poissaolotiedote.
  4. Valitse Poissaolotiedotteen tila -alasvetovalikosta Ei käytössä, Poissaolotiedote käytössä tai Lomatiedote käytössä
  5. Valitse haluamasi voimassaoloasetukset ja tarvittavat ohjaukset haluamiisi puhelinnumeroihin sekä lähetä tilaus.

Huom! Tiedotteen tulee olla "käytössä", jotta voit muokata tietoja

Hallinnointi tekstiviestillä

Voit hallinnoida Poissaolo- ja lomatiedotetta, jos liittymällesi on tilattu kyseinen palvelu. Valitse alta, millaisen tiedotteen haluat asettaa, ja lähetä sen mukainen tekstiviesti numeroon 15400.

LT (tai LOMATIEDOTE) Lomatiedotteen ottaminen käyttöön.
LT POIS Tiedotteen poistaminen käytöstä.
LT PPKKVV Tiedotteen käyttöönotto ja paluupäivämäärän asetus, esimerkiksi LT 010819
LT PPKKVV TTMM Tiedotteen käyttöönotto ja paluupäivämäärän sekä -kellonajan asetus, esimerkiksi LT 010819 0800
INFO LT Saat palvelun ohjeet paluuviestinä.

PT (tai POISSAOLOTIEDOTE) Poissaolotiedotteen ottaminen käyttöön.
PT POIS Tiedotteen poistaminen käytöstä.
PT PPKKVV Tiedotteen käyttöönotto ja päivämäärän asetus, esimerkiksi LT 020719 
PT PPKKVV TTMM Tiedotteen käyttöönotto ja paluupäivämäärän sekä -kellonajan asetus, esimerkiksi PT 020719 0900
INFO PT Saat palvelun ohjeet paluuviestinä.

Poissaolo- tai lomatiedotteen asetukset

Loma- tai poissaolotiedotteen voi kytkeä etukäteen määrittelemällä aloitusajan päivän tai kellonajan tarkkuudella. Jos tiedote asetetaan kuluvalle päivälle, sille ei voi asettaa aloituskellonaikaa, vaan se aktivoituu heti. Voit asettaa myös paluuajan, jolloin tiedote poistuu käytöstä asettamanasi paluuhetkenä.

Palveluun on mahdollista määrittää myös ohituslista, jolloin haluamasi numerot  eivät kuule soittaessaan loma- tai poissaolotiedotetta.

Jos liittymällä ei ole vastaajaa, ei tiedotteessa kuulu vastaajaan liittyviä vaihtoehtoja. Jos käytössä on myös puheluohjaus, kuulee soittaja ensin loma- tai poissaolotiedotteen.

 

Touchpointissa
  1. Avaa Touchpoint-sovellus puhelimellasi. Lataa se tarvittaessa ensin Google Playsta tai App Storesta.
  2. Siirry Minä-välilehdelle ja klikkaa aktiviteettia.
  3. Valitse lomaviesti. 
  4. Voit halutessasi määritellä aloitus- ja päättymisajat. Aikoja pääset muokkaamaan klikkaamalla oikeassa reunassa olevaa kolmea pistettä. Tallenna.

Lomaviesti on nyt määritetty. Jos kuitenkin haluat saada lomasi aikana puheluita valitsemiltasi henkilöiltä, voit valita Kontaktit-välilehdeltä kyseiset henkilöt VIP-kontakteiksi:

  • Valitse henkilö kontaktilistaltasi. Valitse yläkulmassa oleva tähti ja valikosta vaihtoehto VIP. Henkilö on nyt VIP-kontaktisi.

Mikäli kontaktia ei löydy Touchpointin osoitekirjasta, lisää hänet ensin sinne seuraavasti:

  • Hae henkilö yläreunan hakutoiminnolla yhteystiedoistasi. Paina kontaktia ja pidä valintaa pohjassa 2 sekuntia. Valitse esiin tulevasta valikosta Lisää kontakteihin. Valitse oikeasta yläkulmasta Tallenna.

Lue lisää Touchpointin tavoitettavuuden asettamisesta

Viestintäpalvelu VIPissä

Jos yritykselläsi on käytössä Viestintäpalvelu VIP, voit tehdä loma- tai poissaolotiedotteen siellä joko mobiilisovelluksessa, VIP-sivustolla, VIP Softphonella tai VIPin mobiiliapplikaatiosta. Tutustu tarkemmin Viestintäpalvelu VIPin loma- tai poissaoloviestin käyttöohjeisiin.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan