Vastaajan käyttö

Näin hallinnoit matkapuhelinliittymän Vastaaja Plus -lisäpalvelua.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Alla on ohjeet Vastaaja Plus-lisäpalvelun tunnusluvun muuttamiseen, tervehdyksen äänitykseen, aktivointiin ja vaihtamiseen, viestien kuunteluun ja poistamiseen sekä Vastaajan hallinnointiin Minun Telia -sivustolla.

Vastaaja vastaa puheluihin puolestasi, kun puhelimeen ei vastata 30 sekunnin kuluessa tai puhelin on kiinni tai kuuluvuusalueen ulkopuolella.

Huom! Jos käytössäsi on Dual-SIM -puhelin, soita vastaajanumeroon juuri sillä SIM-kortilla, johon vastaajaviesti on jätetty. Muuten kuulet tiedotteen "numeroa ei ole annettu oikein"

Nämä ohjeet eivät koske Touchpoint- tai VIP-palvelun käyttäjiä, tutustu erikseen Touchpointin vastaajan ohjeisiin tai VIPin vastaajan ohjeisiin.

Vastaajan tunnusluvun muuttaminen
  1. Soita Vastaajanumeroosi 042 333 0 333.
  2. Kuuntele viestit tai ohita ne painamalla **
  3. Olet Vastaajan päävalikossa. Valitse 3 (Muokkaa Vastaajan asetuksia)
  4. Valitse seuraavaksi 4 (Tunnuslukuasetukset)
  5. Syötä uusi 4–10-merkkinen tunnusluku ja paina #.
  6. Voit sulkea puhelun.
Tervehdyksen äänitys, aktivointi ja vaihto
  1. Soita Vastaajanumeroosi 042 333 0 333.
  2. Kuuntele viestit tai ohita ne valitsemalla **
  3. Olet Vastaajan päävalikossa. Valitse 3 (Muokkaa Vastaajan asetuksia) ja sen jälkeen 1 (Muokkaa tervehdyksiä)
  4. Valitse haluttu tervehdys vaihtoehdoista:
    1 – muokkaa henkilökohtaista tervehdystäsi
    2 – muokkaa kansainvälistä tervehdystäsi
    3 – muokkaa poissaolotervehdystäsi
    4 – muokkaa nimitervehdystäsi
  5. Seuraa ohjeita ja tallenna tervehdys.
Tervehdyksen aktivointi tai vaihto
  1. Soita vastaajanumeroosi 042 333 0 333 ja kuuntele viestit tai ohita ne valitsemalla *.
  2. Vastaaja kertoo, mikä tervehdys on käytössä, kun valitset 1.
  3. Muokkaa vaihtoehtoisten tervehdysten asetuksia valitsemalla uudelleen 1. Valitse haluttu tervehdys valitsemalla 1, 2, 3 tai 4.
  4. Lisää ohjeita kuulet valitsemalla 0*.
Tervehdyksen äänitys käyttöönoton jälkeen
  1. Soita vastaajanumeroosi 042 333 0 333 ja kuuntele viestit tai ohita ne painamalla *. Muokkaa vastaajan asetuksia valitsemalla 2.
  2. Jatka tervehdyksiin valitsemalla 1 ja muokkaamaan niitä valitsemalla uudelleen 1. Valitse vielä kerran 1 muokataksesi henkilökohtaista tervehdystäsi.
  3. Äänitä oma, enintään minuutin pituinen tervehdyksesi valitsemalla 1 tai muokkaa tervehdystä valitsemalla 3. Sanele tervehdyksesi ja valitse #.
  4. Kuuntele äänittämäsi tervehdys valitsemalla 1 tai äänitä tervehdys uudelleen valitsemalla 3.
  5. Ota äänittämäsi tervehdys käyttöön valitsemalla 2 tai poista se valitsemalla 4.
Viestien kuuntelu ja poistaminen

Voit kuunnella saapuneet vastaajaviestit soittamalla vastaajanumeroosi 042 333 0 333. 

Viestejä kuunnellessasi voit käyttää seuraavia pikavalintoja: 

#  tai 6 – seuraavan viestin alkuun 

0 – soita takaisin viestin jättäjälle 

1 – kelaa viestiä taaksepäin 

2 – tallenna viesti 

3 – kelaa viestiä eteenpäin 

5 – poista viesti 

7 – tauko 

8 – siirry viestien kuuntelun ohjeisiin

9 – siirry viestin jättäjän tietoihin

* – keskeytä viestin kuuntelu 

Huom!  Kuunnellut viestit häviävät automaattisesti ja pysyvästi 14 vuorokauden ja uudet viestit 10 vuorokauden jälkeen, ellei niitä ole erikseen poistettu aikaisemmin. Vastaajaan mahtuu 50 viestiä. Jos vastaaja on täynnä, on viestejä poistettava lisätilan saamiseksi.

Vastaajan hallinnointi Minun Telia -sivustolla

Voit muokata vaastaajaasi kirjautumalla Minun Teliaan sen liittymän numerolla, jonka vastaajaa haluat muokata.

Kirjauduttuasi voit mm.

  • kuunnella ja hallinnoida tervehdyksiä
  • muokata tunnusluku- ja kieliasetuksia
  1. Kirjaudu Minun Teliaan työliittymäsi puhelinnumerolla. Kirjaudu
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Valitse liittymäsi.
  4. Valitse oikean valikon laidasta Vastaaja.
  5. Olet nyt vastaajan asetuksissa, joissa voit tehdä yllä mainittuja muutoksia eri välilehtien kautta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluun

Varaa maksuton soittoaika

Palvelemme numerossa kaikkia Telian asiakkaita ja Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaita.


  0200 20 300

(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
Arkisin 8–16
 

Palvelemme numerossa Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaita.

 060 016 171

(mpm/pvm)
Arkisin 9–15

 

Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.

Vikailmoitukset 24/7
 

Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja

Yrityspalvelut

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
 

Kirjaudu ja hallinnoi

Luo käyttäjätunnus


Työsuhdeliittymä

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu ja hallinnoi


Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

24/7
 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan