Lähdössä lomalle? Katso ohje Poissaolo- ja lomatiedotteen tekemiseen. Katso ohje
Vastaajan käyttö
Alla on ohjeet Vastaaja Plus-lisäpalvelun tunnusluvun muuttamiseen, tervehdyksen äänitykseen, aktivointiin ja vaihtamiseen, viestien kuunteluun ja poistamiseen sekä Vastaajan hallinnointiin Minun Telia -sivustolla.
Vastaaja vastaa puheluihin puolestasi, kun puhelimeen ei vastata 30 sekunnin kuluessa tai puhelin on kiinni tai kuuluvuusalueen ulkopuolella.
Huom! Jos käytössäsi on Dual-SIM -puhelin, soita vastaajanumeroon juuri sillä SIM-kortilla, johon vastaajaviesti on jätetty. Muuten kuulet tiedotteen "numeroa ei ole annettu oikein".
Nämä ohjeet eivät koske Touchpoint- tai VIP-palvelun käyttäjiä, tutustu erikseen Touchpointin vastaajan ohjeisiin tai VIPin vastaajan ohjeisiin.
- Soita Vastaajanumeroosi 042 333 0 333.
- Kuuntele viestit tai ohita ne painamalla **
- Olet Vastaajan päävalikossa. Valitse 3 (Muokkaa Vastaajan asetuksia)
- Valitse seuraavaksi 4 (Tunnuslukuasetukset)
- Syötä uusi 4–10-merkkinen tunnusluku ja paina #.
- Voit sulkea puhelun.
- Soita Vastaajanumeroosi 042 333 0 333.
- Kuuntele viestit tai ohita ne valitsemalla **
- Olet Vastaajan päävalikossa. Valitse 3 (Muokkaa Vastaajan asetuksia) ja sen jälkeen 1 (Muokkaa tervehdyksiä)
- Valitse haluttu tervehdys vaihtoehdoista:
1 – muokkaa henkilökohtaista tervehdystäsi
2 – muokkaa kansainvälistä tervehdystäsi
3 – muokkaa poissaolotervehdystäsi
4 – muokkaa nimitervehdystäsi - Seuraa ohjeita ja tallenna tervehdys.
- Soita vastaajanumeroosi 042 333 0 333 ja kuuntele viestit tai ohita ne valitsemalla *.
- Vastaaja kertoo, mikä tervehdys on käytössä, kun valitset 1.
- Muokkaa vaihtoehtoisten tervehdysten asetuksia valitsemalla uudelleen 1. Valitse haluttu tervehdys valitsemalla 1, 2, 3 tai 4.
- Lisää ohjeita kuulet valitsemalla 0*.
- Soita vastaajanumeroosi 042 333 0 333 ja kuuntele viestit tai ohita ne painamalla *. Muokkaa vastaajan asetuksia valitsemalla 2.
- Jatka tervehdyksiin valitsemalla 1 ja muokkaamaan niitä valitsemalla uudelleen 1. Valitse vielä kerran 1 muokataksesi henkilökohtaista tervehdystäsi.
- Äänitä oma, enintään minuutin pituinen tervehdyksesi valitsemalla 1 tai muokkaa tervehdystä valitsemalla 3. Sanele tervehdyksesi ja valitse #.
- Kuuntele äänittämäsi tervehdys valitsemalla 1 tai äänitä tervehdys uudelleen valitsemalla 3.
- Ota äänittämäsi tervehdys käyttöön valitsemalla 2 tai poista se valitsemalla 4.
Voit kuunnella saapuneet vastaajaviestit soittamalla vastaajanumeroosi 042 333 0 333.
Viestejä kuunnellessasi voit käyttää seuraavia pikavalintoja:
# tai 6 – seuraavan viestin alkuun
0 – soita takaisin viestin jättäjälle
1 – kelaa viestiä taaksepäin
2 – tallenna viesti
3 – kelaa viestiä eteenpäin
5 – poista viesti
7 – tauko
8 – siirry viestien kuuntelun ohjeisiin
9 – siirry viestin jättäjän tietoihin
* – keskeytä viestin kuuntelu
Huom! Kuunnellut viestit häviävät automaattisesti ja pysyvästi 14 vuorokauden ja uudet viestit 10 vuorokauden jälkeen, ellei niitä ole erikseen poistettu aikaisemmin. Vastaajaan mahtuu 50 viestiä. Jos vastaaja on täynnä, on viestejä poistettava lisätilan saamiseksi.
Voit muokata vaastaajaasi kirjautumalla Minun Teliaan sen liittymän numerolla, jonka vastaajaa haluat muokata.
Kirjauduttuasi voit mm.
- kuunnella ja hallinnoida tervehdyksiä
- muokata tunnusluku- ja kieliasetuksia
- Kirjaudu Minun Teliaan työliittymäsi puhelinnumerolla. Kirjaudu
- Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
- Valitse liittymäsi.
- Valitse oikean valikon laidasta Vastaaja.
- Olet nyt vastaajan asetuksissa, joissa voit tehdä yllä mainittuja muutoksia eri välilehtien kautta.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja
Yrityspalvelut
Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
Työsuhdeliittymä
Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.
Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
Lähetä viesti
Kirjautuneena
Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat
Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti
Ilman kirjautumista
Voit myös lähettää viestin yleisellä lomakkeella, jolloin otamme sinuun yhteyttä tarvittaessa.
Lähetä viesti lomakkeella
Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia.