Takaisin

Poissaolo- ja lomatiedote

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Poissaolo- ja lomatiedote on puhelinliittymääsi kytkettävä palvelu, jolla voit poissaollessasi ohjata työpuhelut haluamallesi henkilölle tai vaikkapa yrityksen vaihteeseen. 

Jotta voit kytkeä poissaolo- ja lomatiedotteen, tulee sinulla olla oikeus tilata maksullisia lisäpalveluita. Voit pyytää yrityksenne puhelinoikeuksista vastaavaa henkilöä lisäämään sinulle lisäpalveluiden tilausoikeuden Yritysportaalissa.

Loma- tai poissaolotiedotteen asetukset

Loma- tai poissaolotiedotteen voi kytkeä etukäteen määrittelemällä aloitusajan päivän tai kellonajan tarkkuudella. Jos tiedote asetetaan kuluvalle päivälle, sille ei voi asettaa aloituskellonaikaa, vaan se aktivoituu heti. Voit asettaa myös paluuajan, jolloin tiedote poistuu käytöstä asettamanasi paluuhetkenä.

Voit määrittää poissaolo- tai lomatiedotteelle kellonajat, joina se on päällä. Huomaathan, että silloin tiedote on käytössä vain arkisin eli ma–pe välillä.

Jos liittymällä ei ole vastaajaa, ei tiedotteessa kuulu siihen liittyviä vaihtoehtoja. Jos käytössä on myös puheluohjaus, kuulee soittaja ensin loma- tai poissaolotiedotteen.

Poissaolo- ja lomatiedote Yritysportaalissa

Yritysportaalin pääkäyttäjänä voit tilata poissaolo- ja lomatiedotepalvelun Hallinnoi-osiossa.   

  1. Kirjaudu Yritysportaaliin.
  2. Siirry Hallinnointi-osioon ja hae liittymä.
  3. Klikkaa liittymän numeroa ja valitse lisäpalveluista Muokkaa poissaolotiedotetta
  4. Jos poissaolo- ja lomatiedotta ei ole vielä tilattu, voit tilata sen klikkaamalla Tilaa. Valitse vielä ensin numero, johon soittaja ohjataan.
  5. Valitse Poissaolotiedotteen tila -alasvetovalikosta Poissaolotiedote käytössä tai Lomatiedote käytössä.
  6. Valitse haluamasi voimassaoloasetukset ja tarvittavat ohjaukset haluamiisi puhelinnumeroihin ja tallenna muutokset.
Poissaolo- ja lomatiedote Minun Telia -sovelluksessa
  1. Kirjaudu Minun Telia-appiin Telia-tunnuksella. Käyttäjätunnuksesi on työpuhelinnumerosi (esim. 040 123 4567). Salasanan voit tilata lähettämällä viestin SALASANA numeroon 15400. Paluuviestinä saat salasanan tekstiviestillä.
  2. Siirry Liittymäsi ja palvelusi -osioon valitsemalla alhaalta puhelimen kuvake ja valitse puhelinliittymäsi.
  3. Valitse palveluiden alta Poissaolotiedote ja Tilaa.
  4. Valitse numero, johon puhelut ohjataan poissaollessasi ja lähetä tilaus.
  5. Tämän jälkeen pääset muokkaamaan poissaolotiedotetta valitsemalla palveluista uudelleen Muokkaa.
  6. Valitse Poissaolotiedotteen tila -alasvetovalikosta Poissaolotiedote käytössä tai Lomatiedote käytössä
  7. Valitse haluamasi voimassaoloasetukset ja tarvittavat ohjaukset haluamiisi puhelinnumeroihin sekä lähetä tilaus.
Poissaolo- ja lomatiedote Minun Telia -sivustolla
  1. Kirjaudu yrityskäyttäjän Minun Teliaan hallinnoimaan omaa työsuhdeliittymääsi.
  2. Valitse puhelinliittymäsi ja siirry Lisäpalvelusi-välilehdelle.
  3. Valitse Lue lisää poissaolotiedotteen kohdalta.
  4. Valitse numero, johon puhelut ohjataan poissaollessasi ja lähetä tilaus.
  5. Tämän jälkeen pääset muokkaamaan poissaolotiedotetta valitsemalla lisäpalveluista uudelleen Muokkaa.
  6. Valitse Poissaolotiedotteen tila -alasvetovalikosta Poissaolotiedote käytössä tai Lomatiedote käytössä
  7. Valitse haluamasi voimassaoloasetukset ja tarvittavat ohjaukset haluamiisi puhelinnumeroihin. Lähetä tilaus.
Poissaolo- ja lomatiedote tekstiviestillä

Valitse alta, millaisen tiedotteen haluat asettaa, ja lähetä sen mukainen tekstiviesti numeroon 15400.

LT (tai LOMATIEDOTE) Lomatiedotteen ottaminen käyttöön.
LT POIS Tiedotteen poistaminen käytöstä.
LT PPKKVV Tiedotteen käyttöönotto ja paluupäivämäärän asetus, esimerkiksi LT 010819
LT PPKKVV TTMM Tiedotteen käyttöönotto ja paluupäivämäärän sekä -kellonajan asetus, esimerkiksi LT 010819 0800
INFO LT Saat palvelun ohjeet paluuviestinä.

PT (tai POISSAOLOTIEDOTE) Poissaolotiedotteen ottaminen käyttöön.
PT POIS Tiedotteen poistaminen käytöstä.
PT PPKKVV Tiedotteen käyttöönotto ja päivämäärän asetus, esimerkiksi LT 020719 
PT PPKKVV TTMM Tiedotteen käyttöönotto ja paluupäivämäärän sekä -kellonajan asetus, esimerkiksi PT 020719 0900
INFO PT Saat palvelun ohjeet paluuviestinä.

Poissaolo- ja lomatiedote Touchpointissa
  1. Avaa Touchpoint-sovellus puhelimellasi. Lataa se tarvittaessa ensin Google Playsta tai App Storesta.
  2. Siirry Minä-välilehdelle ja klikkaa aktiviteettia.
  3. Valitse lomaviesti. 
  4. Voit halutessasi määritellä aloitus- ja päättymisajat. Aikoja pääset muokkaamaan klikkaamalla oikeassa reunassa olevaa kolmea pistettä. Tallenna.

Lomaviesti on nyt määritetty. Jos kuitenkin haluat saada lomasi aikana puheluita valitsemiltasi henkilöiltä, voit valita Kontaktit-välilehdeltä kyseiset henkilöt VIP-kontakteiksi:

  • Valitse henkilö kontaktilistaltasi. Valitse yläkulmassa oleva tähti ja valikosta vaihtoehto VIP. Henkilö on nyt VIP-kontaktisi.

Mikäli kontaktia ei löydy Touchpointin osoitekirjasta, lisää hänet ensin sinne seuraavasti:

  • Hae henkilö yläreunan hakutoiminnolla yhteystiedoistasi. Paina kontaktia ja pidä valintaa pohjassa 2 sekuntia. Valitse esiin tulevasta valikosta Lisää kontakteihin. Valitse oikeasta yläkulmasta Tallenna.
Poissaolo- ja lomatiedote VIPissä

Jos yritykselläsi on käytössä Viestintäpalvelu VIP, voit tehdä loma- tai poissaolotiedotteen siellä joko mobiilisovelluksessa, VIP-sivustolla, VIP Softphonella tai VIPin mobiiliapplikaatiosta. Tutustu tarkemmin Viestintäpalvelu VIPin käyttöohjeisiin.

Lisää samasta aiheesta

Vastaajan käyttö

Tarkista vastaajanumerosi

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika
Lähetä viesti

 

Ma–pe 8–17 | Vikailmoitukset 24/7
 

Kirjaudu

Yritysportaali

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Yritysportaalissa. 

Kirjaudu


Minun Telia

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu


Lataa sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
 

Chat

Chatissa asiantuntijamme auttavat sinua nopeasti ongelmatilanteissa ja vastaavat kysymyksiisi. 

Avaa chat >

Arkisin 8-17
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen liittymä- ja laitetilaukset pitää toistaiseksi tehdä erikseen. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitevalikoimamme on tilattavissa toistaiseksi eri kaupasta kuin liittymämme. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät