Lähdössä lomalle? Katso ohje Poissaolo- ja lomatiedotteen tekemiseen. Katso ohje

Loma- tai poissaoloviestin asettaminen

Näin rauhoitat puhelinliikennettäsi VIP-palvelun poissaoloviestillä.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Löydät tästä ohjeesta ohjeet loma- tai poissaoloviestin asettamiseen. Loma- ja poissaoloviestit ovat aktiviteettina käteviä silloin, kun haluat rauhoittaa puhelinliikennettäsi. Kyseiset aktiviteetit ovat toiminnalta ja logiikalta samanlaiset. Toisessa soittajalle kerrotaan, että olet lomalla ja toisessa, että olet poissa työpaikalta, esimerkiksi: "Tavoittelemasi henkilö on lomalla. Jos haluat puhelun siirtyvän tavoittelemallesi henkilölle, paina 2."  

Huom! Mikäli loma- tai poissaoloviesti -aktiviteettien puheluohjauksiin on tarvetta tehdä muita kuin ohjeen mukaisia muutoksia, olethan yhteydessä pääkäyttäjään.

Puhelun ohjaus toiseen numeroon

Tämä asetus kannattaa tehdä kun loma alkaa ja poistaa loman päättyessä. Asetusta ei voi ajastaa. Jos asetus on päällä ja aktiviteettisi on esimerkiksi Tavoitettavissa, kaikissa vastaajaan asti menevissä puheluissa soittajalle tarjotaan valintaa 1.

Vastaajan asetukset

  1. Valitse VIP-kotisivulla ylävalikosta Palvelut -> Vastaajan asetukset
  2. Lisää tervehdykseen asiakaspalvelumahdollisuus = Kyllä (tiedotteessa soittajalle kerrotaan: Työasioissa paina 1)
  3. Jos lisäät, siirrä tähän asiakaspalvelunumeroon (esim. +4655512345) -kohtaan anna haluttu puhelinnumero kansainvälisessä muodossa.
  4. Muista asetuksista ei tarvitse välittää.
  5. Klikkaa Käytä.

Nyt puhelussa tarjotaan valintaa 1. Kun palaat lomilta, muuta "Ei" Lisää tervehdykseen asiakaspalvelumahdollisuus -kohtaan.
 

Ohituslista

Jotta sukulaisten, tuttavien yms. ei tarvitse kuunnella lomatiedotetta, lisää heidät ensin VIP palvelun yhteystietoihisi kontakteiksi, kontaktin tyypiksi määritellään "VIP".Tässä yhteydessä VIP ei tarkoita palvelun nimeä vaan Very Important Person. Voit lisätä myös kollegoita ohituslistalle. Ohituslistalaisten määrää ei ole rajoitettu. Helpointa ohituslista on tehdä mobiilisovelluksella.


Toisen VIP käyttäjän lisääminen ohituslistalle Mobiilisovelluksella
  1. Avaa mobiilisovellus.
  2. Pyyhkäise tarvittaessa vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki ja valitse Kontaktit-välilehti (oletuksena sovellus avautuu Kontaktit-välilehdelle).
  3. Etsi ja valitse haluttu työkaveri.
  4. Kontaktin tiedoissa oikeassa ylälaidassa näkyy kontaktin tila, yleensä tähti. Klikkaa symbolia.
  5. Valitse symboliksi sydän eli VIP.
  6. Kontakti on nyt ohituslistalainen.

Ulkoisen numeron lisääminen ohituslistalle Mobiilisovelluksella

Jotta voit hyödyntää tässä puhelimen yhteystietoja, sinun pitää antaa VIP sovellukselle lupa käyttää puhelimen yhteystietoja. Muuta asetusta tarvittaessa puhelimen asetuksista.

  1. Avaa mobiilisovellus.
  2. Pyyhkäise tarvittaessa vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki ja valitse Kontaktit-välilehti (oletuksena sovellus avautuu Kontaktit välilehdelle)
  3. Etsi haluttu yhteystieto.
  4. Paina kontaktin tietoja parin sekunnin ajan – avautuu ponnahdusikkuna.
  5. Klikkaa Lisää kontakteihin.
  6. Muokkaa halutessa kontaktin tietoja, mutta ennen kaikkea klikkaa oikean yläkulman tähtisymbolia ja vaihda se sydämeksi (VIP).
  7. Vahvista kontaktin lisääminen ja muuttaminen VIPiksi klikkaamalla oikean yläkulman oikein-merkkiä.
  8. Kontakti on nyt ohituslistalainen.

Numeron lisääminen ohituslistalle VIP kotisivulla

Avaa kotisivulla yläreunasta Kontaktit-välilehti.
    
Jos haluat työkaverin eli toisen VIP-käyttäjän ohituslistalle, niin 

  1. VIP-kontaktit kohdassa, klikkaa Lisää kontakti.
  2. Etsi ja valitse haluttu kontakti.
  3. Klikkaa Lisää tämä kontakti.
  4. Kontakti on nyt ohituslistalainen.

Jos haluat ulkoisen numeron ohituslistalle
  1. Klikkaa Luo uusi kontakti.
  2. Anna vähintään etunimi.
  3. Kontaktin tyyppi on oletuksena Suosikki, muuta tähän VIP.
  4. Klikkaa Lisää puhelinnumero.
  5. Määritä tyyppi ja anna puhelinnumero kansainvälisessä muodossa.
  6. Klikkaa Käytä, jotta puhelinnumero tallentuu.
  7. Valitse lopuksi vielä Tallenna.
  8. Kontakti on nyt ohituslistalainen.
Loman ajastaminen VIP-mobiilisovelluksessa (video)

Loma- ja poissaoloviestin säännöt ja logiikka

Jos olet määritellyt loma- tai poissaoloviestille päättymisajankohdan, soittajalle kerrotaan myös milloin olet seuraavan kerran tavoitettavissa. Soittajalle annetaan mahdollisuus päästä läpi painamalla puhelun aikana numeroa 2, jolloin puhelu ohjautuu sinulle. Jos soittaja ei tee kyseistä valintaa, puhelu ohjautuu vastaajasi. Loma- ja poissaoloviestit aktivoivat aina tiedotteen käytön ajaksi vastaajan päälle, vaikka normaalisti et käyttäisikään vastaajaa. 

Jos sinulla on tuuraaja loman ajan tai haluat ohjata puheluita vaihteeseen, voit määrittää VIP-kotisivulla vastaajan asetuksiin, että valinnalla 1 puhelu siirtyy toiseen numeroon. Tällöin soittaja kuulee tiedotteena lomaviestissä: "Tavoittelemasi henkilö on lomalla. Työhön liittyvissä asioissa, paina 1. Jos haluat puhelun siirtyvän tavoittelemallesi henkilölle, paina 2."

Aktiviteetti ei vaikuta soitettavissa puheluissa ulospäin näytettävään numeroon vaan näytettävä numero määräytyy käytössä olevan roolin mukaan. Tärkeitä henkilöitä varten voit tehdä ohituslistan, jolloin heidän ei tarvitse soittaessa kuunnella tiedotetta. Valitse aktiviteetiksesi joko Lomaviesti tai Poissaoloviesti.

Ohje aktiviteetin ja roolin asettamiseen 

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluun

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)

 

Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika

Arkisin 8–16 | Vikailmoitukset 24/7
 

Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja

Yrityspalvelut

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Kirjaudu ja hallinnoi


Työsuhdeliittymä

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu ja hallinnoi


Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

24/7
 

Soita käyttötukeen

Käyttötuki auttaa asennus-, käyttö- ja ongelmatilanteissa puhelimitse tai yrityksenne tiloissa.
Lue lisää

 0600 15 500

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))

Ma–pe 8–20, la 9–16.30
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan