Loma- tai poissaoloviestin asettaminen

Näin rauhoitat puhelinliikennettäsi Viestintäpalvelu VIP:llä.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Siirry kuluttaja-asiakkaiden ohjeisiin.

Loma- tai poissaoloviesti -aktiviteetti on kätevä silloin, kun haluat rauhoittaa puhelinliikennettäsi. Kyseiset aktiviteetit ovat toiminnaltaan samanlaiset. Toisessa soittajalle kerrotaan, että olet lomalla ja toisessa että olet poissa työpaikalta. 

Esimerkki lomaviestitiedotteesta, jonka soittaja kuulee: "Tavoittelemasi henkilö on lomalla. Jos haluat puhelun siirtyvän tavoittelemallesi henkilölle, paina 2."

Jos olet määritellyt loma- tai poissaoloviestille päättymisajankohdan, soittajalle kerrotaan myös milloin olet seuraavan kerran tavoitettavissa. Soittajalle annetaan mahdollisuus päästä läpi painamalla puhelun aikana numeroa 2, jolloin puhelu ohjautuu sinulle. Jos soittaja ei tee tuota valintaa, niin puhelu ohjautuu vastaajasi.

Huom! Loma- ja Poissaoloviesti aktivoivat aina tiedotteen käytön ajaksi vastaajan päälle, vaikka normaalisti et käyttäisikään vastaajaa. 

Jos sinulla on tuuraaja loman ajan tai haluat ohjata puheluita vaihteeseen, voit määrittää VIP-kotisivulla vastaajan asetuksiin, että valinnalla 1 puhelu siirtyy toiseen numeroon. Tällöin soittaja kuulee tiedotteena Lomaviestissä: "Tavoittelemasi henkilö on lomalla. Työhön liittyvissä asioissa, paina 1. Jos haluat puhelun siirtyvän tavoittelemallesi henkilölle, paina 2."

Aktiviteetti ei vaikuta soitettavissa puheluissa ulospäin näytettävään numeroon vaan näytettävä numero määräytyy käytössä olevan roolin mukaan. Tärkeitä henkilöitä varten voit tehdä ohituslistan, jolloin heidän ei tarvitse soittaessa kuunnella tiedotetta. Valitse aktiviteetiksesi joko Lomaviesti tai Poissaoloviesti. Tutustu tähän tarkemmin ohjeessa.

Puhelun ohjaus toiseen numeroon

Tämä asetus kannattaa tehdä kun loma alkaa ja poistaa loman päättyessä. Asetusta ei voi ajastaa. Jos asetus on päällä ja aktiviteettisi on esimerkiksi Tavoitettavissa, kaikissa vastaajaan asti menevissä puheluissa soittajalle tarjotaan valintaa 1.

Vastaajan asetukset

  1. Valitse VIP-kotisivulla ylävalikosta Palvelut -> Vastaajan asetukset
  2. Lisää tervehdykseen asiakaspalvelumahdollisuus = Kyllä (tiedotteessa soittajalle kerrotaan: Työasioissa paina 1)
  3. Jos lisäät, siirrä tähän asiakaspalvelunumeroon (esim. +4655512345) -kohtaan anna haluttu puhelinnumero kansainvälisessä muodossa.
  4. Muista asetuksista ei tarvitse välittää.
  5. Klikkaa Käytä.

Nyt puhelussa tarjotaan valintaa 1. Kun palaat lomilta, muuta "Ei" Lisää tervehdykseen asiakaspalvelumahdollisuus -kohtaan.
 

Ohituslista

Jotta sukulaisten, tuttavien yms. ei tarvitse kuunnella lomatiedotetta, lisää heidät ensin VIP palvelun yhteystietoihisi kontakteiksi, kontaktin tyypiksi määritellään "VIP".Tässä yhteydessä VIP ei tarkoita palvelun nimeä vaan Very Important Person. Voit lisätä myös kollegoita ohituslistalle. Ohituslistalaisten määrää ei ole rajoitettu. Helpointa ohituslista on tehdä mobiilisovelluksella.


Toisen VIP käyttäjän lisääminen ohituslistalle Mobiilisovelluksella
  1. Avaa mobiilisovellus.
  2. Pyyhkäise tarvittaessa vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki ja valitse Kontaktit-välilehti (oletuksena sovellus avautuu Kontaktit-välilehdelle).
  3. Etsi ja valitse haluttu työkaveri.
  4. Kontaktin tiedoissa oikeassa ylälaidassa näkyy kontaktin tila, yleensä tähti. Klikkaa symbolia.
  5. Valitse symboliksi sydän eli VIP.
  6. Kontakti on nyt ohituslistalainen.

Ulkoisen numeron lisääminen ohituslistalle Mobiilisovelluksella

Jotta voit hyödyntää tässä puhelimen yhteystietoja, sinun pitää antaa VIP sovellukselle lupa käyttää puhelimen yhteystietoja. Muuta asetusta tarvittaessa puhelimen asetuksista.

  1. Avaa mobiilisovellus.
  2. Pyyhkäise tarvittaessa vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki ja valitse Kontaktit-välilehti (oletuksena sovellus avautuu Kontaktit välilehdelle)
  3. Etsi haluttu yhteystieto.
  4. Paina kontaktin tietoja parin sekunnin ajan – avautuu ponnahdusikkuna.
  5. Klikkaa Lisää kontakteihin.
  6. Muokkaa halutessa kontaktin tietoja, mutta ennen kaikkea klikkaa oikean yläkulman tähtisymbolia ja vaihda se sydämeksi (VIP).
  7. Vahvista kontaktin lisääminen ja muuttaminen VIPiksi klikkaamalla oikean yläkulman oikein-merkkiä.
  8. Kontakti on nyt ohituslistalainen.

Numeron lisääminen ohituslistalle VIP kotisivulla

Avaa kotisivulla yläreunasta Kontaktit-välilehti.
    
Jos haluat työkaverin eli toisen VIP-käyttäjän ohituslistalle, niin 

  1. VIP-kontaktit kohdassa, klikkaa Lisää kontakti.
  2. Etsi ja valitse haluttu kontakti.
  3. Klikkaa Lisää tämä kontakti.
  4. Kontakti on nyt ohituslistalainen.

Jos haluat ulkoisen numeron ohituslistalle
  1. Klikkaa Luo uusi kontakti.
  2. Anna vähintään etunimi.
  3. Kontaktin tyyppi on oletuksena Suosikki, muuta tähän VIP.
  4. Klikkaa Lisää puhelinnumero.
  5. Määritä tyyppi ja anna puhelinnumero kansainvälisessä muodossa.
  6. Klikkaa Käytä, jotta puhelinnumero tallentuu.
  7. Valitse lopuksi vielä Tallenna.
  8. Kontakti on nyt ohituslistalainen.
Loman ajastaminen VIP-mobiilisovelluksessa (video)

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika
Lähetä viesti

 

Ma–pe 8–17 | Vikailmoitukset 24/7
 

Kirjaudu

Yritysportaali

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Yritysportaalissa. 

Kirjaudu


Minun Telia

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu


Lataa sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
 

Chat

Chatissa asiantuntijamme auttavat sinua nopeasti ongelmatilanteissa ja vastaavat kysymyksiisi. 

Avaa chat >

Arkisin 8–16.30
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitteet ja puhelinliittymät ovat toistaiseksi tilattavissa eri kaupasta kuin nettiliittymät ja muut yrityspalvelut. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja puhelinliittymät
Nettiliittymät ja muut palvelut

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitteet ja puhelinliittymät ovat toistaiseksi tilattavissa eri kaupasta kuin nettiliittymät ja muut yrityspalvelut. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Laitteet ja puhelinliittymät
Nettiliittymät ja muut palvelut