Telian siirtokoodi on 9-numeroinen koodi, jota käytetään yhdessä matkapuhelinnumeron kanssa sähköisenä valtakirjana Telian liittymän siirrossa asiakkaalta toiselle.
Yritysliittymän käyttäjälle
Jos työnantajasi liittymät ovat Telian liittymiä, voit vastaanottaa liittymän siirtokoodilla eli ottaa liittymän omistukseesi, jos työnantajasi pääkäyttäjä luovuttaa liittymän Minun Telia Yrityksille-asiointipalvelussa. Luovutuksen jälkeen saat tekstiviestinä siirtokoodin, jonka avulla voit tehdä omistajan vaihdoksen itsenäisesti telia.fi verkkokaupassa.
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjälle
Voit luovuttaa liittymän Minun Telia Yrityksille-asiointipalvelussa liittymän nykyiselle käyttäjälle luomalla siirtokoodin. Siirtokoodin avulla käyttäjä voi omatoimisesti vastaanottaa liittymän telia.fi verkkokaupassa. Käyttäjä saa tekstiviestinä siirtokoodin ja toisessa tekstiviestissä tiedon asettamastasi irtisanomispäivästä, jotta osaa tehdä liittymän siirron ajoissa ennen irtisanomispäivää. Siirtokoodin luomisen jälkeen vastuu liittymänsiirrosta on käyttäjällä ja ellei sitä tehdä ennen irtisanomispäivää, liittymä irtisanotaan.
Joissakin harvinaisissa tapauksissa siirtokoodia ei voida luoda, koska liittymä sisältää liittymän automaattisen avauksen estäviä palveluita, tällöin käyttäjä saa ohjeet ottaa yhteyttä asiakaspalveluun tehdäkseen liittymän siirron itselleen.
Jos tiedät, että luovuttaessasi liittymää käyttäjälle, hänen uusi työnantaja on myös Telian liittymäasiakas, voit ohjeistaa käyttäjää antamaan siirtokoodin suoraan uudelle työnantajalle, jolloin käyttäjän ei tarvitse ensin ottaa liittymää omiin nimiinsä, vaan siirto tapahtuu yritykseltä yritykselle siirtokoodin avulla.