Liittymän luovuttaminen yritykseltä käyttäjälle tai toiselle yritykselle

Toimi näin luovuttaessasi puhelinliittymän yritykseltä käyttäjälle tai toiselle yritykselle
Tämä ohje on yritysasiakkaille

Liittymän luovutus tarkoittaa Telian puhelinliittymän siirtämistä yritykseltä käyttäjälle tai toiselle yritykselle.

Huomioitavaa

  1. Liittymän toiminnassa ei tule katkosta siirron aikana ja puhelinnumero pysyy samana.

  2. Liittymällä olevat lisäpalvelut eivät siirryomistusuhteen muutoksen yhteydessä

Omistajan muutoksesta peritään hinnaston mukainen toimenpidemaksu.

Kuluttaja-asiakkaan ohjeet liittymän luovuttamiseksi yritykselle löydät täältä.
 

Liittymän omistussuhteenmuutosta ei voi tehdä siirtokoodin avulla, mikäli:

  • liittymällä on omistussuhteenmuutoksen estäviä palveluita. Voit kuitenkin luovuttaa liittymän käyttäjälle, vaikka siirtokoodia ei luoda. Toimi portaalin ohjeiden mukaisesti. Käyttäjä saa SMS-viestillä ohjeen uuden sopimuksen luomiseen asiakaspalvelun kautta.
  • yrityksellä on A- tai M-tunnus.

 

Liittymän luovuttaminen työsuhdeliittymän käyttäjänä

Jos olet työsuhdeliittymän käyttäjä, ota yhteyttä yrityksen liittymäasioita hoitavaan henkilöön ja pyydä liittymän luovutusta.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjän ohje liittymän luovutukseen työntekijälle

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu.
  2. Etsi haluamasi liittymä liittymälistasta ja valitse liittymältä Tee omistussuhteen muutos / Luovuta liittymä.
  3. Luovuta liittymä -kohdasta valitse Yksityishenkilölle.
  4. Valitse liittymän irtisanomispäivä, jolloin liittymä irtisanotaan, mikäli uutta sopimusta ei ole tehty. Irtisanomispäivämäärän voit valita 4-90vrk päähän pyynnön tekemisestä. Voit ajastaa irtisanomispäivän esimerkiksi laskutuskauden loppuun tai työsuhteen viimeiseksi työpäiväksi. Huomioithan, että vastaanottajalla on tarpeeksi aikaa tehdä uusi sopimus.
  5. Käyttäjä saa ohjeet sopimuksen tekemiseen ja liittymän vastaanottamiseen tekstiviestillä.

    Mikäli liittymän luovuttaminen on mahdollista tehdä siirtokoodin avulla, lähetämme sen luovutettavaan liittymään tekstiviestillä. Vastaanottaja pystyy tekemään liittymän omistajan muutoksen täysin itsenäisesti joko telia.fi verkkokaupassa tai halutessaan asiakaspalvelun ja jälleenmyyjän kautta. Siirtokoodi toimii luovutuslupana.
  6. Käyttäjä saa tiedon asettamastasi irtisanomispäivämäärästä, jolloin hän tietää mihin mennessä liittymän vastaanottajan tulee olla tehnyt uuden sopimuksen.

 

Liittymän omistussuhteenmuutosta ei voi tehdä siirtokoodin avulla, mikäli:

  • liittymällä on omistussuhteenmuutoksen estäviä palveluita. Voit kuitenkin luovuttaa liittymän käyttäjälle, vaikka siirtokoodia ei luoda. Toimi portaalin ohjeiden mukaisesti. Käyttäjä saa SMS-viestillä ohjeen uuden sopimuksen luomiseen asiakaspalvelun kautta.
  • yrityksellä on A- tai M-tunnus.

 

Vastaanottavan yrityksen tulee olla Telian yritysasiakas. Siirtokoodi toimii vain Telialta Telialle siirrettävissä liittymissä. Varmistathan tämän. Jos liittymän uusi omistaja on muun operaattorin asiakas, siirrä liittymä yksityishenkilölle.

Siirtokoodi lähetetään siirrettävään puhelinnumeroon. Viestin vastaanottaja voi toimittaa siirtokoodin tulevan työnantajan pääkäyttäjälle, jonka avulla liittymä voidaan vastaanottaa uuden yrityksen nimiin. Siirtokoodi on voimassa 90 päivää.

Voit määrittää liittymälle myös irtisanomispäivän. Tieto ja muistutus irtisanoutumisesta toimitetaan liittymän vastaanottajalle. Jos omistussuhteenmuutosta ei ole tehty määräajassa, lähetämme vielä muistutuksen liittymän käyttäjälle ennen määräajan loppua.

Liittymän omistajuus ja maksuvelvollisuus muodostuvista laskuista säilyvät nykyisellä omistajalla, kunnes siirrettävän puhelinnumeron omistajuus on vaihtunut tai numero on irtisanottu.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjän ohje liittymän luovutukseen toiselle Telian asiakasyritykselle

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu.
  2. Etsi haluamasi liittymä liittymälistasta ja valitse liittymältä Tee omistussuhteen muutos / Luovuta liittymä.
  3. Luovuta liittymä -kohdasta valitse Toiselle Telian asiakasyritykselle.
  4. Valitse liittymän irtisanomispäivä, jolloin liittymä irtisanotaan, mikäli uutta sopimusta ei ole tehty. Irtisanomispäivämäärän voit valita 4-90vrk päähän pyynnön tekemisestä. Voit ajastaa irtisanomispäivän esimerkiksi laskutuskauden loppuun tai työsuhteen viimeiseksi työpäiväksi. Huomioithan, että vastaanottajalla on tarpeeksi aikaa tehdä uusi sopimus.
  5. Käyttäjä saa ohjeet sopimuksen tekemiseen ja liittymän vastaanottamiseen tekstiviestillä.

    Mikäli liittymän luovuttaminen on mahdollista tehdä siirtokoodin avulla, lähetämme sen luovutettavaan liittymään tekstiviestillä. Vastaanottaja pystyy tekemään liittymän omistajan muutoksen täysin itsenäisesti joko telia.fi verkkokaupassa tai halutessaan asiakaspalvelun ja jälleenmyyjän kautta. Siirtokoodi toimii luovutuslupana.
  6. Käyttäjä saa tiedon asettamastasi irtisanomispäivämäärästä, jolloin hän tietää mihin mennessä liittymän vastaanottajan tulee olla tehnyt uuden sopimuksen.

Liittymän omistussuhteenmuutosta ei voi tehdä siirtokoodin avulla, mikäli:

  • liittymällä on omistussuhteenmuutoksen estäviä palveluita. Voit kuitenkin luovuttaa liittymän käyttäjälle, vaikka siirtokoodia ei luoda. Toimi portaalin ohjeiden mukaisesti. Käyttäjä saa SMS-viestillä ohjeen uuden sopimuksen luomiseen asiakaspalvelun kautta.
  • yrityksellä on A- tai M-tunnus.

 

Telian siirtokoodi on 9-numeroinen koodi, jota käytetään yhdessä matkapuhelinnumeron kanssa sähköisenä valtakirjana Telian liittymän siirrossa asiakkaalta toiselle.

Yritysliittymän käyttäjälle

Jos työnantajasi liittymät ovat Telian liittymiä, voit vastaanottaa liittymän siirtokoodilla eli ottaa liittymän omistukseesi, jos työnantajasi pääkäyttäjä luovuttaa liittymän Minun Telia Yrityksille-asiointipalvelussa. Luovutuksen jälkeen saat tekstiviestinä siirtokoodin, jonka avulla voit tehdä omistajan vaihdoksen itsenäisesti telia.fi verkkokaupassa.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjälle

Voit luovuttaa liittymän Minun Telia Yrityksille-asiointipalvelussa liittymän nykyiselle käyttäjälle luomalla siirtokoodin. Siirtokoodin avulla käyttäjä voi omatoimisesti vastaanottaa liittymän telia.fi verkkokaupassa. Käyttäjä saa tekstiviestinä siirtokoodin ja toisessa tekstiviestissä tiedon asettamastasi irtisanomispäivästä, jotta osaa tehdä liittymän siirron ajoissa ennen irtisanomispäivää. Siirtokoodin luomisen jälkeen vastuu liittymänsiirrosta on käyttäjällä ja ellei sitä tehdä ennen irtisanomispäivää, liittymä irtisanotaan.

Joissakin harvinaisissa tapauksissa siirtokoodia ei voida luoda, koska liittymä sisältää liittymän automaattisen avauksen estäviä palveluita, tällöin käyttäjä saa ohjeet ottaa yhteyttä asiakaspalveluun tehdäkseen liittymän siirron itselleen.

Jos tiedät, että luovuttaessasi liittymää käyttäjälle, hänen uusi työnantaja on myös Telian liittymäasiakas, voit ohjeistaa käyttäjää antamaan siirtokoodin suoraan uudelle työnantajalle, jolloin käyttäjän ei tarvitse ensin ottaa liittymää omiin nimiinsä, vaan siirto tapahtuu yritykseltä yritykselle siirtokoodin avulla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaikaJätä yhteydenottopyyntö

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
 

Tutustu yritysmyyjiin

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste