Takaisin

Liittymien nopea avaus avausprofiililla

Avausprofiilit nopeuttavat ja helpottavat uusien liittymien avausta.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Jos avaat usein liittymiä joilla on aina samat ominaisuudet, palvelut ja estot, sinun kannattaa luoda niille avausprofiili. Profiileja voit luoda matkapuhelin-, data- ja koneliittymille. Voit myös tilata SIM-kortteja etukäteen.

Matkapuhelimen avausprofiiliin tallentuu avaamasi liittymän

  • liittymätyyppi,
  • liittymän datapaketti,
  • lisäpalvelut,
  • estot ja rajoitukset.

Uusien profiilien luominen ja tallennus sekä haluamasi profiilin valinta tapahtuu aina liittymän avauksen yhteydessä. Profiilit löytyvät liittymän avauksen kolmannessa vaiheessa Liittymätyyppi-sivulta. Jos sinulla ei ole valmiita profiileja, profiilien valintamahdollisuus ei näy sivulla lainkaan.

Profiilin luominen
  1. Kirjaudu Yritysportaaliin ja valitse etusivulla Avaa liittymä.
  2. Valitse Avaa matkapuhelinliittymä ja paina Jatka.
  3. Täytä uuden liittymän käyttäjätiedot ja paina Jatka.
  4. Liittymätyyppi-osiossa voit valita haluamasi profiilin, jos olet aiemmin tallettanut profiileja. Profiilin valinnan jälkeen näkyy kyseisen profiilin sisältämät palvelut.
  5. Täytä kaikki tarvittavat tiedot.
  6. Tietojen vahvistamisen jälkeen voit tallentaa ja nimetä tekemäsi valinnat uudeksi profiiliksi.


Liittymää avatessasi näet profiilin valinnan jälkeen kyseisen profiilin sisältämät palvelut. Tämän jälkeen voit käyttää tallettamaasi profiilia aina kun avaat uuden liittymän.

Profiilien uudelleennimeäminen ja ryhmittely

Voit uudelleennimetä tai ryhmitellä sekä uusia että jo olemassa olevia profiileja. Profiilien muokkaus tapahtuu liittymän avauksen kolmannessa vaiheessa, Liittymätyyppi-sivulla.
 

  1. Kirjaudu Yritysportaaliin ja valitse etusivulla Avaa liittymä.
  2. Valitse Avaa matkapuhelinliittymä ja paina Jatka.
  3. Täytä uuden liittymän käyttäjätiedot ja paina Jatka.
  4. Valitse haluamasi profiili Liittymätyyppi-osiossa ja paina Nimeä uudelleen -painiketta.
  5. Tee haluamasi valinnat ja paina Tallenna.


Huom! Tallennetun profiilin sisällön muuttaminen ei ole mahdollista. Tässä tapauksessa voit luoda uuden profiilin ja poistaa tarpeettoman.

Lisää samasta aiheesta

Puhelinliittymän avaus

Liittymätyypin vaihto tai pakettimuutos

Käyttäjätietojen muutos

Liittymän käytön rajoittaminen ja estot

Lisäpalveluiden hallinta

Liittymän väliaikainen sulkeminen

SIM-kortin tilaus ja vaihto

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika
Lähetä viesti

 

Ma–pe 8–17 | Vikailmoitukset 24/7
 

Kirjaudu

Yritysportaali

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Yritysportaalissa. 

Kirjaudu


Minun Telia

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu


Lataa sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
 

Chat

Chatissa asiantuntijamme auttavat sinua nopeasti ongelmatilanteissa ja vastaavat kysymyksiisi. 

Avaa chat >

Arkisin 8-17
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen liittymä- ja laitetilaukset pitää toistaiseksi tehdä erikseen. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitevalikoimamme on tilattavissa toistaiseksi eri kaupasta kuin liittymämme. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät