Vastaaja - käyttäjän ohje

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Vastaaja ja vastaajan asetukset

Tässä ohjeessa kerrotaan, kuinka kuuntelet vastaajaviestisi sekä hallinnoit vastaajan asetuksia VIP Plus -palvelussa.

Pääset hallinnoimaan vastaajaasi soittamalla vastaajanumeroosi. Sen numero on yrityskohtainen ja saat sen selville etsimällä hakusanalla Vastaaja VIP Plus -käyttöliittymän tai mobiilisovelluksen kohdassa Yhteystiedot. Saat vastaajanumeron myös yrityksesi VIP Plus- palvelun pääkäyttäjältä.
Saat ilmoituksen uusista vastaajaviesteistä tekstiviestitse. Vastaajan kuuntelunumero on nähtävillä tekstiviesti-ilmoituksessa. Voit kuunnella vastaajaviestit soittamalla kuuntelunumeroon, mobiilisovelluksessa tai VIP Plus -käyttöliittymässä. 

Huom! Matkapuhelinverkon vastaaja ei ole yhteensopiva VIP Plus -palvelun kanssa ja matkapuhelimen asetuksista ei saa tehdä soitonsiirtoja vastaajanumeroon. 

Ohjevideo: Vastaajaviestien kuuntelu ja oman tervehdyksen äänittäminen 

Voit kuunnella ja poistaa vastaajaviestejäsi seuraavilla tavoilla:
•    Soittamalla vastaajanumeroosi.
•    Mobiilisovelluksessa kohdassa Vastaaja.
•    VIP Plus -käyttöliittymässä kohdassa Vastaaja  

Voit estää vastaajaviestien jättämisen, mikäli yrityksesi VIP Plus -pääkäyttäjä on sallinut sen. Jos et halua vastaanottaa vastaajaviestejä, toimi näin: 

  1. Kirjaudu VIP Plus -käyttöliittymään
  2. Valitse kohta Vastaaja
  3. Paina Vastaajan vieressä olevaa kolmea pistettä ja valitse Lopeta vastaajaviestien vastaanottaminen
  4. Mikäli valinta ei ole näkyvissä, yrityksesi pääkäyttäjä ei ole sallinut toiminnetta

     

Voit äänittää uuden vastaajatervehdyksen tai poistaa tervehdyksen soittamalla vastaajanumeroosi.

Soitettua vastaajanumeroosi, valitse seuraavista:
•    Valinta 4: Toista oma vastaajatervehdys
•    Valinta 5: Tallenna oma vastaajatervehdys
•    Valinta 6: Poista oma vastaajatervehdys

Muita vastaaja-asetuksia, kuten PIN-koodia, hallinnoidaan VIP Plus -palvelun vanhassa versiossa. Vanhaan versioon kirjaudutaan samoilla tunnuksilla, kuin VIP Plus -käyttöliittymään. Huom. Vanhaan versioon ei voi kirjautua sähköpostiosoitteella, ainoastaan palveluun määritetyllä puhelinnumerolla.

Yrityksesi pääkäyttäjä määrittää, tarvitaanko vastaajaan PIN-koodia Suomessa soitetuissa puheluissa. Kun soitat vastaajanumeroon ulkomailta, PIN-koodi vaaditaan aina tietoturvasyistä. Tällä ohjeella pääset määrittämään oman PIN-koodisi. 
 

  1. Kirjaudu VIP Plus -palvelun vanhaan versioon. Käyttäjätunnus on puhelinnumerosi kansallisessa muodossa (0401234567). Mikäli olet unohtanut salasanasi, voit määrittää uuden salasanan kirjautumisikkunassa.
  2. Valitse Koti-välilehti.
  3. Valitse Oma profiili.
  4. Syötä haluamasi PIN-koodi ja vahvista se.
  5. Tallenna asetukset painamalla Muuta PIN-koodi.

Ohjevideo: Vastaaja-asetusten määrittäminen palvelun vanhassa versiossa

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika

Jätä yhteydenottopyyntö


Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste