Vastaaja ja vastaajan asetukset
Tässä ohjeessa kerrotaan, kuinka kuuntelet vastaajaviestisi sekä hallinnoit vastaajan asetuksia VIP Plus -palvelussa.
Pääset hallinnoimaan vastaajaasi soittamalla vastaajanumeroosi. Sen numero on yrityskohtainen ja saat sen selville etsimällä hakusanalla Vastaaja VIP Plus -käyttöliittymän tai mobiilisovelluksen kohdassa Yhteystiedot. Saat vastaajanumeron myös yrityksesi VIP Plus- palvelun pääkäyttäjältä.
Saat ilmoituksen uusista vastaajaviesteistä tekstiviestitse. Vastaajan kuuntelunumero on nähtävillä tekstiviesti-ilmoituksessa. Voit kuunnella vastaajaviestit soittamalla kuuntelunumeroon, mobiilisovelluksessa tai VIP Plus -käyttöliittymässä.
Huom! Matkapuhelinverkon vastaaja ei ole yhteensopiva VIP Plus -palvelun kanssa ja matkapuhelimen asetuksista ei saa tehdä soitonsiirtoja vastaajanumeroon.
Ohjevideo: Vastaajaviestien kuuntelu ja oman tervehdyksen äänittäminen
Vastaaja - käyttäjän ohje
Voit kuunnella ja poistaa vastaajaviestejäsi seuraavilla tavoilla:
• Soittamalla vastaajanumeroosi.
• Mobiilisovelluksessa kohdassa Vastaaja.
• VIP Plus -käyttöliittymässä kohdassa Vastaaja
Voit estää vastaajaviestien jättämisen, mikäli yrityksesi VIP Plus -pääkäyttäjä on sallinut sen. Jos et halua vastaanottaa vastaajaviestejä, toimi näin:
- Kirjaudu VIP Plus -käyttöliittymään
- Valitse kohta Vastaaja
- Paina Vastaajan vieressä olevaa kolmea pistettä ja valitse Lopeta vastaajaviestien vastaanottaminen
- Mikäli valinta ei ole näkyvissä, yrityksesi pääkäyttäjä ei ole sallinut toiminnetta
Voit äänittää uuden vastaajatervehdyksen tai poistaa tervehdyksen soittamalla vastaajanumeroosi.
Soitettua vastaajanumeroosi, valitse seuraavista:
• Valinta 4: Toista oma vastaajatervehdys
• Valinta 5: Tallenna oma vastaajatervehdys
• Valinta 6: Poista oma vastaajatervehdys
Muita vastaaja-asetuksia, kuten PIN-koodia, hallinnoidaan VIP Plus -palvelun vanhassa versiossa. Vanhaan versioon kirjaudutaan samoilla tunnuksilla, kuin VIP Plus -käyttöliittymään. Huom. Vanhaan versioon ei voi kirjautua sähköpostiosoitteella, ainoastaan palveluun määritetyllä puhelinnumerolla.
Yrityksesi pääkäyttäjä määrittää, tarvitaanko vastaajaan PIN-koodia Suomessa soitetuissa puheluissa. Kun soitat vastaajanumeroon ulkomailta, PIN-koodi vaaditaan aina tietoturvasyistä. Tällä ohjeella pääset määrittämään oman PIN-koodisi.
- Kirjaudu VIP Plus -palvelun vanhaan versioon. Käyttäjätunnus on puhelinnumerosi kansallisessa muodossa (0401234567). Mikäli olet unohtanut salasanasi, voit määrittää uuden salasanan kirjautumisikkunassa.
- Valitse Koti-välilehti.
- Valitse Oma profiili.
- Syötä haluamasi PIN-koodi ja vahvista se.
- Tallenna asetukset painamalla Muuta PIN-koodi.
Ohjevideo: Vastaaja-asetusten määrittäminen palvelun vanhassa versiossa
Etsi ohjeita
Ota yhteyttä
Asiointipalvelut
Minun Telia Yrityksille
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen.
Telia Yrityksille -verkkokauppa
Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
Muut asiointipalvelut
TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
MyNebula
Palveluportaali
TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta
IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille
Asiakaspalvelu
Yhteydenotto
0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm
Käyttötuki
Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.
0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Yritysmyynti
Yhteydenotto
Varaa soittoaika
Soita meille
Ma–pe 8–16
(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
Paikalliset yritysmyyjät
Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat
Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.