AKT:n lakko – mahdollista viivästystä toimituksissa, viankorjauksissa sekä paperilaskujen kulussa 15.2. alkaen

Auto- ja kuljetusalan työntekijäliitto AKT on ilmoittanut lakosta 15.2.–21.2.2023. Lakot koskevat kuorma-autoalaa, terminaalitoimintaa, säiliöauto- ja öljytuotealaa. Lakko koskee myös kaikkia Suomen satamia. Lisäksi Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU on ilmoittanut, että osa toiminnoista aloittaa tukilakon 16.–21.2. Telia ei ole osapuolena lakossa.
 
Lakko saattaa aiheuttaa viivästyksiä Telian laite-, verkko- ja varaosatoimituksissa ja viankorjauksessa sekä aiheuttaa viivästyksiä joidenkin asiakkaiden palveluiden suunniteltuihin käyttöönottoihin tai muutoksiin. Useat Telian tuottamat palvelut vaativat toimiakseen laitteen tai SIM-kortin, joiden kuljetuksissa saattaa olla viiveitä. Asiakkaille, joiden toimitus viivästyy, sovitaan uusi toimitusajankohta mahdollisimman pian. Pakettien toimituksissa saattaa olla viivettä arviolta 5 päivää. Kiireellisissä tilanteissa SIM-kortteja voi noutaa Telia Kaupoista. Lähimmän myymälän löydät täältä.

Paperilaskujen toimituksissa voi olla viivettä 5–14 päivää. Lakon aikana laskuja voi tarkastella normaalisti ja maksaa digitaalisissa kanavissa (Minun Telia ja Minun Telia Yrityksille sekä muut yrityspalveluiden portaalit). 
 
Telia varautuu aina kaikkiin poikkeustilanteisiin. Turvaamme kansalaisten turvallisuuden ja yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittiset toiminnot kaikissa poikkeusolosuhteissa.

Medialle

Telian lehdistötiedotteet
sekä viestinnän yhteystiedot.

Siirry sivustolle