Takaisin

Palveluhinnasto

Palveluhinnastosta löydät yritystuotteisiin ja -palveluihin liittyvien toimenpiteiden hinnat.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Toimenpidemaksu veloitetaan useimmiten asiakaspalvelun tekemistä muutoksista. Tiettyjä muutoksia voi tehdä itsepalveluna Yritysportaalissa, mikä on usein veloituksetonta. Joissain tapauksissa niistäkin veloitetaan maksu, jolloin se on merkitty hinnastoon.

Hintoihin lisätään kulloinkin voimassaoleva arvonlisävero. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi, ja Telia pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Mahdollisista muutoksista tiedotetaan etukäteen.

Toimenpiteiden hintakategoriat

Kategoria

Kertamaksu €

Toimenpide XS 3,90
Toimenpide S 9,00
Toimenpide M 25,00
Toimenpide L 85,00
Toimenpide XL 165,00

Palveluihin voidaan soveltaa yhtä tai useampaa yllä olevista palveluhinnoista. Muihin kuin standarditoimenpiteisiin voidaan lisäksi lisätä muita kertamaksuja, jotka näet palvelukohtaisista hinnastoista.

Mobiilipalvelut

 

 

Asiakaspalvelussa

Itsepalveluna

Liittymän avausmaksu* XS XS
Liittymätyypin vaihto,
esim. Sopiva ProLiikkuva Netti Pro
XS XS
Liittymäpaketin vaihto,
esim. Sopiva Pro MSopiva Pro L
XS XS
Liittymän omistussuhteen muutos XS -
Laskutuskoontiryhmän muutos S 0,00
PUK-koodin kysely S 0,00
Estojen ja rajoitusten kytkentä 0,00 0,00
Estojen ja rajoitusten muutos tai poisto** 0,00/S 0,00
Numeropalvelutietojen muuttaminen S 0,00
Soitonsiirron kytkentä S 0,00
SIM-kortin aktivointi S 0,00
Liittymän tilapäisen käyttökiellon poisto S 0,00
Liittymänumeron vaihto S -
Liittymän uudelleenavaus maksamattoman laskun takia S -
Liittymän pika-avaus maksamattoman laskun takia M -


*EU-liittymät, Yritysliittymä, Sopiva Pro, Liikkuva Netti Pro ja Perus Yrityksille.
**Salainen liittymä, Roaming data -esto, Ulkomaan tiedonsiirron käyttökatto, Paikannusesto, Automaattisten GPRS- ja MMS-asetusten lähetysesto, Welcome SMS -esto, netin lisäpaketin tilauksen esto, Telia ID -esto, dataliikenteen esto.

 

Yritysinternet
 

Asiakaspalvelussa

Itsepalveluna

Yritysinternet

MAC-osoitteen vaihto 0,00 -
Lisäpalvelun kytkentä/muutokset M -
Liittymätyypin muutos (kuparista Extra-kuitukaapeliin) M -
Liittymän siirto samassa rakennuksessa/kerta L -
Liittymän kapasiteetin muutos/kerta L -
Liittymän uudelleenavaus verkonhallinnan toimesta L -
Liittymän siirto eri rakennukseen/kerta XL -

Yritysinternet Plus
 

Nopeuden nosto, IP-osoitteiden lisäys L -
Konfigurointimuutos etänä L -
Palvelutason muutos/liittymä L -
Liittymän uudelleenavaus verkonhallinnan toimesta L -
Internetliikenteen muutos rajoitetusta täysin avoimeksi XL -

Yritysinternet langaton

Suljetun liittymän avaus L -
Konfigurointimuutos etänä L -
Kapasiteetin nopeuden nosto L -
IP-osoitteiden lisäys L -
     

 

Liikkuva yritysverkko

 

Asiakaspalvelussa

Itsepalveluna

Käyttöliittymämuutokset asiakkaan puolesta 30 min ma–pe klo 8–16 L -


 

SD-WAN
 

Asiakaspalvelussa

Itsepalveluna

Toimipisteen perustaminen/toimipiste L -


 

Datanet

 

 

Asiakaspalvelun kautta

Itsepalveluna

Palveluluokan muutos

Lisäksi jatkossa uuden palveluluokan mukainen kuukausimaksu

L -

Liittymänopeuden muutos verkonhallinnan toimenpitein

Lisäksi jatkossa uuden liittymän mukainen kuukausimaksu

XL -
Liikenneluokkamuutos (uuden luokan mukainen kk-maksu) XL -
Staattisen reitin muutos XL -
IP-maskin muutos XL -
IP-Helper addressing XL -
IP-avaruuden sitominen asiakaslaitteen liityntään XL -
SNMP-Read oikeudet XL -
SNMP-Trap muutos XL -
Osoitemuunnos (NAT) XL -
BGP Prefix listan muutos XL  -
CPE katseluoikeus (CPE Telnet Access) XL -

 

Viestintäpalvelu VIP

 

 

Asiakaspalvelussa

Itsepalveluna

Uusien käyttäjien lisääminen, Välittäjä- tai Asiakaspalvelija -lisäprofiilien lisätilaukset sekä nykyisen käyttäjäprofiiliversion päivittäminen kattavammaksi M -
Vaihdenumeron muutos L -
Asiakaspalvelunumeron muutos L -
Soittorinkimuutos L -
IVR-palveluvalikon muutos L -
Skype for Business -integraation kanavakapasiteetin muutos L -
Uuden vaihdenumeron konfigurointi XL -
Uuden asiakaspalvelunumeron konfigurointi XL -
Uuden soittoringin konfigurointi XL -
Uuden IVR-palveluvalikon konfigurointi XL -
Konfigurointimuutos/liittymä XL -

 

Muut palvelut

 

 

asiakaspalvelussa

Itsepalveluna

Muun kuin mobiililiittymän omistussuhteen muutos*

S -

Asiakaslaitteen palautus itsepalveluna palautuspussissa

eur/laite/kerta

- M

Asiakaslaitteen poisto käytöstä Telian toimesta

eur/laite/kerta

XL -
Alerta-hälytysliittymän omistussuhteen muutos 100,00 -

Pikatoimituslisä**

 

350,00 -

*Hinta alkaen. Sovelletaan, jos muuta ei ole erikseen palvelukohtaisesti määritelty.

**Sovelletaan, jos muuta ei ole erikseen palvelukohtaisesti määritelty. Koskee vain toimituksia Suomessa.  Saatavuus vahvistetaan tapauskohtaisesti. Pikatoimituslisän lisäksi veloitetaan normaali tapauskohtaisesti sovellettava kertamaksu, esim. palvelun asennusmaksu. 

Yrityslaskutus
 

Asiakaspalvelussa

Itsepalveluna

Laskukopio S 0,00 €
Maksusopimus laskulle S 0,00 €
Liittymän puheluerittely S -
Laskutustietojen muutos S -
Paperilasku 15,00 € 15,00 €
Tiliote M -
Laskun uudelleenkirjoitus M -
Laskun etukäteen lähetys M -
Laskutuskauden muutos M -
Kirjallinen todistus laskun maksamisesta M -
Laskun ja/tai erittelyn toimitus eri osoitteeseen M -
Erittelyn tai siihen liittyvän maksun toimitus muuhun kuin liittymän laskutusosoitteeseen M -
Paperisen asiakirjan postitus kertaluontoisesti M -
Liittymän uudelleenavaus maksamattoman laskun takia:   -
Yrityspuhelinliittymä M -
Yritysnumerointi (CID), hinta per 10 numeron numeroavaruus M -
Yritysinternet ja Yritysinternet Plus L -
Maksumuistutuspalvelu 0,00 € 0,00 €
Muistutuskulut maksun viivästymisestä per erääntynyt saatava 40,00 € -

Muistutuskulu maksun viivästymisestä tarkoittaa samaa kuin laissa saatavien perinnästä oleva Vakiokorvaus perintäkuluista (10 e §). Maksamattomaan saatavaan ei tämän lisäksi kohdistu muita maksuja kuten maksukehotus, maksusopimus (itsepalveluna) ja perintäilmoitus. Voit tilata myös maksuttoman Maksumuistutuspalvelun yritysasiakaspalvelusta tai kytkeä sen itse Yritysportaalissa.

 

Asiakaskohtaiset toteutukset ja muutostyöt

Asiakaspalvelun ja muutoshallinnan asiantuntijatyö on tuntihinnoiteltua. Siihen kuuluvat muun muassa:

  • raporttien rakenteelliset muutokset
  • koulutus
  • asennus
  • organisaatio- ja käyttäjätietojen kerääminen ja dokumentointi toimitusten yhteydessä asiakkaan puolesta.
Asiantuntijan tuntihinnoittelu 165 €*
Asiantuntijan varallaolo 90 €*

*Veloitus alkavalta puolelta tunnilta.

Lisää samasta aiheesta

Yritysliittymien hinnasto

Muiden yritystuotteiden hinnasto

Laskutusraportoinnin hinnasto

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika
Lähetä viesti

 

Ma–pe 8–17 | Vikailmoitukset 24/7
 

Kirjaudu

Yritysportaali

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Yritysportaalissa. 

Kirjaudu


Minun Telia

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu


Lataa sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
 

Chat

Chatissa asiantuntijamme auttavat sinua nopeasti ongelmatilanteissa ja vastaavat kysymyksiisi. 

Avaa chat >

Arkisin 8-17
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen liittymä- ja laitetilaukset pitää toistaiseksi tehdä erikseen. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitevalikoimamme on tilattavissa toistaiseksi eri kaupasta kuin liittymämme. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät