eSIMin käyttöönotto kelloon

Voit käyttää älykelloasi kuin puhelinta mobiiliyhteydellä. eSIM:n ja Yhteys Multi -palvelun avulla älykellosi ei ole riippuvainen puhelimesi verkkoyhteydestä.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Voit tilata eSIMin, eli sähköisen SIM-kortin kelloon, jos yrityksesi on antanut sinulle oikeuden tilata maksullisia lisäpalveluita. Jos et ole varma asiasta, ole yhteydessä yrityksesi liittymäasioita hoitavaan henkilöön.

Huom! Mobiiliyhteyden älykelloon luova Yhteys Multi -palvelu ei toimi tiettyjen Telian yrityspalveluiden kanssa. Jos puhelimessa olevalla pääliittymällä on käytössä jokin näistä palveluista, ei älykellolle voi aktivoida mobiiliyhteyttä eSIM:n ja Yhteys Multi -palvelun avulla. Älykellon kaikki muut ominaisuudet ovat kuitenkin käytettävissä. Kello voidaan liittää matkapuhelimeen Bluetooth-yhteydellä, jolloin verkkopalveluita eli nettiä, viestejä ja puhetta voi käyttää puhelimen mobiililiittymän kautta.

Voit tarkistaa onko kellon käyttöönotto mahdollista puhelimesi nykyisellä liittymällä lähettämällä veloituksetta viesti INFO KELLO numeroon 15400.

Yrityspalvelut, jotka estävät kellon käyttöönoton

Jos haluat aktivoida kellolle liittymän, tulee nämä palvelut poistaa liittymältäsi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai asiakaspalvelun kautta. Käänny asiassa yrityksesi matkapuhelinasioista vastaavan henkilön puoleen.

  • Multi-SIM
  • Poissaolo- ja lomatiedote
  • Mobiiliväylä
  • CID-numero matkapuhelimesta
  • APN-rajoitus Telia Yhteyskäytävässä
  • Tilatieto
  • Laitevuokran laskutusliittymä
  • Saldosopimus
  • Puhelumaksun siirto
  • Puhelun siirto
  • Kaksoiskortti
  • Nordic Call
  • Soitonsiirtojen esto
  • Telia Paikallisnumero, Langaton työpuhelin
  • Langaton kotipuhelin
  • Prepaid
  • DOT
eSIM Samsung Watchiin
  1. Ota älykello ensin käyttöön. Lataa Samsung Galaxy -puhelimeesi Galaxy Wearable-sovellus ja avaa se. Valitse, mitä laitetta olet ottamassa käyttöön ja Yhdistä. Kellosi ja puhelimesi on nyt liitetty pariksi. Tutustu vielä käyttöehtoihin ja valitse Hyväksy. Valitse Seuraava tilataksesi mobiilipalvelun.
  2. Etenet nyt Yhteys Multi -palvelun ostoon. Tunnistaudu ja kirjaudu: käyttäjätunnus on puhelinnumerosi ja salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400.

Löydät tarkemmat kuvalliset ohjeet kuluttaja-asiakkaiden Asiakastuen sivuilta.  

eSIM Apple Watchiin
  1. Ota älykello ensin käyttöön. Avaa iPhonessa Watch-sovellus, lue ja hyväksy käyttöehdot ja salli Apple Watchin käyttää tiettyjä samoja sovelluksia puhelimesi kanssa. Voit määrittää aktiivisuuden tai ohittaa tämän vaiheen. Tutustu SOS-toiminnon kuvaukseen ja Jatka. Valitse Ota käyttöön mobiilidata.
  2. Etenet nyt Yhteys Multi-palvelun ostoon. Tunnistaudu ja kirjaudu: käyttäjätunnus on puhelinnumerosi ja salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400.

Löydät tarkemmat kuvalliset ohjeet kuluttaja-asiakkaiden Asiakastuen sivuilta. 

eSIMin käyttöönotto ei onnistu
  1. Tarkista, että sinulle on annettu oikeudet tilata maksullisia lisäpalveluita
  2. Tarkista, ettei liittymälläsi ole palveluita jotka eivät ole yhteensopivia 
  3. Tarkista, että 4G-puhe on päällä 
  4. Jos eSIMin käyttöönotto ei vieläkään onnistu, ota yhteyttä yritysasiakaspalveluun
Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

eSIM:n käyttöönotto puhelimeen

SIM-kortin aktivointi

SIM-kortin käyttöönotto

Puhelimella ei voi soittaa – mikä neuvoksi?

Saapuvat puhelut eivät tule perille - mitä tehdä?

Tekstiviestit

4G- ja WiFi-puhelut

eSIM laitteenvaihto

Yhteys Multi ja Multi-SIM

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluun

Varaa soittoaika


PK-yritykset

Palvelemme numerossa sekä Telian että Telia Inmics-Nebulan asiakkaita.

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

Palvelemme numerossa Telian suuryritysasiakkaita.

 020 693 693

(mpm/pvm)

 

Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.

Arkisin 8–16 | Vikailmoitukset 24/7
 

Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja

Yrityspalvelut

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
 

Kirjaudu ja hallinnoi

Luo käyttäjätunnus


Työsuhdeliittymä

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu ja hallinnoi


Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

24/7
 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan