Luo tunnukset Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun ja saat kahvin ja suklaapatukan R-kioskilta. Rekisteröidy ja lunasta Ärräkoodi! Rekisteröidy
4G- ja WiFi-puhelut
Telia 4G-puhe (Voice over LTE, VoLTE) -palvelu puhelut ja SMS-viestit toimivat 4G-verkossa. Puhelut yhdistyvät nopeammin, ja niiden aikana voi käyttää 4G-nettiä. Se on kätevää esimerkiksi silloin, kun nettiyhteyttä jaetaan puhelimella. Palvelu mahdollistaa WiFi-puheluiden käyttöönoton.
Telia WiFi-puheluilla puhelut ja SMS-viestit onnistuvat missä tahansa riittävän laadukkaassa WiFi-verkossa. Kytkemällä WiFi-puhelut päälle voit parantaa puheluiden laatua sellaisissa sisätiloissa, joissa matkapuhelinverkon kuuluvuus on heikko.
4G-puhe on automaattisesti liittymällesi kytkettävä palvelu, joka edellyttää yhteensopivan laitteen sekä liittymän, jolla ei ole yhteen sopimattomia palveluita. 4G-puhe on näkyvissä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa sekä Minun Teliassa liittymän lisäpalveluissa. Mikäli liittymälläsi ei ole kyseistä palvelua ja haluaisit ottaa sen käyttöön, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Wifi-puhelut on erikseen kytkettävä palvelu, jolla on myös kytkentä- sekä kuukausimaksu. Kun haluat kytkeä maksullisen WiFi-puhelut työliittymällesi, tarkista ensin yrityksesi liittymäasioita hoitavalta henkilöltä, onko sinulla oikeus maksullisten palvelujen tilaamiseen. Lue lisää liittymän lisäpalveluiden hallinnasta.
Huom! WiFi-puheluiden käyttöönotto vaatii liittymältä 4G-puhe -palvelun.
- Tarkista, tukeeko laitteesi 4G-puheluita.
- Tarkista, onko liittymässäsi alla olevalta listalta löytyviä yrityspalveluja, joiden kanssa 4G-puhelut eivät toimi. Jos haluat liittymälle 4G-palvelun, poista tai pyydä yrityksesi yhteyshenkilöä poistamaan yhteensopimattomat palvelut liittymältä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai asiakaspalvelun kautta.
- Varmista laitteesi asetuksista, että 4G-puhelut ovat käytössä.
Jos olet ostanut puhelimen meiltä vuonna 2020 tai myöhemmin, se tukee 4G-puhetta ja Wifi-puheluita.
Myös toiselta Suomessa toimivalta operaattorilta ostettu puhelin tukee todennäköisesti 4G-puhetta ja Wifi-puheluita. Jos ostit laitteen muusta suomalaisesta verkkokaupasta, tarkista löytyykö ominaisuus laitteen asetuksista. Mikäli laite on ostettu ulkomailta, emme voi taata 4G-puheen tai Wifi-puheluiden osalta sen toimivuutta verkossamme.
Nopein keino testata 4G-puheen toimivuus, on soittaa puhelu ja tarkistaa, pysyykö puhelin 4G-verkossa puhelun aikana. Varmista myös, että olet 4G-verkon peittoalueella. Jos puhelin ei pysynyt 4G-verkossa, tarkista puhelimen asetukset.
Kaikki vuonna 2010 tai myöhemmin päivätyt SIM-kortit tukevat 4G-puheluita. SIM-kortin sarjanumerosta voi päätellä kortin valmistusajankohdan.
- Etsi SIM-kortista sarjanumero. Se on SIM-kortissa joko painettuna tai tulostettuna kortin pintaan.
- Painettuna sarjanumero on muodossa 8935801YY….. (YY = vuosi). YY pitää olla 10 (eli vuosi 2010) tai suurempi.
Pintaan tulostettuna sarjanumero alkaa vuosiluvulla YY (ilman 8935801) ja sama sääntö pätee tässäkin – YY täytyy olla 10 tai suurempi. - Jos SIM-kortin sarjanumeron vuosi on pienempi kuin 10, tilaa uusi SIM-kortti ennen 3G-alasajoa.
SIM-kortin tilaus ja vaihto
- Multi-SIM
- Poissaolo- ja lomatiedote
- Mobiiliväylä
- CID-numero matkapuhelimesta
- APN-rajoitus Telia Yhteyskäytävässä
- Tilatieto
- Laitevuokran laskutusliittymä
- Saldosopimus
- Puhelumaksun siirto
- Puhelun siirto
- Kaksoiskortti
- Nordic Call
- Soitonsiirtojen esto
- Telia Paikallisnumero, Langaton työpuhelin
- Langaton kotipuhelin
- Prepaid
- DOT
Alle on listattu nettipaketit, joissa ei ole 4G tai 5G-tukea. Nettipaketit voivat olla kytkettynä Koneliittymä, Koneliittymä Plus, Yritysliittymä, Liikkuva Laajakaista ja/tai High Speed -liittymiin. Jos käytössäsi on joku alla olevista nettipaketeista, päivitäthän sen ennen 3G-alasajoa.
- Data 10, Data 5 ja Data 2 (vain Koneliittymä/Koneliittymä Plus -liittymissä)
- Telia Data Tunti
- Pikkunetti
- Netti
- Fiksunetti
- Täysnetti
- Taskunetti
- Company data ja Company data Kuukausi / Kuukausi (384kbps)
- Data Porras ja Data Porras Yrityksille
- Data Päivä, Perus, 20 ja 100
- M2M Data 1 MB
- M2M Data 5 MB
- M2M Data 10 MB
Roaming-kumppanimme modernisoivat verkkojaan ympäri maailmaa ja luopuvat pikkuhiljaa vanhoista 2G- ja 3G-verkoistaan. 3G-puhelimet eivät siis enää toimi kaikkialla maailmassa ja vanhan tyyppinen liittymä saattaa estää pääsyn roaming-kumppanin verkkoon. Päivitäthän liittymäsi ja laitteesi uudempaan, jotta yhteydet toimivat jatkossa myös ulkomailla.
3G-verkkojen sulkeminen on vauhdittunut Euroopassa. Jo yli 20 operaattoria yli kymmenessä maassa on sulkenut tai sulkee 3G-verkon tänä vuonna. Joukossa ovat lähinaapureistamme Norja, Tanska ja Liettua ja suosituista matkakohteista mm. Iso-Britannia, Saksa, Hollanti, Italia, Portugali, Kroatia ja Kreikka. Ruotsi ja Viro ovat ilmoittaneet sulkevansa 3G-verkkonsa vuonna 2023.
Huomio Yhdysvaltoihin matkustavat!
Jos matkasi suuntautuu helmikuun 2022 jälkeen Yhdysvaltoihin, voit soittaa AT&T ja Verizon Wireless -operaattoreiden verkoissa puheluita vain, jos liittymälläsi on käytössä Telia 4G-puhe -palvelu ja puhelimessasi on VoLTE roaming -ominaisuus. Liittymälläsi ei myöskään saa olla Data Roaming -estoa.
- Applen puhelimissa VoLTE roaming -tuki tulee iOS15-ohjelmistoversion myötä, joka on tarjolla iPhone 7 -malliin ja sitä uudempiin iPhone-puhelimiin.
- Android-puhelimista vain Samsungin osalta tiedetään, että VoLTE roaming -tuki tulee Android 11 ja 12 -ohjelmistoversioiden päivitysten myötä. Muiden Android-puhelimien osalta VoLTE roaming -tuki kannattaa varmistaa laitteen valmistajalta.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Soita asiakaspalveluun
PK-yritykset
Palvelemme numerossa sekä Telian että Telia Inmics-Nebulan asiakkaita.
(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)
Suuryritykset
Palvelemme numerossa Telian suuryritysasiakkaita.
(mpm/pvm)
Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.
Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja
Yrityspalvelut
Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
Työsuhdeliittymä
Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.
Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
Lähetä viesti
Kirjautuneena
Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat
Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti
Ilman kirjautumista
Voit myös lähettää viestin yleisellä lomakkeella, jolloin otamme sinuun yhteyttä tarvittaessa.
Lähetä viesti lomakkeella
Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää