Puhelinliittymän siirto yritykselle

Näin siirrät puhelinliittymän asiakkaalta toiselle.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Liittymän omistajan muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.

Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin tai oman liittymäsi siirto yrityksesi nimiin.

Siirto tapahtuu ilman katkosta liittymän toiminnassa ja puhelinnumero pysyy samana. Liittymän uusi omistaja voi valita omistussuhteen siirron yhteydessä liittymälle uusimmat palvelut.

Jos olet tekemässä numeron siirtoa toiselle operaattorille, katso ohje tästä.

Siirrä liittymä yrityksellesi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa
  1. Kirjaudu
  2. Valitse Pikalinkit-osiosta Matkapuhelinliittymän siirto yritykselle.
  3. Syötä haluamasi puhelinnumero Siirrettävän liittymän numero -kenttään ja valitse Tarkista.
  4. Valitse oikea vaihtoehto Valtakirja/Siirtokoodi -valikosta ja paina Seuraava.
  5. Avaa matkapuhelinliittymä / SIM-kortillinen liittymä: valitse Jatka  tai valitse ennalta luotu tilausprofiili ja paina Jatka
  6. Täytä haluamasi henkilön käyttäjätiedot.
  7. Valitse haluamasi liittymätyyppi Liittymät matkapuhelimeen -alasvetovalikosta.
  8. Valitse SIM-kortti sekä toivottu aktivointipäivämäärä.
    Huom! Jos yrityksellesi siirrettävä liittymä on toisen operaattorin liittymä, lisääthän haluamasi toimitusosoitteen, johon lähetämme uuden SIM-kortin.
  9. Valitse haluamasi lisäpalvelut
  10. Valitse estot ja rajoitukset.
  11. Tarkista esikatselussa siirtämäsi liittymän tilaustiedot ja lähetä tilaus Vahvista-painikkeesta.


Halutessasi voit myös ladata valtakirjapohjan (pdf) tai käyttää avointa valtakirjaa ja lähettää sen meille viestillä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai lomakkeella.

Mikä on siirtokoodi

Telian siirtokoodi on 9-numeroinen koodi, jota käytetään yhdessä matkapuhelinnumeron kanssa sähköisenä valtakirjana Telian liittymän siirrossa asiakkaalta toiselle.

Työntekijälle

Jos sinulla on Telian liittymä (kuluttaja-asiakkuus) ja tulevan työantajasi liittymät ovat Telian liittymiä, voit luoda siirtokoodin Minun Telia-palvelussa ja toimittaa sen tulevan työnantajasi Minun Telia Yrityksille-asiointipalvelun pääkäyttäjälle. Siirtokoodi toimii valtakirjana, jolloin ei tarvita paperista valtakirjaa allekirjoituksineen.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjälle

Jos tiedät että yritykseen tulevalla työntekijällä on Telian liittymä, pyydä häntä luomaan siirtokoodi. Voit hyödyntää sitä liittymän siirrossa yritykseenne ja näin vältytte paperisten valtakirjojen luomiselta.

 

Muut tavat

Voit myös ottaa yhteyttä

kirjautuneena chatissa, tai

 soittamalla yritysasiakaspalveluun

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan