Jotta ryhmävastaajan jäsenet voivat kuunnella ryhmävastaajaan jätettyjä viestejä soittamalla, tulee luoda ryhmävastaajan kuuntelunumero. Ryhmävastaajaan jäsenille voidaan lähettää sähköposti- tai tekstiviesti-ilmoitus saapuneista ryhmävastaajan viesteistä tai ryhmävastaajan viestit voidaan lähettää ryhmävastaajan jäsenille sähköpostin liitteenä. Ilmoitusasetukset määritetään ryhmävastaajan asetuksissa VIP Kotisivulla. Ryhmän jäsenet voivat kuunnella ryhmävastaajaan jätetyt viestit myös VIP Kotisivulla valitsemalla Postilaatikko ja Ryhmävastaaja.
Ryhmävastaajan kuuntelunumeron luominen
Yhtä ryhmävastaajan kuuntelunumeroa voidaan käyttää organisaation kaikkien ryhmävastaajaviestien kuuntelemiseen. Ryhmävastaajaviestit toistetaan käyttäjäryhmien perusteella. Ryhmävastaajan kuuntelunumeroon soittava henkilö kuulee ainoastaan niiden ryhmävastaajien viestit, joihin hän kuuluu. Lisäksi ryhmävastaajan viestien kuunteluun kuuntelunumeron kautta vaaditaan PIN-koodi, joka ilmoitetaan ryhmävastaajan jäsenille tekstiviesti- ja sähköposti-ilmoituksessa.
- Kirjaudu VIP Kotisivulle.
- Valitse järjestelmänvalvojan näkymässä Toimintonumerot ja Vastaajanumerot.
- Valitse Uusi vastaajan hakunumero.
- Valitse numero ryhmävastaajalle klikkaamalla Näytä käytettävissä olevat numerot. Mikäli numeroita ei ole saatavilla, tee palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai ota yhteyttä Telian asiakaspalveluun.
- Mikäli ryhmävastaajaviestejä kuuntelevat ainoastaan organisaation VIP-käyttäjät, voit käyttää järjestelmässä saatavilla olevia 8-alkuisia numeroita (numerot välillä 8000-8099). Ainoastaan organisaation VIP-käyttäjät voivat soittaa 8-alkuisiin numeroihin, mikä lisää ryhmävastaajan tietoturvaa.
- Valitse valikosta Ryhmän postilaatikko kohdassa Tyyppi
Mitkä estoryhmät koskevat tätä ryhmänumeroa: ei käytettävissä.