Toimintonumerot

Tästä löydät tietoa toimintonumeroista sekä käydään läpi yleisimmät käyttötapaukset palvelunumeroina käytettäville toimintonumeroille.
Tämä ohje on yritysasiakkaille

Toimintonumeroja käytetään VIPissä pääasiallisesti yrityksen palvelunumeroina, eli asiakkaat soittavat toimintonumeroon yritystä tavoitellessaan. Toimintonumeroita voidaan käyttää myös muihin tarkoituksiin, esimerkiksi IVR-valikoissa tai puheluohjauksien tekemiseen.

Toimintonumero voi olla valtakunnallinen yritysnumero (esim. 020-alkuinen), mobiilinumero tai paikallisnumero (esim. 02-alkuinen numero). Toimintonumerot eivät ole kenenkään henkilökohtaisia numeroita

Palvelunumeroina käytetään kolmea erityyppistä toimintonumeroa. Niitä ovat ACD-ryhmä (asiakaspalvelunumero), Välittäjäryhmä (vaihteen numero) ja Tavoitettavuusketjuryhmän numero (soittorinki, hunt group).

Alla on kuvattu yleisimmät käyttötapaukset palvelunumeroina käytettäville toimintonumeroille.

Asiakaspalvelunumeroa käytetään esimerkiksi suorana numerona yrityksen asiakaspalveluun. Asiakaspalvelunumeroon on liitettävissä aikaohjaus, tervetulotiedote, jonotus, puheluiden ohjaus agenttien taitotason mukaan, IVR-valikot ja takaisinsoitto. Asiakaspalvelunumeron vastausryhmään kuuluvilla käyttäjillä tulee olla Multi- tai Mobiili Plus -käyttäjäprofiili. Lisäksi asiakaspalvelunumeroiden hyödyntäminen edellyttää yritystasoista VIP Asiakaspalvelija -profiilia jokaista samaan aikaan kirjautuneena olevaa käyttäjää kohden

Välittäjäryhmää käytetään vaihteissa, eli puheluun vastaava henkilö yleensä siirtää puhelun eteenpäin. Numeroon on liitettävissä aikaohjaus, tervetulotiedote, jonotus, puheluiden ohjaus agenttien taitotason mukaan, IVR-valikot ja takaisinsoitto. Numerossa on saatavilla runsaasti ominaisuuksia, esim. laajennettu henkilöhaku, muiden tilatiedon vaihtaminen, välitys varattuun numeroon jne. Vaihdenumeron vastausryhmään kuuluvilla käyttäjillä tulee olla Multi-käyttäjäprofiili. Lisäksi vaihdenumeroiden hyödyntäminen edellyttää VIP Välittäjä -profiilia
jokaista samaan aikaan kirjautuneena olevaa käyttäjää kohden.

Soittorinkiä (hunt group) voidaan käyttää esimerkiksi silloin, kun halutaan asiakaspuhelun soivan yhtäaikaisesti usealla käyttäjällä tai ensin pisimpään vapaana olleella käyttäjällä. Numerossa on käytettävissä aikaohjaus, eli se voi olla auki esim. arkisin klo 8-16 ja suljettuna muina ajankohtina. Soittorinkiin kuuluvalla käyttäjällä voi olla käytössään mikä tahansa käyttäjätasoinen VIP-profiili ja soittoringin käyttö ei vaadi yritystasoisia profiileita.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan