Tietokoneet huolletaan On-site-huoltona tai Carry-in-huoltona.
On-site-palvelussa huoltohenkilö tulee tarvittaessa paikan päälle korjaamaan laitetta.
Carry-in-huoltopalvelussa sinua ohjeistetaan toimittamaan laite huoltoon. Tietokoneiden vakuutus korvaa vakuutusehtojen mukaisesti takuun ulkopuolisia vikoja, jolloin maksat vain omavastuun.
Tarkistathan, onko tietokoneellasi palvelulaitesopimus, jossa on lisäpalveluna laajennettu takuu, joka on voimassa koko sopimuskauden ajan. Lisäksi tietokoneilla on valmistajasta riippuva takuuohjelma, johon saattaa kuulua esim. valmistajan oma tekninen tuki (esim. AppleCare Protection Plan).
Tietokonevalmistajien tukisivustoilla voit halutessasi tarkistaa laitteesi takuutiedot ja tutustua tarkemmin laitekohtaisiin ohjeisiin.
Ennen kun toimitat tietokoneen huoltoon
- Varmuuskopioi laitteesi kaikki tiedot laitteen valmistajan ohjeiden mukaisesti, jotta tärkeät tietosi pysyvät tallessa
- Jos tietokoneessasi on SIM-kortti, poista se laitteestasi huollon ajaksi, jos haluat käyttää sitä jossain muussa laitteessa
Huom! Tietokoneen käyttöjärjestelmään tai sovelluksiin liittyvät viat eivät kuulu huoltopalveluumme.
Näin tilaat huollon palvelulaitteelle
- Kirjaudu sisään
- Valitse Hallinta-osion alta Hallintarekisteri
- Valitse haluamasi laite klikkaamalla sen IMEI/SRNO-koodia
- Valitse laitteen nimen alta Tilaa huolto
- Täytä lomake huollon tilaamiseksi ja valitse Vahvista huoltopyyntö
- Saat huoltopyyntösi yhteydessä tarkemmat ohjeet, jotka riippuvat tietokoneesi mallista
Laitevalmistajien tukisivustot
Tutustu laitekohtaisiin ohjeisiin valmistajien tukisivustoilla.
Apple
Dell
HP
Huawei ja Honor
Lenovo
Microsoft Surface