Lomalle lähdössä? Katso näppärät vinkit loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen Lue lisää

Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Laskutuspalvelu yrityksille

Hyödynnetäänkö yrityksessäsi laskua osana asiakaskokemusta? Räätälöi yrityksesi näköinen laskutus vaikkapa laskun digitalisoinnilla ja personoinnilla.

Laskujen välittämisen uusi aika

Laskutus on nykyään paljon muutakin kuin kirjekuorien postitusta – voit hyödyntää laskua markkinointikanavana ja suunnitella sen osaksi kokonaisvaltaista, digitaalista asiakaskokemusta. Sähköisellä laskulla voit viestiä yrityksesi ympäristöystävällisistä arvoista ja luoda positiivista brändi-imagoa sekä jopa puolittaa laskutuskustannukset.

Miksi valita Telia Laskunvälitys?

Telia Laskunvälitys taipuu moneen – perinteisempään tai modernimpaan laskutukseen. Kun laskutus hoidetaan yhtenä kokonaisratkaisuna, kulut tippuvat jopa puoleen ja laatu paranee. Suomen suurimpana laskuttajana n. 24 miljoonalla lähetetyllä laskulla vuosittain, olemme perillä laskuttajan ja asiakkaan tarpeista ja tiedämme, miten hyödyntää laskun koko potentiaali. Tarvittaessa asiantuntijamme ovat aina langan tai verkon päässä sinua tukemassa.

 

 tiesitkö?

Sähköinen laskutus pienentää hiilijalanjälkeä merkittävästi. 100 000 paperilaskua vuodessa vastaa viittä euroopanlentoa, kun taas samainen määrä e-laskuja vastaa 1,5 lentoa.

Ota käyttöön laskutuksen kokonaisratkaisu

Palvelun käyttöönotto suunnitellaan yhdessä asiantuntijan kanssa.

Telia Laskunvälitys


Telia Laskunvälitys sisältää halutessasi kaikki myyntilaskuprosessin vaiheet: laskujen ulkoasusuunnittelun, laskujen tuottamisen ja lähettämisen, arkistoinnin sekä raportoinnin. Saat laskutusoperoinnin joko sähköisenä laskuna tai perinteisenä paperilaskuna. Palvelu sopii yrityksille, jotka lähettävät vuodessa yli 100 000 laskua.

Palvelu hinnoitellaan tapauskohtaisesti.
 

Pyydä tarjous
 

Palvelun ominaisuudet

Laskutusprosessit

Palvelun pystyttämisen jälkeen huolehdimme koko laskutusprosessista – laskujen lähettämisestä aina mahdolliseen perintään saakka. Perinteisten paperilaskujen kohdalla hoidamme myös tulostuksen, kuorituksen ja postituksen.

Ulkoasusuunnittelu

Laskun ulkoasu voidaan yksinkertaisimmillaan toteuttaa käyttäen geneeristä laskupohjaa. Jos yritys haluaa personoida oman laskupohjan käyttämällä vapaasti omia värejään ja logojaan, tämä pystytään toteuttamaan lisähintaan.

Esilläpito ja arkistointi

Esilläpitopalvelulla lasku esitetään asiakkaalle sähköisessä muodossa määrätyn ajan. Laskuun ohjataan uniikilla linkillä verkkopankista tai sähköpostilaskusta. Arkistointipalvelu on pitkäaikainen käyttöarkisto. Arkistoimme vastaanotetun myyntilaskudatan liitteineen erikseen määritellyn ajan.

Raportointi

Sopimuksessa määritellään palvelutaso, jota seurataan ja raportoidaan asiakkaalle säännöllisesti. Palvelun laadun seurantaan ja kehittämiseen liittyviä asioita käsitellään säännöllisesti laatupalavereissa. Säännölliseen raportointiin sovellettavista raportointimalleista ja -käytännöistä sovitaan erikseen. 

Mobiililaskukanavat

Voit ottaa käyttöösi myös modernin mobiililaskutuksen. Mobiililaskutuksella parannat asiakaskokemusta, sillä se on kuluttajalle hyvin kätevä ja nopea tapa maksaa. Mobiililaskukanavinamme ovat MobilePay ja Kivra. 

Mobilepay on maksamiseen tarkoitettu aplikaatio, jota asiakas käyttää omalla puhelinnumerollaan. Mobilepaylla asiakas voi maksaa laskunsa kätevästi ilman verkkopankkiin tunnistautumista. 

Kivra sen sijaan on ilmainen, digitaalinen postilaatikko, joka kokoaa asiakkaan saamat laskut yhteen paikkaan käsiteltäviksi.

Lisätietoa sähköisesta laskutuksesta

Voisiko yrityksenne sähköisenä kulkevien laskujen osuutta parantaa? Saat laskutusoperoinnin vaihtoehtoisesti joko sähköpostilaskuna, e-laskuna (kuluttajille) tai verkkolaskuna (yrityksille).

Miksi valita sähköinen laskutus?

Kannustamme siirtymään sähköiseen laskuttamiseen. Laskutuksen sähköistäminen, eli laskutuksen siirtäminen paperista digitaalisiin kanaviin kuten sähköpostilaskuksi, e-laskuksi ja/tai verkkolaskuksi, puolittaa kulut sekä viestii ympäristöystävillisistä arvoista.

Mikä on sähköpostilasku?

Sähköpostilasku korvaa perinteisen paperilaskun. Sähköpostilaskussa asiakas saa sähköpostiviestin, josta näkee laskun perustiedot. Niiden avulla asiakas pystyy maksamaan laskun. Sähköpostiviesti sisältää myös virtuaaliviivakoodin, jonka avulla asiakas voi vaivattomasti siirtää maksamiseen tarvittavat tiedot omaan verkkopankkiinsa.

Mikä on e-lasku?

E-laskun avulla asiakas pystyy vastaanottamaan laskun suoraan omaan verkkopankkiinsa.Tällöin asiakas tarkistaa ja maksaa e-laskun suoraan verkkopankistaan tai hyödyntää pankkinsa tarjoamaa automaattimaksamista. Myös verkkopankista asiakas pystyy siirtymään laskujen esilläpitopalveluun. E-laskut perustuvat Finvoice-standardiin ja sen mukaisiin toiminnallisuuksiin. Lisätietoja löydät www.finvoice.info.

Mikä on verkkolasku?

Lasku välitetään sähköisesti vastaanottajan käyttämälle verkkolaskuoperaattorille tai pankille. Telia huolehtii tarvittavista jakelukanavakohtaisista esitystapamuunnoksista (Finvoice-XML, TEAPPS-XML), jolloin laskun lähettäjä voi lähettää kaikki laskut samassa etukäteen sovitussa teknisessä muodossa riippumatta siitä, missä muodossa laskun vastaanottaja ne haluaa.

 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen liittymä- ja laitetilaukset pitää toistaiseksi tehdä erikseen. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitevalikoimamme on tilattavissa toistaiseksi eri kaupasta kuin liittymämme. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät