Loma- tai poissaoloviestin asettaminen

Näin rauhoitat puhelinliikennettäsi VIP-palvelun poissaoloviestillä.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Lomaviesti ja Poissaoloviesti ovat aktiviteettina käteviä silloin, kun haluat rauhoittaa puhelinliikennettäsi. Kyseiset aktiviteetit ovat toiminnalta ja logiikalta samanlaiset: soittajalle kerrotaan, että olet lomalla tai poissa työpaikalta.

Aktiviteetin ollessa päällä, soittajalle kuuluu heti loma/poissaoloviesti ja puhelu ohjautuu vastaajaan (vaikka se ei normaalisti olisi käytössä). Soittajan on kuitenkin mahdollista myös valita numero 2, jolloin puhelu yhdistyy sinulle. Tämä on etenkin hyödyllistä silloin, kun työpuhelimesi on käytössä myös vapaa-ajalla.
 

Loma- ja poissaoloviestin asettaminen

Loma- ja poissaoloviesti -aktiviteetit asetetaan  ja ajastetaan samalla tavalla kuin muutkin aktiviteetit. 

Aktiviteetin asettaminen

Loman ajastaminen

Ohjevideo: Loma- ja poissaoloviestin ajastaminen VIP Softphonessa

Ohjevideo: Loma- ja poissaoloviestin ajastaminen VIP mobiilisovelluksessa

 

Työasiat kollegalle lomasi aikana

Voit lisätä VIP-palvelun asetuksista lomaviestiisi puhelun ohjaus -mahdollisuuden, jolloin puhelu siirtyy valinnalla 1 toiseen numeroon, esimerkiksi kollegallesi.

Puhelun ohjaus toiseen numeroon

Läheisten soitot lomaviestisi ohi

Lisäksi voit halutessasi käyttää lomaviestin yhteydessä ohituslistaa. Tällöin kun määrittelemäsi yhteystiedot soittavat sinulle, he ohittavat lomaviestisi ja puhelu ohjautuu sinulle suoraan.

Ohituslista
 

Huom! Mikäli loma- tai poissaoloviesti -aktiviteettien puheluohjauksiin on tarvetta tehdä muita kuin ohjeen mukaisia muutoksia, olethan yhteydessä yrityksesi VIP-palvelun pääkäyttäjään.

Video: Puhelun ohjaus toiseen numeroon VIP Softphonella

Jos sinulla on tuuraaja loman ajan tai haluat ohjata puheluita vaihteeseen, voit määrittää VIP-kotisivulla vastaajan asetuksiin, että valinnalla 1 puhelu siirtyy toiseen numeroon. Tällöin soittaja kuulee tiedotteena lomaviestissä: "Tavoittelemasi henkilö on lomalla. Työhön liittyvissä asioissa, paina 1. Jos haluat puhelun siirtyvän tavoittelemallesi henkilölle, paina 2."

Puhelun ohjaus määritellään vastaajan asetuksissa
  1. Valitse VIP-kotisivulla ylävalikosta Palvelut -> Vastaajan asetukset
  2. Lisää tervehdykseen asiakaspalvelumahdollisuus = Kyllä (tiedotteessa soittajalle kerrotaan: Työasioissa paina 1)
  3. Jos lisäät, siirrä tähän asiakaspalvelunumeroon (esim. +4655512345) -kohtaan anna haluttu puhelinnumero kansainvälisessä muodossa.
  4. Muista asetuksista ei tarvitse välittää.
  5. Klikkaa Käytä. Nyt puhelussa tarjotaan valintaa 1.
  6. Kun palaat lomilta, muuta asetuksiin Lisää tervehdykseen asiakaspalvelumahdollisuus -kohtaan "Ei".

Ohjevideo: Puhelun ohjaus toiseen numeroon VIP Softphonella

 

Huom! Asetusta ei voi ajastaa. Jos asetus on päällä ja aktiviteettisi on esimerkiksi Tavoitettavissa, kaikissa vastaajaan asti menevissä puheluissa soittajalle tarjotaan valintaa 1.

Video: Puhelun ohjaus toiseen numeroon VIP mobiilisovelluksella

Jos sinulla on tuuraaja loman ajan tai haluat ohjata puheluita vaihteeseen VIP mobiilisovelluksen kautta, katso alla oleva ohjevideo.

Ohjevideo: Puhelun ohjaus toiseen numeroon VIP mobiilisovelluksella

Kontaktin lisääminen ohituslistalle

Tärkeitä henkilöitä, kuten sukulaisia, ystäviä tai lapsia varten voit tehdä ohituslistan, jolloin heidän ei tarvitse soittaessa kuunnella lomatiedotettasi. Ohituslista tarkoittaa käytännössä kaikkia niitä kontakteja, joiden kontaktityypiksi on määritelty VIP (Very Important Person) eli sydänsymboli. Ohituslistalaisten määrää ei ole rajoitettu ja helpointa ohituslista on tehdä mobiilisovelluksella.

Huom! Numeron täytyy olla ensin lisättynä VIP-palveluun kontaktiksi, ennen kuin sen voi määritellä VIP-kontaktityypiksi. Näin lisäät ulkoisen numeron kontaktiksi

Mobiilisovelluksella
  1. Avaa mobiilisovellus.
  2. Oletuksena sovellus avautuu Kontaktit-välilehdelle.

    Jos ei, pyyhkäise vasemmalta oikealle valikko auki ja valitse Kontaktit-välilehti.
  3. Etsi ja valitse haluttu työkaveri.
  4. Kontaktin tiedoissa oikeassa ylälaidassa näkyy kontaktin tila, yleensä tähti. Klikkaa symbolia.
  5. Valitse symboliksi sydän eli VIP.
  6. Kontakti on nyt ohituslistalainen.

VIP-kotisivulla
  1. Avaa kotisivulla yläreunasta Kontaktit-välilehti.
  2. VIP-kontaktit kohdassa, klikkaa Lisää kontakti.
  3. Etsi ja valitse haluttu kontakti.
  4. Klikkaa Lisää tämä kontakti.
  5. Kontakti on nyt ohituslistalainen.
 
Loman ajastaminen

Aktiviteetti ajastetaan VIP-palvelussa Tuleva olotila -välilehdessä. Löydät tarkat ohjeet ohjeesta: Tavoitettavuuden eli aktiviteetin asettaminen

Määriteltyäsi loma- tai poissaoloviestille päättymisajankohdan, soittajalle kerrotaan viestissä, milloin olet seuraavan kerran tavoitettavissa. Soittajalle annetaan mahdollisuus päästä läpi painamalla puhelun aikana numeroa 2, jolloin puhelu ohjautuu sinulle. Jos soittaja ei tee kyseistä valintaa, puhelu ohjautuu vastaajaasi. 

Lomalla-tiedote soittajalle VIP softphonella

Alla olevan linkin takaa löydät ohjevideon, jossa opastetaan kuinka ajastat lomalla-tiedotteen softphonen kautta

Ohjevideo: Lomalla tiedote soittajalle VIP Softphonella.

Lomalla-tiedote soittajalle VIP mobiilisovelluksella

Alla olevan linkin takaa löydät ohjevideon, jossa opastetaan kuinka ajastat lomalla-tiedotteen VIP mobiilisovelluksen kautta.

Ohjevideo: Lomalla tiedote soittajalle VIP mobiilisovelluksella.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Soita käyttötukeen

 

Käyttötuki auttaa asennus-, käyttö- ja ongelmatilanteissa puhelimitse tai yrityksenne tiloissa.
Lue lisää

 0600 15 500

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))

Ma–pe 8–20, la 9–16.30
 

Yritysmyynti

 Varaa soittoaika
Jätä tarjouspyyntö


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityspisteet

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Löydä lähin Telia Kaupan yrityspiste


PK-yritysten yritysmyynti

0200 20 300
Arkisin 8–16
(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan