Soitonsiirto VIP-palvelussa

Näin ohjaat saapuvan puhelun suoraan toiseen numeroon VIP-palvelussa.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Soitonsiirrolla tarkoitetaan saapuvan puhelun ohjausta suoraan toiseen numeroon. Voit tehdä VIPissä kahdenlaisia soitonsiirtoja:

  • aktiviteettiin sidotun soitonsiirron (Aktiviteetin ohjaus)
  • suoran siirron (Ohjausnumero).
Aktiviteetin ohjaus

Aktiviteetin ohjauksessa määrität ensin tietylle aktiviteetille ohjauksen ja kun haluat ohjata puhelut jonnekin muualla, vaihdat vain aktiviteettia. Älä kuitenkaan tee aktiviteetin ohjausta Poissaolo- tai Lomaviesti-aktiviteeteille.

Aktiviteetin ohjaus Mobiilisovelluksessa

  1. Avaa mobiilisovellus, Pyyhkäise sovelluksessa oikealta vasemmalle saadaksesi valikon auki.
  2. Valitse Siirto -otsikon alta Ei siirtoa.
  3. Paina oikean yläreunan plus -ikonia.
  4. Valitse missä aktiviteetissa haluat soitonsiirron tapahtuvan.
  5. Anna numerokenttään se puhelinnumero kansainvälisessä muodossa, johon haluat puheluiden ohjautuvan kyseisellä aktiviteetilla. Paina oikean yläkulman oikein-merkkiä.
  6. Aktiviteetin ohjaus on nyt valmis. Saat aktivoitua soitonsiirron asettamalla itsellesi aktiviteetin, johon siirto tehtiin. Kun aktivoit sen, kaikki puhelusi ohjautuvat haluttuun numeroon.

Voit poistaa aktiviteetin ohjauksen klikkaamalla sitä parin sekunnin ajan ja valitsemalla ponnahdusikkunasta Poista ohjaus.

Aktiviteetin ohjaus tietokoneen Softphonella

  1. Avaa VIP Softphone -sovelluksessa Työkalut ja sieltä Aktiviteetin ohjaukset.
  2. Valitse Aktiviteetti, syötä puhelinnumero kansainväisessä muodossa kohtaan Aktiviteetin ohjaus ja valitse Tallenna.
  3. Aktiviteetin ohjaus on nyt valmis. Kun vielä aktivoit sen, kaikki puhelusi ohjautuvat haluttuun numeroon.

Voit poistaa aktiviteetin ohjauksen valitsemalla sen ja klikkaamalla roskakoria.

Aktiviteetin ohjaus VIP-kotisivulla

  1. Valitse kotisivulla ylävalikosta Palvelut ja sieltä Aktiviteetin ohjaus.
  2. Valitse Lisää aktiviteetin ohjaus. Määritä aktiviteetti, anna Ohjausnumero-kenttään puhelinnumero kansainvälisessä muodossa ja valitse Tallenna.
  3. Aktiviteetin ohjaus on nyt valmis. Kun vielä aktivoit sen, kaikki puhelusi ohjautuvat haluttuun numeroon.

Voit poistaa aktiviteetin ohjauksen punaisesta ruksista.

Suora soitonsiirto

Voit tehdä suoran soitonsiirron VIP-palvelun kotisivuilla käyttäjän näkymässä.

  1. Valitse palvelun kotisivun ylävalikosta Palvelut.
  2. Valitse Ohjausnumero.
  3. Aseta puhelinnumero kansainvälisessä muodossa ja valitse Käytä.
Soitonsiirto soittamalla (toiminnekoodi)
Soitonsiirto toiminnekoodilla

Toiminnekoodilla 987 voit aktivoida ja poistaa soitonsiirron. Tällöin soitonsiirto ei linkity Aktiviteettiin vaan kyseessä on ihan puhdas soitonsiirto Aktiviteetista huolimatta.

Soitonsiirron aktivointi 

Soitonsiirto aktivoidaan toiminnekoodilla 987 + puhelinnumero johon soitonsiirto ohjataan.
Esimerkki: puhelimen numerovalitsimella valitaan numero 9870401234567 ja painetaan soitto-näppäintä. Puhelimesta kuuluu tiedote "toiminne otettu käyttöön".  Soitonsiirto on nyt aktiivinen.

Soitonsiirron poistaminen

Soitonsiirto poistetaan soittamalla numeroon 987. 
Esimerkki: puhelimen numerovalitsimella valitaan numero 987 ja painetaan soitto-näppäintä. Puhelimesta kuuluu tiedote "toiminne poistettu käytöstä". Soitonsiirto ei ole enää käytössä.

Huom! Matkapuhelinverkon soitonsiirtojen käyttämistä ei suositella VIP-palvelun yhteydessä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

 Varaa soittoaika
Jätä tarjouspyyntö


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityspisteet

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Löydä lähin Telia Kaupan yrityspiste


PK-yritysten yritysmyynti

0200 20 300
Arkisin 8–16
(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan