Telia Play -sovelluksen käyttöönotto

Täältä löydät ohjeet Telia Play -sovelluksen käyttöönottoon sekä sisältöjen katsomiseen.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Tiivistetysti Telia Play -sovelluksen käyttöönotto toimii näin, kun olet tilannut sovelluksen ja haluamasi kanavapaketit:

  1. Tee Telia Play -käyttäjätunnuksen käyttöönotto. Saat salasanan tekstiviestillä muutaman minuutin kuluessa tilaamisesta. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi.
  2. Lataa Telia Play -sovellus puhelimelle, tabletille tai älytelevisiolle tai mene nettiselaimella osoitteeseen teliaplay.fi.
  3. Kirjaudu palveluun Telia Play -käyttäjätunnuksella ja aloita katselu.

Voit käyttää Telia Play -sovellusta puhelimeen, tablettiin ja älytelevisioon ladattavalla sovelluksella sekä nettiselaimella osoitteessa teliaplay.fi. Sovellus on myös peilattavissa televisioon Chromecastin tai Apple TV:n avulla.

Tarkista tuetut laitteet ja selaimet

Katso alta tarkemmat neuvot Telia Play -sovelluksen käyttöönottoon.

Telia Play -tilauksen jälkeen saat salasanan tekstiviestinä puhelimeesi. Salasanan saapumiseen menee normaalisti enintään 15 minuuttia tilauksen tekemisestä. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi.

Jos et ole saanut tekstiviestiä, toimi näin:

  • Tarkista ajankohtaiset häiriötiedotteet yleisten häriötilanteiden varalta.
  • Jos sähköpostiosoitteesi on jo rekisteröity toiselle Telia Play -sovelluksen käyttäjätunnukselle, et saa salasanaa tekstiviestinä vaan sähköpostiisi lähetetään linkki, josta pääset luomaan tunnukset. Muista tarkistaa roskapostikansio, sillä sähköposti voi joskus päätyä sinne.
  • Jos viestiä ei löydy, voit aktivoida tilin kirjautumalla Minun Teliaan ja menemällä siellä Liittymäni ja palveluni -osioon, jossa TV-palveluissasi pitäisi näkyä aktivoimaton tili. Valitse Aktivoi tunnus.

Aktivointi onnistuu myös Minun Telia -sovelluksessa. Asiakaspalvelumme auttaa sinua tarvittaessa.

Löydät myös ohjeet unohtuneen käyttäjätunnuksen tai salasanan palautukseen.

Käyttääksesi Telia Playta älypuhelimella tai tabletilla, lataa Telia Play -sovellus laitteesi sovelluskaupasta.

Button text
Button text

Tarkista tuetut laitteet 

  1. Avaa Telia Play -sovellus tai mene nettiselaimella osoitteeseen teliaplay.fi.
  2. Valitse valikosta "Kirjaudu".
  3. Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi.

Onko salasana tai käyttäjätunnus unohtunut?

Suosittelemme ottamaan käyttöön kirjautumisen kaksivaiheisella tunnistautumisella, joka tekee tunnusten käytöstä turvallisempaa.

Monellako laitteella voi olla yhtäaikaa kirjautunut tai katsella sisältöjä?
Tarkista laitemäärät

Voit käyttää Telia Playta myös osoitteessa teliaplay.fi. Käytä kirjautumiseen tuttua Telia Play -käyttäjätunnustasi. Selainta ja laitteita koskevat samat rajoitukset käyttäjämäärissä.

Tarkista tuetut nettiselaimet

Chromecastin avulla voit katsoa Telia Play -sovelluksen ohjelmia televisiostasi ja mobiililaitteesi toimii kaukosäätimenä. Chromecastia voit käyttää Telia Play -sovelluksen kanssa Android-älypuhelimilla ja -tableteilla, sekä Applen mobiililaitteilla.

Huomioitavaa:

  • iOS14-päivityksen jälkeen Applen laitteilla tarvitsee erikseen hyväksyä Chromecastin käyttö Telia Play -sovelluksessa. Kun Chromecast-lähetyksen aloittaa sovelluksen Chromecast-kuvakkeesta, sovellus ilmoittaa "Yhteys kotiverkkoon tarvitaan Chromecast-laitteiden löytämiseen". Tämä tarvitsee hyväksyä, jotta Chromecastia voi käyttää. Jos lupaa ei anna, häviää Chromecast-kuvake sovelluksesta, eikä sovellus kysy sitä uudestaan. Asetuksen pystyy muuttamaan jälkikäteen laitteen asetuksista seuraamalla polkua "Asetukset" > "Telia Play" . Kytke siellä "Lähiverkko"-valinta päälle.
Mitä tarvitsen?
  • Chromecast-mediasoittimen, joka liitetään television HDMI-liittimeen. Laite voi olla 2. sukupolven Chromecast tai sitä uudempi. Tarkista valmistajan sivuilta ohjeet laitteen käyttöön.
  • iOS- tai Android-laitteen, jossa on Telia Play -sovellus. Varmista, että käytät sovelluksen uusinta versiota.
  • Telia Play -käyttäjätunnuksen.
  • Chromecastin ja älypuhelimen tai tabletin yhdistettynä samaan wifi-verkkoon.

Tarkista tuetut laitteet

Kuvan siirtäminen televisioon Chromecastilla
  1. Varmista, että laitteesi ja Chromecast on kytketty samaan wifi-verkkoon. Käynnistä sitten Telia Play -sovellus tabletissasi tai älypuhelimessasi ja kirjaudu.
  2. Klikkaa sovelluksen oikeassa yläkulmassa olevaa suoratoistokuvaketta. Toiston aikana kuvake löytyy ruudun oikeasta alakulmasta.
  3. Valitse laite, johon haluat siirtää sisällön.
  4. Valitse sovelluksessa haluamasi ohjelma, niin se näkyy televisiossasi. Kun Chromecast on käytössä, suoratoistokuvake muuttuu liilaksi.
  5. Voit käyttää älypuhelintasi tai tablettiasi normaalisti, kun ohjelmaa toistetaan televisiossasi. Paina vasemman yläkulman kuvaketta, niin kontrollit pienenevät ruudun alareunaan ja voit selata sovelluksen sisältöjä.
  6. Toiston lopettamiseksi paina suoratoistokuvaketta ja valitse "Stop Casting".
Vinkkejä
  • Aloita alusta -toiminne on valittava ennen ohjelman peilaamista. Jos aloitit peilaamisen, keskeytä se, valitse "Aloita alusta" ja jatka sitten.
  • Tekstityksen ja kielen valintaa ei voi tehdä, kun ohjelman katsominen Chromecastin kautta on käynnissä. Laita ensin peilaus pois päältä, valitse tekstitys ja kieli, ja laita peilaus takaisin.
  • Peilaaminen ei toimi Telia Play -sovelluksessa tai osoitteessa teliaplay.fi, jos VPN-yhteys on päällä tai reititin on sillatussa tilassa.
  • Chromecastin asetuksissa kannattaa pakottaa 50 Hz:n tilaan, jotta kuvassa ei tapahdu nykimistä.
  • Jos Chromecast-kuvake on hävinnyt iOS-laitteellasi, kytke "Lähiverkko"-valinta päälle puhelimesi asetuksissa. Löydät oikean valinnan seuraamalla polkua "Asetukset" > "Telia Play" ja kytke sitten "Lähiverkko"-valinta päälle.

Löydät kootusti omasta ohjeestaan Telia Play -sovelluksen käyttöönotto-ohjeet Android-, Samsung- ja LG-älytelevisioille sekä Apple TV:lle.

Telia Play -sovellus älytelevisioille

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä

Lisää samasta aiheesta

Telia Play -boksin käyttöönotto

Kaapelikortin käyttöönotto ja korttilinkitys

Telia Playn, kaapeli-TV:n tai kanavapaketin irtisanominen

Telia Playn tai kaapeli-TV:n muutto

Telia Play -sovellus älytelevisioille

Telia Play -käyttäjätunnus ja kirjautuminen

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.