Tavoitettavuustiedon (aktiviteetti) määrittäminen

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Tavoitettavuustieto määrittää, ohjataanko sinulle puheluita vai ei. Tavoitettavuustiedon mukaan ohjataan myös vastausryhmiin saapuvien puheluiden toimintaa. Perusasetuksena vastausryhmien jäsenille ei tarjota puheluita, kun käytössä on jokin punaisista aktiviteeteista.

Yrityksesi VIP Plus -pääkäyttäjä voi räätälöidä, miten valittu tavoitettavuustieto vaikuttaa puheluiden ohjautumiseen. Tässä ohjeessa kerrotaan tavoitettavuustietoon perustuvan puheluiden ohjauksen perusasetukset. 

VIP Plus -palveluun on myös lisämaksusta liitettävissä kalenteri-, kulunvalvonta- ja Teams-sovelluksen tilatiedot. Tällöin kalenterimerkinnät, kulunvalvonnan leimaukset ja Teams-tilatiedot voivat vaihtaa VIP Plus -palvelussa käyttäjän tavoitettavuustietoa automaattisesti.

Vihreän tavoitettavuustiedon oletusasetukset

Vihreän tavoitettavuustiedon aikana puhelut ohjautuvat sinulle. Näitä tavoitettavuustietoja ovat:

  • Tavoitettavissa
  • Etätöissä
  • Toimistolla


Punaisen tavoitettavuustiedon oletusasetukset

Punaisen tavoitettavuustiedon aikana, vastausryhmiin saapuvia puheluita ei ohjata sinulle. Jos sinulla on punainen tavoitettavuustieto aktiivisena ja puhelu soitetaan lankanumeroosi (TLA 014- , 09- , 016- jne tai yritysnumero 010- , 020- , 030- jne alkuinen numero), soittajalle kerrotaan heti tavoitettavuustietosi ja puhelu ohjautuu vastaajaasi, jos se on sinulla käytössä. Mobiilinumeroosi soitettaessa ja punaisen tavoitettavuustiedon ollessa aktiivisena, puhelu hälyttää sinulla n. 30 sekuntia. Tämän jälkeen soittajalle kerrotaan tavoitettavuustietosi ja puhelu ohjautuu vastaajaasi, jos se on sinulla käytössä.

Punaisia tavoitettavuustietoja ovat:

  • Varattu
  • Lounaalla
  • Neuvottelussa
  • Poissa
  • Lomalla
  • Loma- ja Poissaoloviesti

Kun tavoitettavuustiedoksi on valittu Loma- tai poissaoloviesti, puhelut ohjautuvat hieman eri tavalla. Sekä matkapuhelin- ja lankanumeroon soitetuissa puheluissa soittajalle kerrotaan heti, että olet joko lomalla tai poissa työpaikalta. Painamalla numeroa 2, puhelu yhdistyy sinulle. Jos valintaa ei tee, puhelu ohjautuu vastaajaan (vaikka se ei normaalisti olisi käytössä).
 

  1. Avaa mobiilisovellus.
  2. Pyyhkäise sovelluksessa oikealta vasemmalle saadaksesi valikon auki. Paina Aktiviteetti-riviä ja valitse haluttu aktiviteetti eli tavoitettavuustieto. Jos haluat määrittää tavoitettavuustiedolle päättymisajankohdan, paina kolmea pistettä ja määritä päättymisajankohta. Paina sitten oikean yläkulman oikein-merkkiä. Tavoitettavuustieto on nyt määritelty. 
  3. Jos määritit aktiviteetille eli tavoitettavuustiedolle päättymisajankohdan, palautuu sen jälkeen oletustavoitettavuustieto eli Tavoitettavissa.

Ohjevideo: Tavoitettavuustiedon määrittäminen mobiilisovelluksella. Katso video

Tavoitettavuustiedon ajastaminen tulevaisuuteen

  1. Avaa mobiilisovellus.
  2. Pyyhkäise vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki ja valitse Tuleva olotila -välilehti.
  3. Paina oikean yläkulman plus-painiketta.
  4. Anna tapahtumalle nimi.
  5. Määritä Aktiviteetti eli tavoitettavuustieto, Rooli sekä alkamis- ja päättymisajankohta. Roolilla määritetään, mitä numeroa näytät ulospäin suuntautuvissa puheluissa tavoitettavuustiedon ollessa aktiivisena. 
  6. Voit myös määritellä huomautuksen, joka näkyy muille käyttäjille ajastuksen ajan. 
  7. Tallenna oikean yläkulman oikein-merkistä
  8. Tuleva olotila on nyt määritelty.
  9. Kun tapahtuma on ohi, niin rooliksi ja aktiviteetiksi palautuvat oletusrooli (Mobiili) ja  oletustavoitettavuustieto (Tavoitettavissa).

Voit myös toistaa näitä tapahtumia. Esimerkiksi, jos olet lounaalla joka päivä klo 11-12 ja et halua, että sinulle ohjataan tuolloin puheluita, niin toista tapahtuma ma-pe klo 11-12 ja määritä aktiviteetiksi Lounaalla. Tällöin sinun ei tarvitse määrittää tavoitettavuustietoa aina joka päivä erikseen. 

Huom! Jos toistat tapahtumia, määritä toistolle aina päättymispäivä.

  1. Kirjaudu VIP Plus -käyttöliittymään
  2. Valitse käyttöliittymän yläosasta tavoitettavuustila-pudotusvalikosta haluamasi tavoitettavuustieto. Tavoitettavuustiedon oletuskesto on 1 tunti. 
  3. Mikäli haluat muuttaa tavoitettavuustiedon kestoa, vie hiiri tavoitettavuustiedon päälle ja klikkaa oikealle ilmestyvää kellon kuvaketta ja valitse Mukauta.
  4. Määritä tavoitettavuustidon alkamis- ja päättymisajankohta
  5. Valitse Rooli-kohdassa Mobiili. Tällöin näytät matkapuhelinnumeroasi puhelun vastaanottajalle tavoitettavuustiedon ollessa aktiivinen. 
  6. Määrittele halutessasi huomautus. Huomautus näkyy muille VIP Plus -käyttäjille tapahtuman ajan.

     

Soita puhelimestasi 983 + tavoitettavuustiedon toiminnenumero. Esimerkiksi, kun haluat muuttaa tavoitettavuustiedoksi Poissa: Valitse matkapuhelimesta 9835 ja käynnistä puhelu. Onnistuneesta vaihdosta kertoo tiedote "Toiminne on otettu käyttöön".  

Tavoitettavuustiedot ja niiden toiminnenumerot: 

Tavoitettavuustieto Ohjataanko käyttäjälle puheluita? Tavoitettavuustiedon toiminnenumero
Tavoitettavissa Kyllä 1
Varattu Ei 2
Lounaalla Ei 3
Neuvottelussa Ei 4
Poissa Ei 5
Lomalla Ei 6
Etätöissä Kyllä 7
Toimistolla Kyllä 8
Lomaviesti Ei 91
Poissaoloviesti

Ei

92

 

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika

Jätä yhteydenottopyyntö


Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste