Tästä löydät ohjeet VIP Plus -käyttöliittymään ja -pääkäyttäjäportaaliin kirjautumiseen sekä VIP Plus -palvelun mobiilisovelluksen ja työasemapuhelimen käyttöönottoon. Lisäksi voit tutustua videolta mobiilisovelluksen yleisnäkymään ja olennaisiin toiminnallisuuksiin.
VIP Plus -käyttöliittymässä voit mm. hallinnoida tavoitettavuuttasi, asettaa lomatiedotteen ja kuunnella vastaajaviestejäsi. VIP Plus -pääkäyttäjäportaalissa voit mm. muokata käyttäjien asetuksia, muuttaa asiakaspalvelun aikatauluja ja luoda tiedotteita.
Mobiilisovelluksella tai työasemapuhelimella voit vastata saapuviin puheluihin. Käytettävissä oleva päätelaite riippuu käyttäjäprofiilista. Perus-käyttäjä voi käyttää mobiilisovellusta ja Multi-käyttäjä voi käyttää mobiilisovelluksen lisäksi työasemapuhelinta.
VIP Plus -käyttöliittymään kirjautuminen ja sovellusten käyttöönotto
Kirjautuminen ensimmäistä kertaa tai jos olet unohtanut salasanasi
- Kirjaudu käyttöliittymään
- Aseta uusi salasana valitsemalla Unohditko salasanasi? -painike
- Syötä Käyttäjätunnus-kenttään puhelinnumerosi muodossa 0401234567 tai sähköpostiosoitteesi.
- Saat muutaman minuutin kuluessa linkin sähköpostitse.
- Avaa sähköpostitse saamasi linkki. Nyt voit määritellä itsellesi uuden salasanan.
- Kirjaudu palveluun käyttäjätunnuksellasi (puhelinnumero) ja asettamallasi salasanalla.
Kirjautuminen, kun muistat salasanasi
- Siirry kirjautumissivulle
- Syötä Käyttäjätunnus-kenttään puhelinnumerosi muodossa 0401234567.
- Nyt olet kirjautunut palveluun.
Huom! VIP Plus -käyttöliittymä tukee yleisimpiä selaimia, kuten Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox ja Safari. Mikäli VIP Plus -käyttöliittymän käytössä on ongelmia, kokeile toista selainta ja varmista, että sinulla on käytössä uusin selainversio.
Kirjautuminen SSO:lla
Voit kirjautua palveluun myös SSO:lla (single-sign-on), mikäli se on otettu yrityksessäsi käyttöön. Tällöin voit kirjautua palveluun Microsoft-tunnuksillasi valitsemalla kirjautumisikkunassa olevan Microsoft-logon.
Seuraa alla olevia ohjeita mobiilisovelluksen ottamiseksi käyttöön.
- Lataa mobiilisovellus sovelluskaupastasi (Android-puhelimissa Google Play ja iOS-puhelimissa App Store)
a) Avaa puhelimellasi sovelluskauppa ja etsi sovellus nimellä Telia VIP
b) tai kun saat VIP Plus -palvelun käyttöönoton yhteydessä Tervetuloa-tekstiviestin, pääset tekstiviestin linkin avulla suoraan hakemaan sovelluksen kaupasta. - Avaa sovellus mobiililaitteellasi.
- Syötä käyttäjätunnus-kohtaan puhelinnumerosi kansainvälisessä muodossa (+358).
- Jos kirjautumisen yhteydessä tulee virheviesti "Virheellinen numero", näppäilit numeron väärin tai VIP Plus -palvelua ei ole määritetty sinulle.
- Valitse Hae aktivointikoodi. Saat tekstiviestillä aktivointikoodin.
- Syötä koodi sovellukseen ja valitse Aktivoi.
- Nyt olet kirjautunut palveluun ja voit aloittaa käytön.
Katso mobiilisovelluksen käyttöönoton ohjevideo
Huom! Mobiilisovellus tukee Android-laitteilla kolmea viimeisintä Android-järjestelmäversiota ja Apple-laitteilla kahta viimeisintä iOS-järjestelmäversiota. Mikäli sovelluksen asentaminen ei onnistu, varmista, että käyttöjärjestelmä on päivitetty.
Seuraa alla olevia ohjeita työasemapuhelimen ottamiseksi käyttöön. Työasemapuhelin mahdollistaa puheluiden soittamisen ja vastaanottamisen tietokoneella, joka on yhdistetty internetiin.
Työasemapuhelimen käyttö edellyttää, että sinulle on määritetty Multi-profiili.
Työasemapuhelimen käyttö selaimessa
- Kirjaudu VIP Plus -käyttöliittymään
- Voit nyt vastaanottaa puheluita työasemapuhelimella.
Työasemapuhelimen lataaminen tietokoneelle
Selainkäyttöliittymän sijaan, voit ladata työasemapuhelimen työpöytäsovelluksen tietokoneellesi.
- Kirjaudu VIP Plus -käyttöliittymään
- Siirry Asetukset-välilehdelle ja valitse Sovellukset
- Valitse tietokoneesi käyttöjärjestelmää vastaava tiedosto (Windows / Mac).
- Kun asennus on valmis, työasemapuhelin käynnistyy ja sinun tulee antaa käyttäjätunnus ja salasana:
a. Käyttäjätunnus: matkapuhelinnumerosi, esimerkiksi 0401234567
b. Salasana: minkä aiemmin itsellesi määrittelit. VIP Plus -käyttöliittymässä voit määrittää uuden salasanan, jos olet sen sattunut unohtamaan.
Huom! Tietokoneelle asennettava työasemapuhelin tukee Microsoft Windows 10 ja sitä uudempia käyttöjärjestelmiä ja Applen laitteilla 2 viimeisintä macOS-versiota.
Etsi ohjeita
Ota yhteyttä
Asiointipalvelut
Minun Telia Yrityksille
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen.
Telia Yrityksille -verkkokauppa
Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
Muut asiointipalvelut
TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
MyNebula
Palveluportaali
TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta
IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille
Asiakaspalvelu
Yhteydenotto
0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm
Käyttötuki
Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.
0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Yritysmyynti
Yhteydenotto
Varaa soittoaika
Soita meille
Ma–pe 8–16
(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
Paikalliset yritysmyyjät
Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat
Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.