Näin käännät vastatun puhelun toiseen numeroon. Tämä ohje on yritysasiakkaille.
Voit tehdä puhelun edelleensiirron, eli kääntämisen, VIP Plus -palvelun mobiilisovelluksella tai työasemapuhelimella. Voit siirtää puhelun muille VIP Plus-käyttäjille tai puhelimen yhteystietojen kontakteille.
Siirtotapoja on kaksi: valvottu ja valvomaton siirto. Löydät siirtotapojen määritelmät tämän ohjeen Valvottu ja Valvomaton kääntö -kohdasta.
Vastatun puhelun kääntäminen VIP Plus -palvelussa
- Vastaa saapuvaan puheluun.
- Avaa mobiilisovellus. Kontaktit-välilehti avautuu oletuksena. Pyyhkäise tarvittaessa vasemmalta oikealle ja valitse Kontaktit-välilehti.
- Etsi ja valitse haluttu henkilö. Näet henkilön tavoitettavuustilan. Jos henkilö on puhelussa, näet punaisen luurin.
- Klikkaa Siirrä – avautuu ponnahdusikkuna.
- Valitse siirtotapa Valvottu tai Valvomaton.
- Mikäli teit valvotun siirron, ja henkilö, jolle soitit välipuhelun ottaa puhelun vastaan, voit päättää alkuperäisen puhelun. Mikäli henkilö, jolle soitit välipuhelun, ei ota puhelua vastaan, alkuperäinen soittaja palautuu sinulle.
Voit määrittää mobiilisovelluksessa kumpaa siirtotapaa haluat käyttää oletuksena
- Avaa sovellus.
- Pyyhkäise vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki.
- Valitse Asetukset.
- Klikkaa Siirtotapa. Voit valita vaihtoehdoista Aina suora siirto (valvomaton), Aina avustettu siirto (valvottu) tai Vahvista jokaisen puhelun osalta (valitse siirron yhteydessä, kumpaa siirtotapaa käytät)
- Vahvista siirtotapa.
Vinkki! Jos haluat siirtää puhelun VIP Plus-palvelun ulkopuoliselle henkilölle, esimerkiksi puhelimen yhteyshenkilölle, hae Kontaktit-välilehdeltä haluttu kontakti. Ulkoisen kontaktin erotat siitä, että tiedoissa ei näy aktiviteettia tai onko puhelua käynnissä. Klikkaa haluttua kontaktia parin sekunnin ajan -> aukeaa ponnahdusikkuna. Klikkaa Siirrä ja valitse siirtotapa.
- Vastaa saapuvaan puheluun.
- Klikkaa Siirrä -painiketta puhelun ollessa käynnissä, jolloin Hae nimi tai numero -kenttä aktivoituu ja kursori tulee aktiiviseksi.
- Etsi ja valitse haluttu henkilö. Näet henkilön tavoitettavuustilan. Jos henkilö on puhelussa, näet punaisen luurin.
- Hakutuloksen kontaktissa klikkaa Puhelin, jos haluat tehdä valvotun siirron. Klikkaa Siirrä, jos haluat tehdä valvomattoman siirron.
- Mikäli teit valvotun siirron, ja henkilö, jolle soitit välipuhelun ottaa puhelun vastaan, voit päättää alkuperäisen puhelun. Mikäli henkilö, jolle soitit välipuhelun, ei ota puhelua vastaan, alkuperäinen soittaja palautuu sinulle.
Jos sinulla ei ole käytössä mobiilisovellusta tai työasemapuhelinta, voit siirtää puhelun toiminnekoodeilla.
- Suora valvomaton siirto käynnissä olevalle puhelulle tehdään näppäilemällä 9830
- Valvottu siirto eli siirto välipuhelulla tehdään näppäilemällä 9832, jolloin alkuperäinen soittaja menee pitoon. Palautus tehdään tähti-näppäimellä.
Siirto tapahtuu, kun käynnissä olevan puhelun aikana otetaan uusi puhelu haluttuun numeroon ja lisätään numeron alkuun siirtokomento. Numero syötetään muodossa komento+numero. Esimerkiksi siirto numeroon 0401111111 tehdään uudella puhelulla antamalla numero 98300401111111 ja vihreä luuri.
Valvottu siirto
Valvottu puhelun siirto tarkoittaa puhelun siirtoa välipuhelulla, missä vastaanottaja näkee sinun puhelinnumerosi. Tällöin alkuperäinen soittaja jää välipuhelun ajaksi pitoon, kun kysyt puhelun vastaanottajalta ottaako hän puhelun vastaan.
Jos kollega ei halua ottaa puhelua vastaan, saat alkuperäisen soittajan linjoille kahdella eri tapaa:
- Sovellukseen tulee ponnahdusikkuna tekstillä Siirrä lopettamalla puhelu ja punaisella pohjalla valkoinen ruksi. Ruksia klikkaamalla saat alkuperäisen soittajan linjoille.
- Puhelussa paina tähti-näppäintä (jos ponnahdusikkuna ei ole saatavilla).
Jos välipuhelussa puhelun vastaanottaja jostain syystä hylkää puhelun eli lyö ns. luurin korvaan, niin kuulet virheilmoituksen. Mutta ei hätää, alkuperäinen soittaja palautuu linjalle automaattisesti tai painamalla puhelussa tähti-näppäintä.
Valvomaton siirto
Valvomattomassa siirrossa vastaanottajalta ei kysytä haluaako hän puhelua vaan alkuperäinen soittaja ohjataan hänelle suoraan. Soittajan numerona näkyy tällöin alkuperäisen soittajan numero.
Etsi ohjeita
Ota yhteyttä
Asiointipalvelut
Minun Telia Yrityksille
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen.
Telia Yrityksille -verkkokauppa
Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
Muut asiointipalvelut
TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
MyNebula
Palveluportaali
TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta
IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille
Asiakaspalvelu
Yhteydenotto
0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm
Käyttötuki
Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.
0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Yritysmyynti
Yhteydenotto
Varaa soittoaika
Soita meille
Ma–pe 8–16
(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
Paikalliset yritysmyyjät
Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat
Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.